![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Nedeľa 23.2.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Roman, Romana
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
03. januára 2014
Týždenné a mesačné lístky na vlak už možno kúpiť aj cez internet
Na snímke ukážka kupovania cestovného lístka prostredníctvom internetu v mobilných telefónoch.
Zdieľať

"Aj pravidelní cestujúci môžu kedykoľvek, napríklad na prelome týždňov či mesiacov, nakupovať cestovný lístok z pohodlia domova či z mobilu vybaveného internetom," uviedol riaditeľ úseku obchodu ZSSK Jozef Schmidt. Spraviť tak môžu prostredníctvom internetovej stránky slovakrail.sk, a to najviac 60 dní pred začiatkom platnosti lístka a najneskôr v prvý deň jeho platnosti.
Cez internet sa teda dajú kúpiť traťové lístky týždenné a mesačné, tiež žiacke lístky na opakované cesty, a to týždenné a mesačné, ale aj sieťové lístky v systéme Tatranských elektrických železníc, ktoré sú jednodňové, trojdňové, sedemdňové a mesačné. Súčasne aj lístky na Ozubnicovú železnicu zo Štrby vrátane ich zľavnenej verzie a tiež predplatné lístky na Integrovaný dopravný systém v Bratislavskom kraji.
Lístok kúpený cez internet možno podľa dopravcu aj vrátiť cez internet. "Pokiaľ sa cestujúci rozhodne necestovať, lístok je možné vrátiť cez internet prostredníctvom on-line formulára," doplnila riaditeľka odboru komunikácie ZSSK Jana Morháčová.
Dopravca by chcel v prvom polroku tohto roka rozšíriť internetové služby pri predaji cestovných lístkov, a to tak, že by bolo možné takto kupovať aj lístky do zahraničia - do Českej republiky. "Investície do internetových služieb by mali v roku 2014 dosiahnuť niekoľko stotisíc eur," avizoval Schmidt.
Celkovo je cieľom ZSSK dosiahnuť v priebehu roka 2014 to, aby sa 5,5 % tržieb z prepravy získalo cez internet. "Za 11 mesiacov roka 2013 sme predali cez internet o vyše 30 % viac lístkov ako za rovnaké obdobie minulého roka," vyčíslila Morháčová. Túto formu predaja tak podľa jej slov využívajú každý mesiac desaťtisíce ľudí.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR