|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
23. januára 2006
TwoOne protestuje proti novým podmienkam privatizácie letísk
Konzorcium TwoOne protestuje proti podmienkam nového kola ponúk v privatizačnom procese bratislavského a košického letiska. "Konzorcium považuje za potrebné, aby sa záujemcom v prípade uskutočnenia ...
Zdieľať
BRATISLAVA 23. januára (WN/SITA) - Konzorcium TwoOne protestuje proti podmienkam nového kola ponúk v privatizačnom procese bratislavského a košického letiska. "Konzorcium považuje za potrebné, aby sa záujemcom v prípade uskutočnenia záverečného kola umožnilo dopĺňanie už odovzdaných ponúk v ktorejkoľvek ich časti a aby sa zachoval doterajší spôsob hodnotenia vo vzťahu k modifikovanej ponuke ako celku," uvádza sa v proteste, ktoré konzorcium TwoOne predložilo minulý piatok privatizačnému poradcovi za prítomnosti predsedu privatizačnej komisie. Záujemcovia by mali mať podľa vedúceho projektu konzorcia Michaela Fazekasa na toto komplexné prehodnotenie svojich ponúk adekvátny čas, teda najmenej dva týždne.
Výhrady konzorcia TwoOne, ktoré vychádzajú z odporúčania koaličnej rady na dodatočné navýšenie ponúkanej kúpnej ceny u dvoch momentálne najlepšie ohodnotených účastníkov, smerujú do dvoch oblastí. "Po prvé nesúhlasíme s tým, že navrhovaný postup zužuje súťaž len na jedno vybrané kritérium, ktorému sa doposiaľ prikladala len 35-percentná váha," konštatuje sa v stanovisku konzorcia. Takýto postup nemá podľa neho oporu ani v logike doposiaľ sledovaných cieľov privatizácie, ani v pravidlách výberového konania a menia sa tak najzákladnejšie pravidlá "hry" tesne pred záverom. "Nemožno považovať za štandardné, aby celá hra prebiehala podľa pravidiel, ktoré sa nakoniec nepoužijú v čase vyhodnotenia jej výsledku, resp. aby sa so zmenou pravidiel čakalo až dovtedy, kým je známy obsah ponúk," zdôraznilo TwoOne.
Za paradoxný označilo konzorcium aj prístup, podľa ktorého sa presúva váha výlučne len na kúpnu cenu, ale na druhej strane sa nezohľadňuje jej absolútna hodnota, ale len výška doplatku. "Ide o výrazne diskriminačný prístup, pretože záujemca, ktorý už ponúkol vyššiu cenu spravidla nebude mať priestor na podstatnejšie posilnenie svojej pozície. Vytvára sa však priestor záujemcu s menšou pôvodnou cenou," vysvetlilo TwoOne v texte protestu. Rozdiel medzi pôvodne ponúknutými cenami konzorcia TwoOne a Abertisu predstavuje podľa neho 2,7 mld. Sk a o tento rozdiel sa pripraví štátny rozpočet, ak bude doplatok Abertisu o jednu korunu vyšší ako doplatok TwoOne. "Cena alebo investícia boli len jedným z kritérií. Obe ponuky treba hodnotiť spolu s investičným a podnikateľským plánom," vyjadril sa v tejto súvislosti pre Hospodárske noviny podpredseda KDH Július Brocka.
O dodatočnom navýšení kúpnej ceny rozhodla koaličná rada minulý týždeň vo štvrtok. Privatizačná komisia by mala zasadať v pondelok 23. januára a rozhodnúť o konkrétnych podmienkach ďalšieho kola tendra. Druhý najlepšie ohodnotený záujemca, konzorcium spájajúce španielsku firmu Abertis, britského prevádzkovateľa letísk TBI a finančnú skupinu J&T, však s navyšovaním ponuku nepočítalo. "Už v predchádzajúcom kole sme ponúkli cenu, ktorá bola podľa nás na hranici ekonomickej opodstatnenosti. Ďalší postup prekonzultujeme s partnermi v konzorciu po tom, ako dostaneme podklady od privatizačného poradcu," povedal hovorca J&T Maroš Sýkora. Proti navrhovanému postupu protestuje aj konzorcium Independet Slovak Airport Partners (ISAP), ktoré skončilo ako tretie v poradí. Konzorcium je stále presvedčené, že ponúklo najvyššiu cenu i najlepší podnikateľský plán a jeho ponuka nebola hodnotená transparentne.
Účastníkmi prvého kola privatizačného tendra boli okrem konzorcia TwoOne a Abertisu aj konzorcium ISAP spájajúce nemeckú letiskovú spoločnosť Köln-Bonn, infraštrukturálny fond GalaxyS a spoločnosti Airport Consulting Vienna a SNS-Lavalin International. Ponuku predložil a turecký staviteľ a prevádzkovateľ letísk Tepe Akfen Ventures. Konzorcium TwoOne pritom za ponuku na bratislavské letisko získalo 77,75 bodu zo 100, za ponuku na košické letisko 78 bodov. Druhé v poradí, konzorcium Abertis Infraestructuras získalo za Bratislavu 75,25 bodu, za Košice 61 bodov. Konzorcium ISAP získalo za ponuku na akcie bratislavského letiska 59,75 bodu, za ponuku na akcie košického letiska 62,5 bodu.
FOTO:SITA