|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
18. októbra 2016
Tvrdý brexit môže spustiť aj presun výroby áut z Británie na východ EÚ
Ak Británia stratí prístup na jednotný trh Európskej únie (EÚ), časti jej automobilového priemyslu sa môžu presunúť do juhovýchodnej Európy. Vyhlásil dnes Matthias ...
Zdieľať
Ilustračné foto. Foto: TASR/AP
Berlín 18. októbra (TASR) - Ak Británia stratí prístup na jednotný trh Európskej únie (EÚ), časti jej automobilového priemyslu sa môžu presunúť do juhovýchodnej Európy. Vyhlásil dnes Matthias Wissmann, prezident nemeckého združenia automobilového priemyslu VDA. Informovala o tom agentúra Reuters.Britská premiérka Theresa Mayová už oznámila, že formálne odštartuje proces odchodu svojej krajiny z EÚ v marci 2017. Automobilky na britských ostrovoch majú obavy, že smeruje k tzv. tvrdému brexitu, čo by pre ne znamenalo zavedenie exportných ciel.
Wissmann vo svojom emailovom vyhlásení skonštatoval, že vzhľadom na neistotu v otázke prístupu Británie na jednotný trh, VDA odporúča investorom, aby boli opatrní a počkali s ďalšími investíciami. Podľa neho sa môže stať, že po tvrdom brexite budú pre nich atraktívnejšie nové členské štáty EÚ.
Wissmann už predtým v rozhovore pre Financial Times označil Slovensko a Poľsko za atraktívnu alternatívu pre umiestnenie výroby.
Nemecký automobilový priemysel, vrátane dodávateľov komponentov, má v Británii približne 100 výrobných závodov.
Wissmann už v júni varoval pred potenciálnym obchodným sporom medzi Európu a Britániou, čo bude mať negatívny vplyv na automobilový priemysel a výsledkom môže byť presun niektorých tovární na kontinent.
Nemecké automobilky vyviezli vlani do Británie 810.000 vozidiel a zároveň, tri tretiny z 1,6 milióna áut vyrobených v roku 2015 v britských závodoch, šlo na export, väčšinou do EÚ, pripomenul Wissmann.
Wissmann, bývalý minister dopravy a vplyvný lobista však zdôraznil, že prioritou VDA je udržať zvyšných 27 členov EÚ pohromade.
"Británia je dôležitým trhom pre nemecký automobilový priemysel, ale súdržnosť dvadsaťsedmičky a jej jednotný trh je pre tento priemysel ešte dôležitejšia," dodal.
Tempo rastu inflácie v Británii sa v septembri zrýchlilo
Tempo rastu inflácie v Británii sa v septembri zrýchlilo o niečo viac, ako ekonómovia očakávali a dosiahlo najvyššiu úroveň za takmer dva roky. Informovala o tom agentúra RTTNews s odvolaním sa na údaje štatistického úradu ONS.
Presnejšie, spotrebiteľské ceny v Británii sa v septembri 2016 zvýšili medziročne o 1 %. Analytici pritom očakávali, že po augustovom náraste o 0,6 % stúpnu ceny tovarov a služieb v septembri o 0,9 %. Septembrová medziročná miera inflácie je najvyššia od novembra 2014.
Takzvaná jadrová inflácia, do ktorej nie sú zahrnuté nestále ceny potravín a energií, v septembri vzrástla medziročne o 1,5 % po augustovom zvýšení o 1,3 %.
Za tri mesiace do konca septembra sa spotrebiteľské ceny v Británii zvýšili o 0,7 %.
ONS dnes zverejnil aj štatistiky o vývoji výrobných cien, ktoré tiež nabrali tempo a v septembri stúpli medziročne o 1,2 %, zatiaľ čo v auguste sa zvýšili o 0,9 %. September bol v poradí už tretí mesiac, keď ONS zaznamenal rast cien hotových výrobkov.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR