|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 6.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Renáta
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
11. januára 2018
Tvrdý brexit môže spôsobiť stratu pracovných miest v nemeckých firmách
Zavedenie colných sadzieb a trvalé oslabenie libry po takzvanom tvrdom brexite, by mohli spôsobiť stratu tisícov pracovných miest v nemeckých firmách, ktoré sú dodávateľmi ...
Zdieľať
Ilustračné foto. Foto: TASR/AP
Berlín 11. januára (TASR) - Zavedenie colných sadzieb a trvalé oslabenie libry po takzvanom tvrdom brexite, by mohli spôsobiť stratu tisícov pracovných miest v nemeckých firmách, ktoré sú dodávateľmi komponentov pre britské automobilky. Ukázala to štúdia globálnej účtovníckej firmy Deloitte.Ak sa Británii a Európskej únii (EÚ) nepodarí uzavrieť v plánovanom termíne obchodnú dohodu a Británia odíde z európskeho jednotného trhu a colnej únie, mohlo by to ohroziť až 14.000 pracovných miest u dodávateľov autokomponentov v Nemecku a znížiť ich tržby o 3,8 miliardy eur, tvrdí Deloitte.
Británia plánuje vystúpiť z Európskej únie v roku 2019.
Nemecko je najväčším dodávateľom automobiliek v Británii, pričom spoločnosti ako Continental a Robert Bosch sa podieľajú takmer jednou pätinou (20 %) na dodávkach všetkých komponentov používaných pri výrobe vozidiel v Spojenom kráľovstve.
Časť zo 42.500 pracovných miest v Nemecku tak závisí od obchodných vzťahov s Britániou. Nemeckí výrobcovia autodielov vygenerovali v roku 2016 tržby vo výške 16,9 miliardy eur z dodávok do Spojeného kráľovstva, uvádza sa v štúdii Deloitte.
Obchodné bariéry, ktoré hrozia v súvislosti s brexitom, ako napríklad colné tarify alebo regulácie, by značne poškodili dodávateľské reťazce a zvýšili ich náklady, upozornil Thomas Schiller, riaditeľ oddelenia pre automobilový priemysel v spoločnosti Deloitte.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR