![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Pondelok 3.3.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Bohumil, Bohumila
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
11. januára 2018
Tvrdý brexit môže spôsobiť stratu pracovných miest v nemeckých firmách
Zavedenie colných sadzieb a trvalé oslabenie libry po takzvanom tvrdom brexite, by mohli spôsobiť stratu tisícov pracovných miest v nemeckých firmách, ktoré sú dodávateľmi ...
Zdieľať

Ak sa Británii a Európskej únii (EÚ) nepodarí uzavrieť v plánovanom termíne obchodnú dohodu a Británia odíde z európskeho jednotného trhu a colnej únie, mohlo by to ohroziť až 14.000 pracovných miest u dodávateľov autokomponentov v Nemecku a znížiť ich tržby o 3,8 miliardy eur, tvrdí Deloitte.
Británia plánuje vystúpiť z Európskej únie v roku 2019.
Nemecko je najväčším dodávateľom automobiliek v Británii, pričom spoločnosti ako Continental a Robert Bosch sa podieľajú takmer jednou pätinou (20 %) na dodávkach všetkých komponentov používaných pri výrobe vozidiel v Spojenom kráľovstve.
Časť zo 42.500 pracovných miest v Nemecku tak závisí od obchodných vzťahov s Britániou. Nemeckí výrobcovia autodielov vygenerovali v roku 2016 tržby vo výške 16,9 miliardy eur z dodávok do Spojeného kráľovstva, uvádza sa v štúdii Deloitte.
Obchodné bariéry, ktoré hrozia v súvislosti s brexitom, ako napríklad colné tarify alebo regulácie, by značne poškodili dodávateľské reťazce a zvýšili ich náklady, upozornil Thomas Schiller, riaditeľ oddelenia pre automobilový priemysel v spoločnosti Deloitte.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR