14. júna 2016
Ilustračná snímka. Foto: TASR/Pavol Ďurčo Ružomberok 14. júna (TASR) - Ružomberská radnica oživila na začiatku letnej turistickej sezóny myšlienku atraktívnej 25-kilometrovej cyklotrasy, ktorá kopíruje trasu bývalej železničky Korytnička. Trať od začiatku minulého storočia spájala Ružomberok s kúpeľmi Korytnica, už 41 rokov je však nevyužívaná.
Trasa železnice a súčasnej CykloKorytničky vedie na hranici dvoch národných parkov - Nízkych Tatier a Veľkej Fatry. Popri trati sú umiestnené informačné tabule o histórii železnice, prírode a tiež o zaujímavostiach v okolí.
"Nápad vznikol spontánne vlani na jeseň. Najskôr sme urobili prieskum, hľadali sme medzi stromami a vo vysokej tráve, kadiaľ tá Korytnička v minulosti išla," povedal projektový manažér ružomberského mestského úradu Pavel Scheer. S výstavbou začali 5. apríla, práce trvali dva mesiace.
"Celkovo sme tam položili viac ako 1000 ton rôzneho kameniva a materiálu od najmenšej frakcie po najväčšiu. Odpracovali sme vyše 1000 brigádnických hodín a spojazdnili z celkovej dĺžky trasy približne deväť kilometrov," doplnil. Výstavba stála celkovo 40.000 eur.
Vďaka svojmu miernemu profilu je trasa vhodná najmä pre rodiny s deťmi.
"Mostíky, potoky, skalné bralá aj doliny dodávajú Cyklokorytničke atraktivitu a lákajú na bicykel malých aj veľkých. Spolu s ňou je na Liptove k dispozícii už 800 kilometrov cyklistických trás. Veríme, že nám to do regiónu prinesie ďalších dovolenkárov," uviedla manažérka pre komunikáciu a PR Oblastnej organizácie cestovného ruchu Región Liptov Katarína Šarafínová s tým, že v tomto roku realizujú v regióne úpravu a tvorbu nových 72 kilometrov cyklotrás.
Úzkorozchodná železnička premávala na trase medzi Ružomberkom a Korytnicou takmer 68 rokov. Jej prevádzka bola ukončená v roku 1974 predovšetkým z ekonomických dôvodov. Okrem dobových prvkov na trase pripomína Korytničku hlavne autentický parný rušeň v parku pred železničnou stanicou.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR