|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
13. júna 2013
Tunel Višňové sa začne stavať za nižšiu cenu, tvrdí Počiatek
Minister dopravy Ján Počiatek verí, že diaľničný tunel Višňové pri Žiline začnú stavať ešte tento rok a v tom prípade by mal byť hotový do konca roka 2018. Napriek ...
Zdieľať
VIŠŇOVÉ/ŽILINA 13. júna (WEBNOVINY) – Minister dopravy Ján Počiatek verí, že diaľničný tunel Višňové pri Žiline začnú stavať ešte tento rok a v tom prípade by mal byť hotový do konca roka 2018.
Napriek expertíze, ktorá odhadovala celkové stavebné náklady 13,5-kilometrového úseku diaľnice D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná skala na okolo 900 miliónov eur, podľa ministra dopravy bude vysúťažená cena výrazne nižšia a pohybovať by sa mala od 330 miliónov eur.
Počiatek nevidí problém ani v rozfázovaní projektu. „Rokovania s Európskou komisiou sú v pomerne pokročilom štádiu. Keďže toto je jeden z projektov, ktorý sa prelína cez dve programové obdobia, je plnohodnotným kandidátom na fázovanie. Myslím si, že komisia úplne chápe, že toto je naša absolútna priorita, takže nevidím nejaký zásadný problém, aby sme nevyjednali fázovanie tohto projektu. Všetko sa bude samozrejme finalizovať pri samotnom schvaľovaní projektov, ale je veľmi dôležité, že všetky základné usmernenia, ktoré komisia už aj vnútorne má, hovoria o tom, akým spôsobom sa takéto projekty fázovať dajú a tento projekt to plnohodnotne napĺňa,“ povedal minister Počiatek po obhliadke prieskumnej štôlne tunela Višňové.
Obrazom: Tunel Višňové začnú stavať ešte tento rok
Prieskumná štôlňa popod pohorie Malej Fatry vychádza na jednej strane nad obcou Višňové pri Žiline a na druhej pod Dubnou skalou pri Vrútkach. Štôlňu prerazili už v roku 2001, od roku 2003 je zakonzervovaná.
Zástupcovia Európskej komisie vo štvrtok spolu s ďalšími členmi Monitorovacieho výboru Operačného programu Doprava (OPD) skontrolovali aj ďalšie projekty a stavby v Žilinskom kraji.
Dvojdňové zasadnutie monitorovacieho výboru v Žiline je podľa ministerstva dopravy jedným z pravidelných nástrojov, cez ktoré Európska komisia (EK) overuje stav čerpania eurofondov na dopravné projekty.
„Do Žilinského kraja smeruje veľká časť pomoci z fondov EÚ. Len v aktuálnom programovom období získa z Kohézneho fondu a z Európskeho fondu regionálneho rozvoja viac ako 1,4 mld. eur, čo je pre tento severoslovenský región unikátna šanca na naštartovanie hospodárskeho rastu a prosperity,“ povedal Počiatek.
Medzi najväčšie dopravné investície v Žilinskom kraji patria pripravované stavby D3 Svrčinovec - Skalité, D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala, D3 Hričovské Podhradie - Žilina, Strážov, pokračujúca výstavba D1 Dubná Skala - Turany, ako aj modernizovaná trať Žilina - Krásno nad Kysucou a vybudovaná zriaďovacia stanica Žilina Teplička.
Napriek expertíze, ktorá odhadovala celkové stavebné náklady 13,5-kilometrového úseku diaľnice D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná skala na okolo 900 miliónov eur, podľa ministra dopravy bude vysúťažená cena výrazne nižšia a pohybovať by sa mala od 330 miliónov eur.
Počiatek nevidí problém ani v rozfázovaní projektu. „Rokovania s Európskou komisiou sú v pomerne pokročilom štádiu. Keďže toto je jeden z projektov, ktorý sa prelína cez dve programové obdobia, je plnohodnotným kandidátom na fázovanie. Myslím si, že komisia úplne chápe, že toto je naša absolútna priorita, takže nevidím nejaký zásadný problém, aby sme nevyjednali fázovanie tohto projektu. Všetko sa bude samozrejme finalizovať pri samotnom schvaľovaní projektov, ale je veľmi dôležité, že všetky základné usmernenia, ktoré komisia už aj vnútorne má, hovoria o tom, akým spôsobom sa takéto projekty fázovať dajú a tento projekt to plnohodnotne napĺňa,“ povedal minister Počiatek po obhliadke prieskumnej štôlne tunela Višňové.
Obrazom: Tunel Višňové začnú stavať ešte tento rok
Prieskumná štôlňa popod pohorie Malej Fatry vychádza na jednej strane nad obcou Višňové pri Žiline a na druhej pod Dubnou skalou pri Vrútkach. Štôlňu prerazili už v roku 2001, od roku 2003 je zakonzervovaná.
Zástupcovia Európskej komisie vo štvrtok spolu s ďalšími členmi Monitorovacieho výboru Operačného programu Doprava (OPD) skontrolovali aj ďalšie projekty a stavby v Žilinskom kraji.
Dvojdňové zasadnutie monitorovacieho výboru v Žiline je podľa ministerstva dopravy jedným z pravidelných nástrojov, cez ktoré Európska komisia (EK) overuje stav čerpania eurofondov na dopravné projekty.
„Do Žilinského kraja smeruje veľká časť pomoci z fondov EÚ. Len v aktuálnom programovom období získa z Kohézneho fondu a z Európskeho fondu regionálneho rozvoja viac ako 1,4 mld. eur, čo je pre tento severoslovenský región unikátna šanca na naštartovanie hospodárskeho rastu a prosperity,“ povedal Počiatek.
Medzi najväčšie dopravné investície v Žilinskom kraji patria pripravované stavby D3 Svrčinovec - Skalité, D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala, D3 Hričovské Podhradie - Žilina, Strážov, pokračujúca výstavba D1 Dubná Skala - Turany, ako aj modernizovaná trať Žilina - Krásno nad Kysucou a vybudovaná zriaďovacia stanica Žilina Teplička.