|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
07. septembra 2015
Tunel Poľana na diaľnici D3 prerazili po 15 mesiacoch
Prerazenie tunela Poľana na diaľnici D3 Svrčinovec - Skalité 7. septembra 2015 v Skalitom. Na snímke prerazenie tunela robotníkmi.
Zdieľať
Prerazenie tunela Poľana na diaľnici D3 Svrčinovec – Skalité 7. septembra 2015 v Skalitom. Na snímke prerazenie tunela robotníkmi. Foto: TASR/Erika Ďurčová
Skalité 7. septembra (TASR) – Po 15 mesiacoch dnes prerazili 898 metrov dlhý tunel Poľana, ktorý je súčasťou 12-kilometrového úseku diaľnice D3 Svrčinovec – Skalité a je projektovaný pre obojsmernú diaľničnú dopravu. Podľa štátneho tajomníka Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR Viktora Stromčeka ide o jeden z najdôležitejších úsekov na výstavbe diaľnice D3."Mimoriadne kopcovitý terén je pekný na prechádzky, ale veľmi komplikovaný na výstavbu a nájdu sa tu technické unikáty diaľničnej siete Slovenska. Napríklad 78 metrov vysoký pilier, na ktorom bude most. Je tu veľa mostov a v zásade po rovinatom teréne na diaľnici D3 sa ani nejde. Sme radi, že sa nám zatiaľ darí v rámci termínov a do dvoch rokov bude aj tento úsek otvorený a bude slúžiť motoristom," povedal po prerazení tunela Stromček.
Generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS), a. s., Milan Gajdoš doplnil, že úseky vo výstavbe, v prevádzke a v tendrovaní by mohli vytvoriť dve tretiny konečnej diaľnice D3. "A tým dať silný základ pre zvýšenie atraktivity tohto úseku, možnosti tranzitu a prepojenia regiónov. Samozrejme, popri benefite motoristom je v rámci spustenia prevádzky výrazné uľahčenie života okolitých obcí. Dnes existujúca cesta I/12 vedie v tomto úseku väčšinou v rámci intravilánu, kde je doprava naozaj veľmi komplikovaná pre motoristov, ako aj pre život obyvateľov v dotknutých obciach," zdôraznil Gajdoš.
Podľa prepočtov Výskumného ústavu dopravného (VÚD), a. s., Žilina, stiahne tento úsek diaľnice celý tranzit z obcí. "Je to zhruba 1800 vozidiel denne. Predpokladáme, že stiahne zhruba 2200 nákladných vozidiel aj zo Svrčinovca, lebo na tomto úseku je vylúčená nákladná doprava. A predpokladám, že zhruba 330 až 350 vozidiel stiahne z hraničného priechodu Trstená. Má význam aj z pohľadu bezpečnosti, nakoľko podľa prepočtov bude dopravných nehôd s následkom usmrtenia o päť menej a dopravných nehôd s následkom ťažkého ublíženia na zdraví o 15 menej. Časová úspora tu vychádza podľa typu vozidla od 10 do 15 minút a ročnú úsporu odhadujeme až na 20 miliónov eur," dodal generálny riaditeľ VÚD Ľubomír Palčák.
Cena za vybudovanie diaľnice D3 Svrčinovec – Skalité je 329,8 milióna eur. Projekt je financovaný zo zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu. Zmluvné ukončenie výstavby je naplánované pred koncom roka 2016.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR