|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 24.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adam a Eva
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
30. augusta 2010
Tunel pod Hradom po roku opäť otvoria
Cestujúci mestskou hromadnou dopravou v Bratislave sa opäť po roku dočkajú električkového tunela pod Hradom. Ten bude po ročnej komplexnej rekonštrukcii pre ...
Zdieľať
Foto: SITA/Nina Bednáriková
BRATISLAVA 30. augusta (WEBNOVINY) - Cestujúci mestskou hromadnou dopravou v Bratislave sa opäť po roku dočkajú električkového tunela pod Hradom. Ten bude po ročnej komplexnej rekonštrukcii pre verejnosť otvorený vo štvrtok 2. septembra. Na dnešnej tlačovej besede to uviedol generálny riaditeľ Dopravného podniku Bratislava (DPB) Pavol Derkay. Tunel by mal byť po obnove za približne desať miliónov eur, z čoho asi sedem miliónov hradil dopravný podnik, teda hlavné mesto, a okolo 3,4 mil. eur Bratislavská vodárenská spoločnosť (BVS), bezpečnejší ako v minulosti, zároveň sa zvýši aj rýchlosť električiek. Tie by mohli v tuneli premávať rýchlosťou do 50 km/h. Derkay však zdôrazňuje, že tunel nebude slúžiť peším, napríklad pri skracovaní si cesty. V tuneli totiž platí zákaz pre chodcov. Na otázku, či sa stále zvažuje myšlienka vybudovať výťah z tunela na Hrad, primátor mesta Andrej Ďurkovský odpovedal, že je to pekná myšlienka do budúcnosti, projekt však bude závisieť od peňazí.
Komplexná rekonštrukcia takmer 800 metrov dlhého tunela sa začala v máji minulého roka. Jej kľúčovými komponentmi bolo najmä uloženie vysokotlakového vodovodného potrubia do kolektora pod električkovú trať a nová výstavba električkovej trate vrátane trakčného vedenia. Obnovou prešla aj úniková chodba smerom na Palisády či celý bezpečnostný systém, ktorý spĺňa štandardy EÚ. Nastavený by mal byť tak, aby bola v akejkoľvek krízovej situácii zaistená bezpečnosť cestujúcich. Pribudol tiež trvalý kamerový systém s ďalšími bezpečnostnými prvkami, osvetlenie tunela, moderný signalizačný systém a nová vzduchotechnika. Tunel by mohol údajne vydržať bez väčších opráv najbližších 20 až 30 rokov.
Tunel bol vybudovaný v rokoch 1943 až 1949 ako cestný tunel. Vo vojnových rokoch sa predpokladalo jeho využitie aj ako protilietadlového krytu, čomu zodpovedá usporiadanie podzemných priestorov súvisiacich s tunelom. V tuneli boli vybudované tri obojstranné výklenky, tiež úniková chodba ústiaca na Palisády a chodba s rozšírenými priestormi pri východnom portáli s vyústením do svahu východnej časti hradného vrchu. Posledná väčšia rekonštrukcia tunela sa uskutočnila v 80. rokoch, pričom cieľom bola zmena využitia tunela z cestného na električkový.
SITA
Komplexná rekonštrukcia takmer 800 metrov dlhého tunela sa začala v máji minulého roka. Jej kľúčovými komponentmi bolo najmä uloženie vysokotlakového vodovodného potrubia do kolektora pod električkovú trať a nová výstavba električkovej trate vrátane trakčného vedenia. Obnovou prešla aj úniková chodba smerom na Palisády či celý bezpečnostný systém, ktorý spĺňa štandardy EÚ. Nastavený by mal byť tak, aby bola v akejkoľvek krízovej situácii zaistená bezpečnosť cestujúcich. Pribudol tiež trvalý kamerový systém s ďalšími bezpečnostnými prvkami, osvetlenie tunela, moderný signalizačný systém a nová vzduchotechnika. Tunel by mohol údajne vydržať bez väčších opráv najbližších 20 až 30 rokov.
Tunel bol vybudovaný v rokoch 1943 až 1949 ako cestný tunel. Vo vojnových rokoch sa predpokladalo jeho využitie aj ako protilietadlového krytu, čomu zodpovedá usporiadanie podzemných priestorov súvisiacich s tunelom. V tuneli boli vybudované tri obojstranné výklenky, tiež úniková chodba ústiaca na Palisády a chodba s rozšírenými priestormi pri východnom portáli s vyústením do svahu východnej časti hradného vrchu. Posledná väčšia rekonštrukcia tunela sa uskutočnila v 80. rokoch, pričom cieľom bola zmena využitia tunela z cestného na električkový.
SITA