|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
27. marca 2013
Tunel pod Bratislavským hradom otvoria v máji
BRATISLAVA 27. marca (WEBNOVINY) – Dlhoočakávané otvorenie tunela pod Bratislavským hradom sa blíži, električky by ním mohli prejsť už 1. mája. Agentúru SITA o tom informovala hovorkyňa Dopravného podniku Bratislava ...
Zdieľať
BRATISLAVA 27. marca (WEBNOVINY) – Dlhoočakávané otvorenie tunela pod Bratislavským hradom sa blíži, električky by ním mohli prejsť už 1. mája.
Agentúru SITA o tom informovala hovorkyňa Dopravného podniku Bratislava Agáta Staneková.
Tunel začali opravovať vlani koncom októbra, vtedy sa tam začali sanačné práce na trinástich tunelových pásoch. Prieskum georadarom totiž odhalil praskliny v ostení.
Práce pokračovali 8. marca tohto roka, keď robotníci ukončili ílovocementovú injektáž vo všetkých tunelových pásoch, vybrali v tuneli zvodnice, spravili overovacie vrty a začala sa chemická injektáž. Ako informovala Staneková, injektážne a búracie práce plánuje zhotoviteľ dokončiť do 19. apríla.
Bratislavský dopravca následne skontroluje tunel. Nasledovať bude namontovanie mazacích zariadení, prebrúsenie a premazanie koľají a výmena osvetlenia v tuneli. Na záver musí tunel ešte prejsť technickou a bezpečnostnou skúškou.
Dopravný podnik Bratislava podľa Stanekovej do posúdenia stavu v tuneli, do sanácie dvoch tunelových blokov, geofyzikálneho merania a jadrových vrtov investoval 670-tisíc eur. Opravu ďalších tunelových blokov odhaduje dopravný podnik na 1,064 mil. eur.
Tunel pod Hradom opravovali už v roku 2010, vlani vo februári ho však museli opäť zavrieť. V ostení totiž zistili trhliny, ktoré mohli ohrozovať bezpečnosť v tuneli. Tunel teda začali opravovať a otvoriť ho chceli vlani v júli. Úrad pre verejné obstarávanie však v tom čase preveroval postup dopravného podniku, ktorý začal rokovacie konanie bez zverejnenia.
Rozhodnutie úrad vydal vlani v októbri, žiadne pochybenia nezistili. Tunel pod Hradom preto opäť začali opravovať vlani koncom októbra. Opravuje ho spoločnosť Slovenské tunely a pracuje sa v ňom v dvojzmennej prevádzke.
Agentúru SITA o tom informovala hovorkyňa Dopravného podniku Bratislava Agáta Staneková.
Tunel začali opravovať vlani koncom októbra, vtedy sa tam začali sanačné práce na trinástich tunelových pásoch. Prieskum georadarom totiž odhalil praskliny v ostení.
Práce pokračovali 8. marca tohto roka, keď robotníci ukončili ílovocementovú injektáž vo všetkých tunelových pásoch, vybrali v tuneli zvodnice, spravili overovacie vrty a začala sa chemická injektáž. Ako informovala Staneková, injektážne a búracie práce plánuje zhotoviteľ dokončiť do 19. apríla.
Bratislavský dopravca následne skontroluje tunel. Nasledovať bude namontovanie mazacích zariadení, prebrúsenie a premazanie koľají a výmena osvetlenia v tuneli. Na záver musí tunel ešte prejsť technickou a bezpečnostnou skúškou.
Dopravný podnik Bratislava podľa Stanekovej do posúdenia stavu v tuneli, do sanácie dvoch tunelových blokov, geofyzikálneho merania a jadrových vrtov investoval 670-tisíc eur. Opravu ďalších tunelových blokov odhaduje dopravný podnik na 1,064 mil. eur.
Tunel pod Hradom opravovali už v roku 2010, vlani vo februári ho však museli opäť zavrieť. V ostení totiž zistili trhliny, ktoré mohli ohrozovať bezpečnosť v tuneli. Tunel teda začali opravovať a otvoriť ho chceli vlani v júli. Úrad pre verejné obstarávanie však v tom čase preveroval postup dopravného podniku, ktorý začal rokovacie konanie bez zverejnenia.
Rozhodnutie úrad vydal vlani v októbri, žiadne pochybenia nezistili. Tunel pod Hradom preto opäť začali opravovať vlani koncom októbra. Opravuje ho spoločnosť Slovenské tunely a pracuje sa v ňom v dvojzmennej prevádzke.