Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

31. októbra 2019

Tunel Horelica má už 15 rokov, denne ním prejde 15.000 vozidiel



Ilustračná snímka.



Zdieľať
Ilustračná snímka. Foto: TASR/Pavol Ďurčo
Bratislava 31. októbra (TASR) – Tunel Horelica má už 15 rokov. Verejnosti bol slávnostne sprístupnený 29. októbra 2004 ako súčasť úseku cesty prvej triedy Očšadnica – Čadca, Bukov. Ako informovala hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Michaela Michalová, výstavba tohto 600 metrov dlhého tunela bola realizovaná na etapy. Začiatok zachádza do rokov 1996 a 1997.


Tunel Horelica je jednorúrový tunel s dvoma jazdnými pruhmi pre obojsmernú dopravu a zvýšeným peším chodníkom po oboch stranách. Výnimočnosťou v rámci Slovenska je šírka vozovky medzi okrajmi chodníkov, 9 metrov. Tunel Horelica je totiž podľa Michalovej najširší tunel. "Vlani bola priemerná denná intenzita dopravy 15.000 vozidiel, podiel nákladnej dopravy je na úrovni 32 %," doplnila.

Zároveň poznamenala, že v rámci vybavenia pre šírenie núdzových a bezpečnostných informácií je v tuneli rozhlas, desať SOS kabín a osem protipožiarnych výklenkov s hydrantmi. O vetranie sa v prípade zadymenia starajú dve dvojice axiálnych prúdových ventilátorov. Tunel je vybavený štandardným technologickým vybavením, ktoré NDS v roku 2018 zmodernizovala a doplnila.

Za tunelom Horelica v smere k hraniciam s Českou a Poľskou republikou je vo výstavbe úsek diaľnice D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec. "Po jeho dostavbe sa výrazne zlepší dopravná situácia v regióne, najmä vo Svrčinovci, Čiernom, Skalitom a v samotnom meste Čadca. Tranzitná doprava sa dostane na diaľnicu a dnes časté priebežné uzatváranie tunela Horelica by malo byť minulosťou," skonštatovala Michalová.

Súčasne upozornila, že tunel je špecifický, uzatvorený priestor, preto je pri prejazde mimoriadne dôležité zvýšiť pozornosť. "Mnoho dopravných kolízií v tuneli Horelica vzniklo z dôvodu, že motoristi nedodržiavali bezpečný odstup, predbiehali ostatné vozidlá alebo nerešpektovali červenú na semafore pred tunelom," dodala hovorkyňa. Podotkla, že tunel Horelica poslúžil aj pri prevážaní nadrozmerného nákladu, ako sú električky či lode a zablúdili doň aj "podgurážení" chodci.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
UMB Hockey Team zatiaľ bez premožiteľa
<< predchádzajúci článok
Na diaľnici pri Jarovciach dôjde k dlhodobej uzávere