|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
08. februára 2010
TÚ preveroval podnety na oneskorený prenos čísla
Slovenskí mobilní operátori sa podľa zistení Telekomunikačného úradu SR nedopustili žiadneho správneho deliktu v súvislosti so zabezpečením prenositeľnosti telefónneho ...
Zdieľať
Foto: SITA/AP
BRATISLAVA 8. februára (WEBNOVINY) - Slovenskí mobilní operátori sa podľa zistení Telekomunikačného úradu SR nedopustili žiadneho správneho deliktu v súvislosti so zabezpečením prenositeľnosti telefónneho čísla. Úrad k tomuto záveru dospel po tom, čo na základe 26 podnetov, ktoré dostal od septembra do decembra minulého roku, preveril mobilných operátorov. Podnety od užívateľov služieb smerovali podľa hovorcu úradu Romana Vavra k podozreniu na možné porušenie zákona zo strany mobilných operátorov.
Telekomunikačný úrad dostal od vlaňajšieho septembra, keď nadobudli účinnosť nové podmienky na prenesenie telefónneho čísla, do konca decembra 26 podnetov, v ktorých predkladatelia poukazovali na nedodržanie päťdňovej lehoty na prenesenie čísla. "Z 26 prípadov v ôsmich prípadoch oneskorenie prenesenia čísla spôsobili chyby v žiadosti o prenesenie čísla, ktoré spôsobili žiadatelia o prenesenie čísla, t. j. užívatelia služieb," uviedol vo svojej tlačovej správe úrad. Ako ďalej informoval, v troch prípadoch bol dôvodom kredit pri predplatených službách a v ostatných prípadoch nedodržanie termínu spôsobila chyba vlastného systému, po ktorej museli byť niektoré procesy dokončené manuálne.
Telekomunikačný úrad dodržiavanie predpisu o prenositeľnosti telefónneho čísla už skontroloval aj z vlastného podnetu ešte koncom vlaňajška. Pri tomto preverovaní zistil najviac nedostatkov u operátora Orange Slovensko, ktorý v čase kontroly nezabezpečil možnosť deaktivácie upozornenia pri volaní na prenesené číslo, čo však v stanovenom termíne napravil. Spoločnosť T-Mobile Slovensko v jednom prípade nedodržala maximálnu lehotu na prenesenie čísla. U tretieho mobilného operátora Telefónica O2 Slovakia neboli podľa záverov kontroly zistené žiadne nedostatky. Úrad sa pri tejto kontrole zameral na to, či mobilní operátori vydali všeobecné podmienky k prenositeľnosti čísla, akým spôsobom je zabezpečená povinnosť preniesť číslo, či sa pred volaním na prenesené číslo ozve tzv. "hláska" a či si ju volajúci môže deaktivovať. Úrad tiež preveril, z celkovo 20 náhodne vybraných žiadostí o prenesenie čísla, dodržiavanie termínov a zákonnosť prípadného zamietnutia žiadostí.
Od septembra minulého roka sa zmenili predpisom Telekomunikačného úradu podmienky na prenesenie telefónneho čísla. Podľa záväzného predpisu úradu sa skrátil čas na prenesenie čísla v pevných aj mobilných sieťach z 25 na maximálne päť pracovných dní, čo je podľa úradu priemer krajín Európskej únie. Zároveň sa zaviedla hláska pri volaní na prenesené číslo v mobilných sieťach. Hlásku je možné deaktivovať.
SITA
BRATISLAVA 8. februára (WEBNOVINY) - Slovenskí mobilní operátori sa podľa zistení Telekomunikačného úradu SR nedopustili žiadneho správneho deliktu v súvislosti so zabezpečením prenositeľnosti telefónneho čísla. Úrad k tomuto záveru dospel po tom, čo na základe 26 podnetov, ktoré dostal od septembra do decembra minulého roku, preveril mobilných operátorov. Podnety od užívateľov služieb smerovali podľa hovorcu úradu Romana Vavra k podozreniu na možné porušenie zákona zo strany mobilných operátorov.
Telekomunikačný úrad dostal od vlaňajšieho septembra, keď nadobudli účinnosť nové podmienky na prenesenie telefónneho čísla, do konca decembra 26 podnetov, v ktorých predkladatelia poukazovali na nedodržanie päťdňovej lehoty na prenesenie čísla. "Z 26 prípadov v ôsmich prípadoch oneskorenie prenesenia čísla spôsobili chyby v žiadosti o prenesenie čísla, ktoré spôsobili žiadatelia o prenesenie čísla, t. j. užívatelia služieb," uviedol vo svojej tlačovej správe úrad. Ako ďalej informoval, v troch prípadoch bol dôvodom kredit pri predplatených službách a v ostatných prípadoch nedodržanie termínu spôsobila chyba vlastného systému, po ktorej museli byť niektoré procesy dokončené manuálne.
Telekomunikačný úrad dodržiavanie predpisu o prenositeľnosti telefónneho čísla už skontroloval aj z vlastného podnetu ešte koncom vlaňajška. Pri tomto preverovaní zistil najviac nedostatkov u operátora Orange Slovensko, ktorý v čase kontroly nezabezpečil možnosť deaktivácie upozornenia pri volaní na prenesené číslo, čo však v stanovenom termíne napravil. Spoločnosť T-Mobile Slovensko v jednom prípade nedodržala maximálnu lehotu na prenesenie čísla. U tretieho mobilného operátora Telefónica O2 Slovakia neboli podľa záverov kontroly zistené žiadne nedostatky. Úrad sa pri tejto kontrole zameral na to, či mobilní operátori vydali všeobecné podmienky k prenositeľnosti čísla, akým spôsobom je zabezpečená povinnosť preniesť číslo, či sa pred volaním na prenesené číslo ozve tzv. "hláska" a či si ju volajúci môže deaktivovať. Úrad tiež preveril, z celkovo 20 náhodne vybraných žiadostí o prenesenie čísla, dodržiavanie termínov a zákonnosť prípadného zamietnutia žiadostí.
Od septembra minulého roka sa zmenili predpisom Telekomunikačného úradu podmienky na prenesenie telefónneho čísla. Podľa záväzného predpisu úradu sa skrátil čas na prenesenie čísla v pevných aj mobilných sieťach z 25 na maximálne päť pracovných dní, čo je podľa úradu priemer krajín Európskej únie. Zároveň sa zaviedla hláska pri volaní na prenesené číslo v mobilných sieťach. Hlásku je možné deaktivovať.
SITA