|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 23.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Klement
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
08. februára 2011
TÚ nepriznal kompenzáciu straty Slovak Telekomu
Telekomunikačný úrad SR (TÚ SR) nepriznal kompenzáciu straty spoločnosti Slovak Telekom, a.s. za poskytovanie univerzálnej služby v rokoch 2005 až 2006. “Úrad pomocou ...
Zdieľať
Slovak Telekom logoFoto: BRATISLAVA 8. februára (WEBNOVINY) - Telekomunikačný úrad SR (TÚ SR) nepriznal kompenzáciu straty spoločnosti Slovak Telekom, a.s. za poskytovanie univerzálnej služby v rokoch 2005 až 2006. “Úrad pomocou viacerých metód dospel k záveru, že poskytovanie univerzálnej služby nie je pre Slovak Telekom neprimeraným zaťažením, a preto jej nárok na úhradu čistých nákladov nevznikol,“ uviedol hovorca Telekomunikačného úradu Roman Vavro. Rozhodnutie ešte nie je právoplatné a Slovak Telekom môže podať rozklad.
Spoločnosť Slovak Telekom podala koncom roka 2007 žiadosť o úhradu čistých nákladov vzniknutých pri vykonávaní povinnosti univerzálnej služby. Tá predstavuje minimálny súbor služieb, ktoré sú dostupné v určenej kvalite na celom území štátu všetkým koncovým užívateľom za prijateľnú cenu. Telekomunikačný úrad vydal v októbri 2009 prvostupňové rozhodnutie. Slovak Telekom podal voči rozhodnutiu úradu vo veci kompenzácie straty za poskytovanie univerzálnej služby za roky 2005 a 2006 vo výške 26,28 mil. eur následne rozklad. Pôvodne totiž žiadala telekomunikačná spoločnosť kompenzáciu vo výške 78,8 mil. eur.
Slovak Telekom uvádza, že výnosy z vykonávaných činností sú nižšie ako náklady, a že všetky služby vykonávané v rámci povinností univerzálnej služby poskytovala so stratou. "Telekomunikačný úrad v rozhodnutí konštatuje, že celá výška nákladov na poskytovanie univerzálnej služby, vyčíslená spoločnosťou Slovak Telekom, predstavuje primerané zaťaženie pre Slovak Telekom a nemá negatívny dopad na jej konkurenčné postavenie na trhu, a preto nepristúpil k vlastnému výpočtu čistých nákladov univerzálnej služby,“ konštatoval Vavro.
Podnik, ktorý poskytuje univerzálnu službu, má povinnosť napríklad prevádzkovať telefónne automaty, poskytovať občanom SR verejnú telefónnu službu na pevnom mieste pripojenia k sieti, vrátane faksimilného prenosu informácií a prenosu dát s prenosovými rýchlosťami umožňujúcimi funkčný prístup k internetu. Podnik musí pravidelne poskytovať aspoň jeden úplný telefónny zoznam účastníkov v elektronickej alebo v tlačenej forme prípadne v oboch formách. K ďalším povinnostiam patrí aj to, že podnik určený TÚ zabezpečuje primeranú dostupnosť verejných telefónnych automatov, poskytovať bezplatný a nepretržitý prístup k číslam tiesňových volaní, vrátane jednotného európskeho čísla tiesňového volania 112.
Spoločnosť Slovak Telekom podala koncom roka 2007 žiadosť o úhradu čistých nákladov vzniknutých pri vykonávaní povinnosti univerzálnej služby. Tá predstavuje minimálny súbor služieb, ktoré sú dostupné v určenej kvalite na celom území štátu všetkým koncovým užívateľom za prijateľnú cenu. Telekomunikačný úrad vydal v októbri 2009 prvostupňové rozhodnutie. Slovak Telekom podal voči rozhodnutiu úradu vo veci kompenzácie straty za poskytovanie univerzálnej služby za roky 2005 a 2006 vo výške 26,28 mil. eur následne rozklad. Pôvodne totiž žiadala telekomunikačná spoločnosť kompenzáciu vo výške 78,8 mil. eur.
Slovak Telekom uvádza, že výnosy z vykonávaných činností sú nižšie ako náklady, a že všetky služby vykonávané v rámci povinností univerzálnej služby poskytovala so stratou. "Telekomunikačný úrad v rozhodnutí konštatuje, že celá výška nákladov na poskytovanie univerzálnej služby, vyčíslená spoločnosťou Slovak Telekom, predstavuje primerané zaťaženie pre Slovak Telekom a nemá negatívny dopad na jej konkurenčné postavenie na trhu, a preto nepristúpil k vlastnému výpočtu čistých nákladov univerzálnej služby,“ konštatoval Vavro.
Podnik, ktorý poskytuje univerzálnu službu, má povinnosť napríklad prevádzkovať telefónne automaty, poskytovať občanom SR verejnú telefónnu službu na pevnom mieste pripojenia k sieti, vrátane faksimilného prenosu informácií a prenosu dát s prenosovými rýchlosťami umožňujúcimi funkčný prístup k internetu. Podnik musí pravidelne poskytovať aspoň jeden úplný telefónny zoznam účastníkov v elektronickej alebo v tlačenej forme prípadne v oboch formách. K ďalším povinnostiam patrí aj to, že podnik určený TÚ zabezpečuje primeranú dostupnosť verejných telefónnych automatov, poskytovať bezplatný a nepretržitý prístup k číslam tiesňových volaní, vrátane jednotného európskeho čísla tiesňového volania 112.