|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
06. mája 2009
TÚ chce regulovať ceny za ukončenie volania v mobilnej sieti
Telekomunikačný úrad SR (TÚ) odštartoval správne konanie, v rámci ktorého plánuje uložiť všetkým trom mobilným operátorom povinnosť nákladovej orientácie cien za ukončenie volania vo verejnej ...
Zdieľať
BRATISLAVA 6. mája (WEBNOVINY) - Telekomunikačný úrad SR (TÚ) odštartoval správne konanie, v rámci ktorého plánuje uložiť všetkým trom mobilným operátorom povinnosť nákladovej orientácie cien za ukončenie volania vo verejnej mobilnej telefónnej sieti. Ako v stredu informoval hovorca TÚ Roman Vavro, úrad tiež plánuje ponechať operátorom Orange a T-Mobile povinnosti, ktoré sa týkajú nediskriminácie a transparentnosti prístupu. Operátorom tiež ostanú povinnosti ako vedenie oddelenej evidencie a povinnosť včas a za primeraných a objektívnych podmienok splniť odôvodnenú a opodstatnenú žiadosť o používanie určitých prvkov siete a pridružených prostriedkov a o prepojenie sietí. "Tieto povinnosti plánuje uložiť aj operátorovi Telefónica O2," informoval Vavro.
Podľa analýzy TÚ, o ktorej úrad informoval ešte v októbri minulého roka, klesali za posledné štyri roky poplatky za ukončenie volaní v spoločnostiach T-Mobile a Orange o 11,2 % v roku 2005, 6,1 % v roku 2006, 7,2 % v roku 2007 a 8,6 % v roku 2008. V spoločnosti Telefónica O2 klesol poplatok za ukončenie volania v roku 2008 o 8,4 %. Terminačné poplatky vyjadrené v korunách za minútu sa v roku 2008 oproti roku 2007 znížili o viac ako 8 %. Tie isté terminačné poplatky prepočítané na eurá za minútu ale mali naopak rastúci trend, čo bolo spôsobené posilňovaním výmenného kurzu slovenskej koruny voči euru v sledovanom období. Následkom toho sa dostali nad úroveň priemeru krajín EÚ.
Ešte v októbri minulého roka sa TÚ rozhodol, že bude mobilným operátorom poplatky, ktoré si pýtajú za prepojenie hovoru do ich siete, regulovať. Preto navrhol uložiť všetkým trom operátorom povinnosť nákladovej orientácie cien za ukončenie volania vo verejnej mobilnej telefónnej sieti, teda reguláciu cien. Úrad ešte pred plánovaným uložením povinností pre mobilných operátorov musel uskutočniť národné a nadnárodné konzultácie a na záver sa k výsledkom a k navrhovaným povinnostiam vyjadrila aj Európska komisia.
SITA
Podľa analýzy TÚ, o ktorej úrad informoval ešte v októbri minulého roka, klesali za posledné štyri roky poplatky za ukončenie volaní v spoločnostiach T-Mobile a Orange o 11,2 % v roku 2005, 6,1 % v roku 2006, 7,2 % v roku 2007 a 8,6 % v roku 2008. V spoločnosti Telefónica O2 klesol poplatok za ukončenie volania v roku 2008 o 8,4 %. Terminačné poplatky vyjadrené v korunách za minútu sa v roku 2008 oproti roku 2007 znížili o viac ako 8 %. Tie isté terminačné poplatky prepočítané na eurá za minútu ale mali naopak rastúci trend, čo bolo spôsobené posilňovaním výmenného kurzu slovenskej koruny voči euru v sledovanom období. Následkom toho sa dostali nad úroveň priemeru krajín EÚ.
Ešte v októbri minulého roka sa TÚ rozhodol, že bude mobilným operátorom poplatky, ktoré si pýtajú za prepojenie hovoru do ich siete, regulovať. Preto navrhol uložiť všetkým trom operátorom povinnosť nákladovej orientácie cien za ukončenie volania vo verejnej mobilnej telefónnej sieti, teda reguláciu cien. Úrad ešte pred plánovaným uložením povinností pre mobilných operátorov musel uskutočniť národné a nadnárodné konzultácie a na záver sa k výsledkom a k navrhovaným povinnostiam vyjadrila aj Európska komisia.
SITA