|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
25. augusta 2017
Tržby výrobcov luxusného tovaru klesli o 4,5 %
Šťastne a sebavedomo sa pri kúpe luxusných tovarov cíti až 82 % respondentov. Zákazníci pritom uprednostňujú ručne vyrábané produkty. Ako vyplýva z globálnej štúdie ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/AP
Bratislava 25. augusta (TASR) - Šťastne a sebavedomo sa pri kúpe luxusných tovarov cíti až 82 % respondentov. Zákazníci pritom uprednostňujú ručne vyrábané produkty. Ako vyplýva z globálnej štúdie spoločnosti Deloitte o najväčších výrobcoch luxusného tovaru a luxusných značiek, až 60 % opýtaných nakupuje luxusné značky impulzívne. "Klienti od luxusných značiek očakávajú osobný prístup. Produkty a služby priamo na mieru požaduje 45 % zákazníkov. Podobné percento (44 %) očakáva odmeny v podobe darčekov a 39 % oslovených by uvítalo doručenie tovaru až domov," opisuje želania nakupujúcich Zuzana Letková, partnerka spoločnosti Deloitte.
Luxusné produkty pritom nadpolovičná väčšina zákazníkov stále nakupuje v kamenných obchodoch. V generácii baby boomers (ľudia narodení v rokoch 1946 až 1964) je to 72 %, v generácii X (ročníky narodenia 1965 až 1979) je to 66 % a medzi mileniálmi (ročníky narodenia 1980 až 1995) iba 58 %. Ostatné nákupy sa uskutočňujú prostredníctvom počítača alebo mobilných zariadení.
Sto najväčších svetových výrobcov luxusného tovaru dosiahlo vo fiškálnom roku 2015 (júl 2015 – júl 2016) celkové tržby vo výške 212 miliárd USD (179,56 miliárd eur). Tento výsledok predstavuje medziročný pokles o 4,5 %. Dôvodom bola najmä nestabilita menových kurzov. Tržby iba z predaja luxusných výrobkov týchto spoločností však medziročne vzrástli o viac ako tri percentuálne body.
"Ak by sme ceny vyjadrili v amerických dolároch, luxusný tovar stojí v Číne o 50 % viac, ako napríklad vo Francúzsku alebo Taliansku. Najväčší medziročný nárast tržieb v tomto sektore zaznamenali francúzske firmy a najviac značiek v prvej stovke je z Talianska," uvádza Letková.
Výdavky na luxusný tovar sa najviac zvýšili na rozvíjajúcich sa trhoch ako je Čína, Rusko a Spojené arabské emiráty, a to až o 70 %. Na vyspelých trhoch (Japonsko, USA, EÚ) uviedlo zvýšenie výdavkov iba 53 % respondentov.
Prieskum Global Power of Luxury Goods identifikuje 100 najväčších výrobcov luxusného tovaru na svete na základe verejne dostupných údajov a analyzuje ich z rôznych hľadísk. Aktuálny rebríček je zostavený z konsolidovaných tržieb vo fiškálnom roku 2015 (končiaci sa v júli 2016). Prieskum o správaní klientov luxusných značiek sa uskutočnil vo februári na vzorke 1300 zákazníkov v 11 krajinách (Čína, Francúzsko, Nemecko, Taliansko, Japonsko, Rusko, Španielsko, Švajčiarsko, Spojené arabské emiráty, Spojené kráľovstvo Veľkej Británie a Severného Írska a USA).
TASR informoval Deloitte na Slovensku .
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR