![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Nedeľa 23.2.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Roman, Romana
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|

Opel pritom predal v 1. kvartáli 2017 medziročne o 25.000 áut menej, informoval Wirtschaftswoches. Podľa Lohschellera je za týmto poklesom situácia na britskom trhu, ktorý čelí neistote spojenej s brexitom. A tiež spomalenie odbytu na trhu v Turecku, ktorý rastie slabšie, než sa očakávalo.
Opel prevzala vlani francúzska automobilka PSA od amerického koncernu General Motors.
Automobilka chce investovať v Nemecku, ale tamojšie závody musia znížiť svoje náklady. Tie sú v niektorých prípadoch dvakrát vyššie ako v továrňach PSA, povedal Lohscheller.
Spor o plán úspor a redukciu nákladov v stratovej automobilke, sa stupňuje, pričom odbory obvinili predstavenstvo Opela a PSA z porušenia platovej dohody. Tri nemecké továrne, ktoré zamestnávajú 19.000 ľudí, majú aktuálne skrátený pracovný čas.
Odbory uvažujú o štrajku v nemeckých závodoch. Obávajú sa, že spoločnosť plánuje odstrániť pracovné miesta v rámci reštrukturalizácie. Podľa jedného z odborárov v závode Eisenach hrozí zrušenie 800 z celkového počtu 1800 miest. Ďalšie nemenované zdroje z odborového zväzu IG Metal hovoria o zrušení až 1000 miest.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR