|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Ilustračná snímka. Foto: TASR/AP
Štokholm 16. decembra (TASR) - Tržby švédskeho odevného koncernu H&M v poslednom kvartáli uplynulého fiškálneho roka 2018/19 rástli o niečo pomalšie, než sa čakalo. Jedným z dôvodov bolo aj to, že Black Friday (Čierny piatok) bol tento rok neskoršie ako vlani.Čisté tržby za tri mesiace od septembra do novembra stúpli o 9 % na 61,7 miliardy SEK (5,90 miliardy eur). Analytici počítali so zvýšením tržieb o 10 % na 62 miliárd SEK. Tempo rastu tržieb v lokálnych menách sa spomalilo na 5 %.
"Vývoj tržieb v uplynulom kvartáli v medziročnom porovnaní ovplyvnili kalendárne vplyvy, predovšetkým fakt, že Black Friday bol tento rok o týždeň neskôr, to znamená až tesne pred koncom novembra," uviedla skupina H&M. "Preto niektoré veľké online nákupy uskutočnené počas Black Friday budú zaznamenané až v decembri. Ide o objem približne 500 miliónov švédskych korún."
Tržby upravené o tento kalendárny vplyv vzrástli o 10 % a tržby denominované v lokálnych menách o 6 %.
(1 EUR = 10,4490 SEK)
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR