Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

12. novembra 2017

Tržby Alibaby počas Singles Day prekročili 25 miliárd USD



Čínski spotrebitelia minuli miliardy dolárov počas tohoročného nákupného festivalu Singles Day, ktorý sa stal najväčšou svetovou internetovou akciou tohto druhu.



Zdieľať
Foto: TASR/AP
Peking 12. novembra (TASR) - Čínski spotrebitelia minuli miliardy dolárov počas tohoročného nákupného festivalu Singles Day, ktorý sa stal najväčšou svetovou internetovou akciou tohto druhu.


Čínsky internetový obchodný gigant Alibaba Group uviedol, že do 24-hodinovej akcie na jeho platformách Taobao a Tmall sa zapojili tisíce maloobchodníkov a tržby dosiahli nový rekord - 25,4 miliardy USD (21,79 miliardy eur). Vlani vygeneroval Singles Day tržby vo výške 17,8 miliardy USD.

Na porovnanie, americkí zákazníci minuli vlani na nákupy cez internet na Deň vďakyvzdania a cez tzv. Čierny piatok dohromady vyše 5 miliárd dolárov USD, podľa spoločnosti Adobe, ktorá sleduje tieto údaje. A cez tzv. Cyber Monday, teda v pondelok po Dni vďakyvzdania, dosiahli tržby amerických internetových obchodov 3,39 miliardy USD, čo boli najväčšie denné on-line tržby v USA.

Singles Day začína v Číne úderom polnoci a doslova prvou sekundou nového dňa 11.11. v Ázii, teda keď je v Európe ešte 10.11.

Internetový obchod Alibaba zorganizoval prvý 24-hodinový nákupný festival na svojich platformách 11. novembra 2009. Chcel tak zvýšiť odbyt v tejto časti roka, ktorá je v Číne z hľadiska maloobchodného predaja slabou sezónou. Alibaba sa rozhodol zamerať na slobodných ľudí a prilákať ich na veľké zľavy. Inšpirovali ho čínski študenti, ktorí v poslednej dekáde minulého stáročia zorganizovali pre ľudí bez partnerov tzv. Singles Day (Deň slobodných) ako miestnu verziu Valentína.

Nákupný festival Alibaby si rýchlo získal veľkú popularitu. Čína je už teraz najväčším svetovým trhom z hľadiska elektronického obchodu. Podiel on-line nákupov na celkových tržbách maloobchodníkov každý rok stúpa. Spoločnosť Boston Consulting Group predpovedá, že on-line výdavky v Číne sa budú zvyšovať ročne o v priemere 20 % a do roku 2020 dosiahnu 1,6 bilióna USD.

Nákupný festival hrá do karát aj vládnej Komunistickej strane Číny, ktorá sa snaží o transformáciu ekonomiky. Jej cieľom je, aby sa motorom hospodárstva stali spotrebiteľské výdavky a znížila sa jeho závislosť od priemyslu, zahraničného obchodu a investícií. Čína má podľa aktuálnych štatistík 731 miliónov užívateľov internetu, čo je o 6 % viac ako v roku 2016.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Horskí záchranári hľadali poľského turistu, ktorý zablúdil v Beskydách
<< predchádzajúci článok
Trump prišiel na Filipíny - poslednú zastávku svojho ázijského turné