|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
29. júla 2011
Trnavský kraj už vie, kde nechce kamióny
Krajský úrad pre cestnú dopravu v Trnave navrhol ministerstvu dopravy viac ako päťdesiat dopravných uzlov na umiestnenie zákazových značiek pre tranzit kamiónov nad 12 ton cez cesty druhej a tretej triedy. ...
Zdieľať
TRNAVA 29. júla (WEBNOVINY) - Krajský úrad pre cestnú dopravu v Trnave navrhol ministerstvu dopravy viac ako päťdesiat dopravných uzlov na umiestnenie zákazových značiek pre tranzit kamiónov nad 12 ton cez cesty druhej a tretej triedy. Pôvodne mal takýchto miest určených až 69, neskôr ich zredukoval na 56. Agentúre SITA to povedal prednosta Ján Prievozník.
Pri vytypovaní križovatiek, na ktoré by mali v budúcnosti pribudnúť zákazové značky pre nákladnú dopravu, sa podľa Patrika Velšica z Trnavského samosprávneho kraja vychádzalo z porovnávania výsledkov sčítania dopravy z roku 2005 a 2010. Financovanie celého projektu, ako aj osadenie značiek, by mala zabezpečiť Národná diaľničná spoločnosť.
Kamióny požadujú z ciest druhej a tretej triedy vylúčiť starostovia obcí, ale aj predstavitelia krajskej samosprávy. Ťažké vozidlá podľa ich vyjadrení cesty ničia, situácia sa zhoršila po zavedení mýta na diaľniciach a cestách prvej triedy začiatkom minulého roku. Pôvodne mal byť v novele cestného zákona zapracovaný generálny zákaz tranzitu kamiónov nad dvanásť ton po cestách druhej a tretej triedy. Keď návrh neprešiel, zákaz sa má riešiť dopravným značením na vybraných úsekoch ciest.
Pri vytypovaní križovatiek, na ktoré by mali v budúcnosti pribudnúť zákazové značky pre nákladnú dopravu, sa podľa Patrika Velšica z Trnavského samosprávneho kraja vychádzalo z porovnávania výsledkov sčítania dopravy z roku 2005 a 2010. Financovanie celého projektu, ako aj osadenie značiek, by mala zabezpečiť Národná diaľničná spoločnosť.
Kamióny požadujú z ciest druhej a tretej triedy vylúčiť starostovia obcí, ale aj predstavitelia krajskej samosprávy. Ťažké vozidlá podľa ich vyjadrení cesty ničia, situácia sa zhoršila po zavedení mýta na diaľniciach a cestách prvej triedy začiatkom minulého roku. Pôvodne mal byť v novele cestného zákona zapracovaný generálny zákaz tranzitu kamiónov nad dvanásť ton po cestách druhej a tretej triedy. Keď návrh neprešiel, zákaz sa má riešiť dopravným značením na vybraných úsekoch ciest.