|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
03. februára 2010
TRNAVA: Kamióny ničia cesty, hovoria starostovia
Cesty druhej a tretej triedy, ktoré sú vo vlastníctve samosprávnych krajov nadmerne zaťažuje a poškodzuje nákladná a kamiónová doprava, na ktorú ich ...
Zdieľať
Foto: Ilustračné foto SITA
TRNAVA 3. februára (WEBNOVINY) - Cesty druhej a tretej triedy, ktoré sú vo vlastníctve samosprávnych krajov nadmerne zaťažuje a poškodzuje nákladná a kamiónová doprava, na ktorú ich konštrukcia nie je dimenzovaná. Zhodol sa na tom predseda Trnavského samosprávneho kraja Tibor Mikuš s predsedami regionálnych združení ZMO a starostov niektorých obcí na dnešnej tlačovej konferencii o zavedení mýta a jeho dopade na cesty v správe kraja. Monitoring stavu ciest v kraji podľa Mikuša ukázal, že najviac poškodených je takmer 402 kilometrov, čo je približne štvrtina ciest, ktoré kraj spravuje. K poškodeniu ciest dochádza podľa zúčastnených v dôsledku výstavby priemyselných parkov a logistických centier, obchádzkových trás pri výstavbách križovatiek, ale aj pre zavedenie mýtneho systému za úseky diaľnic, rýchlostných ciest a ciest I. triedy. „Kamióny budú hľadať čo najlacnejší spôsob prepravy, budú sa preto vyhýbať cestám prvej triedy aj diaľniciam. My sme to už zažili, keď sme upravovali určité úseky ciest a kamióny prechádzali cez dediny. Jazdili tam iba dva týždne a zničili ich, napríklad oprava cesty v obci Koválov stála asi stotisíc eur,“ informoval predseda ZMO Záhorskej oblasti Ľubomír Parízek.
Predseda Mikuš sa vyjadril aj k štrajku kamionistov. „To, čo sa deje na našich cestách posledný mesiac, je naozaj neprimeraný spôsob snahy riešiť problém spoplatnenia pomocou mýta. Ide to na hranicu, ktorá už predstavuje ohrozenie ostatných účastníkov cestnej premávky, nie iba ich obmedzenie,“ uviedol. Štrajk považuje za absolútne neadekvátny a problémy podľa neho treba riešiť za rokovacím stolom, nie na cestách. Podľa Mikuša majú totožný názor aj ostatní župani, keďže situácia je rovnaká na celom Slovensku. „Nevidíme absolútne priestor pre znižovanie cestnej dane, naopak, musíme rozmýšľať o tom, ako cestnú daň upravovať smerom hore, aby sme mali dostatok prostriedkov na údržbu a rekonštrukciu ciest,“ dodal Mikuš. Podľa neho štát dostatočne vyšiel v ústrety znížením spotrebnej dane z nafty. „Toto zníženie predstavuje významný predpoklad na stabilizáciu cestovného prímestskej dopravy,“ povedal. Podľa neho výška cestovného ostane zachovaná.
SITA
TRNAVA 3. februára (WEBNOVINY) - Cesty druhej a tretej triedy, ktoré sú vo vlastníctve samosprávnych krajov nadmerne zaťažuje a poškodzuje nákladná a kamiónová doprava, na ktorú ich konštrukcia nie je dimenzovaná. Zhodol sa na tom predseda Trnavského samosprávneho kraja Tibor Mikuš s predsedami regionálnych združení ZMO a starostov niektorých obcí na dnešnej tlačovej konferencii o zavedení mýta a jeho dopade na cesty v správe kraja. Monitoring stavu ciest v kraji podľa Mikuša ukázal, že najviac poškodených je takmer 402 kilometrov, čo je približne štvrtina ciest, ktoré kraj spravuje. K poškodeniu ciest dochádza podľa zúčastnených v dôsledku výstavby priemyselných parkov a logistických centier, obchádzkových trás pri výstavbách križovatiek, ale aj pre zavedenie mýtneho systému za úseky diaľnic, rýchlostných ciest a ciest I. triedy. „Kamióny budú hľadať čo najlacnejší spôsob prepravy, budú sa preto vyhýbať cestám prvej triedy aj diaľniciam. My sme to už zažili, keď sme upravovali určité úseky ciest a kamióny prechádzali cez dediny. Jazdili tam iba dva týždne a zničili ich, napríklad oprava cesty v obci Koválov stála asi stotisíc eur,“ informoval predseda ZMO Záhorskej oblasti Ľubomír Parízek.
Predseda Mikuš sa vyjadril aj k štrajku kamionistov. „To, čo sa deje na našich cestách posledný mesiac, je naozaj neprimeraný spôsob snahy riešiť problém spoplatnenia pomocou mýta. Ide to na hranicu, ktorá už predstavuje ohrozenie ostatných účastníkov cestnej premávky, nie iba ich obmedzenie,“ uviedol. Štrajk považuje za absolútne neadekvátny a problémy podľa neho treba riešiť za rokovacím stolom, nie na cestách. Podľa Mikuša majú totožný názor aj ostatní župani, keďže situácia je rovnaká na celom Slovensku. „Nevidíme absolútne priestor pre znižovanie cestnej dane, naopak, musíme rozmýšľať o tom, ako cestnú daň upravovať smerom hore, aby sme mali dostatok prostriedkov na údržbu a rekonštrukciu ciest,“ dodal Mikuš. Podľa neho štát dostatočne vyšiel v ústrety znížením spotrebnej dane z nafty. „Toto zníženie predstavuje významný predpoklad na stabilizáciu cestovného prímestskej dopravy,“ povedal. Podľa neho výška cestovného ostane zachovaná.
SITA