|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
10. júna 2007
Triumf Hamiltona v najdramatickejšej veľkej cene sezóny
Brit Lewis Hamilton z tímu McLaren Mercedes sa stal najmladším víťazom Veľkej ceny Kanady v histórii a zároveň je najmladším lídrom poradia majstrovstiev sveta F1 v histórii. Na 2. mieste na Veľkej ...
Zdieľať
MONTREAL 10. júna (WEBNOVINY) - Brit Lewis Hamilton z tímu McLaren Mercedes sa stal najmladším víťazom Veľkej ceny Kanady v histórii a zároveň je najmladším lídrom poradia majstrovstiev sveta F1 v histórii. Na 2. mieste na Veľkej cene Kanady skončil Nemec Nick Heidfeld na BMW, tretiu priečku si prekvapujúco vybojoval Alexander Wurz z Williamsu, ktorý zaznamenal najlepší výsledok pre svoj tím za posledné dva roky.
S výnimkou Hamiltona favoriti v nedeľu vyhoreli, jeho tímový kolega Fernando Alonso skončil siedmy a stratil pozíciu lídra MS, z dvojice Ferrari prišiel do cieľa na 5. mieste Kimi Räikkönen, Massa uvidel počas pretekov čierne vlajky, ktoré znamenali jeho vylúčenie z pretekov pre neoprávnený výjazd z boxov.
Body ešte získali štvrtý Fín Heikki Kovalainen na Renaulte, ktorý štartoval posledný, šiesty Takuma Sató na Super Aguri i ôsmy Ralf Schumacher na Toyote.
Hamilton vyhral kanadskú Grand Prix vo veku 22 rokov a 147 dní, pred ním bol najmladším víťazom v krajine javorového listu Jackie Ickx, ktorý triumfoval v roku 1969 vo veku 24 rokov a 8 mesiacov. Zároveň sa stal len štvrtým pilotom, ktorý svoju premiérovú Grand Prix vyhral v Kanade. V historickej bilancii F1 podľa veku v čase prvého víťazstva sa Hamilton dostal na 4. miesto pred Fína Kimiho Räikkönena, primát patrí Fernandovi Alonsovi, ktorý v Maďarsku 2003 vyhral vo veku 22 rokov a 26 dní.
Hamilton sa vďaka víťazstvu dostal aj na prvé miesto v hodnotení MS, pred Alonsom má osembodový náskok. Tretiu priečku si aj napriek vyradeniu udržal Massa.
Hamilton po štarte potvrdil svoju premiérovú pole position v kariére a dostal sa hneď do vedenia. Alonsa však predstihol Nick Heidfeld, Španiel musel ukázať navyše svoje umenie aj v únikovej zóne. V prvej zákrute mali menšiu kolíziu Räikkönen s Massom a Fín sa v poradí prepadol na 7. priečku. Alonso jazdil nervózne a po sérii troch chýb ho v 19. kole predstihol v zákrute Massa a posunul sa na 3. miesto. V 21. okruhu zašiel do boxov po Heidfeldovi aj Hamilton a Massa sa dostal do čela. Hneď však vyšiel na trať safety car, keď po náraze o zvodidlá zostal na trati stáť Nemec Sutil zo Spykeru. Jazdci Ferrari tak mohli ísť do boxov až v 25. kole a prakticky prišli o možnosť bojovať o prvé miesto. Po otvorení trate však v jej najrýchlejšom úseku havaroval Poliak Kubica na BMW, z jeho monopostu ostali len trosky. Poľský pilot však haváriu prežil bez život ohrozujúcich zranení a podľa prvých správ má "iba" zlomenú nohu. Na trati však bol znovu safety car a štartové pole sa opäť sformovalo
do jedného radu. Alonso pri prvej návšteve boxov bol pri mechanikoch ešte v čase, keď to nebolo povolené, a tak musel na desať sekúnd navštíviť svoje boxy opäť. Prepadol sa tak do druhej desiatky a musel začať nanovo svoju stíhaciu jazdu, počas ktorej jazdil najrýchlejšie kolá pretekov. Hamilton po ďalšom reštarte začal unikať súperom, ale opäť ho pribrzdil safety car, ktorý vyšiel v 50. kole po havárii Albersa. V 51. kole ukázali traťoví komisári čierne vlajky pre dovtedy štvrtého Massu i siedmeho Fisichellu z Renaultu a preteky sa pre nich skončili, keďže podľa arbitrov vyšli z boxov v čase, keď na semaforoch pri výjazde svietilo červené svetlo. V 52. kole boli v boxoch siedmy Räikkönen i ôsmy Alonso a keďže Fínovi na Ferrari opravovali zadné krídlo, Španiel na McLarene sa dostal pred neho. Alonso skúsil potom predstihnúť i Trulliho, ale opäť nezvládol riadenie, vyletel z trate a prepadol sa až za Räikkönena a Sata na 9. priečku, o kolo neskôr však predstihol Sata. V 56. kole bol po havárii Liuzziho z Toro Rosso na trati štvrtýkrát safety car. Famózny záver pretekov predviedol Sato so Super Aguri, keď najskôr v 65. kole predstihol dovtedy siedmeho Ralfa Schumachera a dve kolá pred koncom aj Alonsa a vybojoval pre svoj tím historické šieste miesto.
SITA,AP