|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
09. júla 2016
Tri prebiehajúce diaľničné tendre by mala NDS vyhodnotiť do desiatich
Práve prebiehajúce tri diaľničné tendre na výstavbu obchvatu Prešova na diaľnici D1, tiež úseku D1 Budimír - Bidovce pri Košiciach a časti diaľnice D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec by mala Národná ...
Zdieľať
Bratislava 9. júla (TASR) - Práve prebiehajúce tri diaľničné tendre na výstavbu obchvatu Prešova na diaľnici D1, tiež úseku D1 Budimír – Bidovce pri Košiciach a časti diaľnice D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec by mala Národná diaľničná spoločnosť (NDS) vyhodnotiť do desiatich dní. Odhaduje to šéf diaľničiarov Robert Auxt.
"Predpokladáme, že zhruba do desiatich dní by sme mali tieto súťaže uzavrieť," uviedol Auxt pre TASR. V máji tohto roku otvorili diaľničiari obálky s ponukami uchádzačov na tieto stavby a následne ich začali vyhodnocovať. V súčasnosti podľa šéfa NDS prebieha komunikácia diaľničnej spoločnosti s uchádzačmi.
Čo sa týka samotnej výstavby týchto diaľničných úsekov, tú odsúvajú staršie štúdie vplyvu stavieb na životné prostredie (EIA). Keďže sa na tieto úseky ciest robila EIA ešte pred vstupom Slovenska do EÚ, nespĺňajú všetky aktuálne štandardy. Diaľničiari ale podľa Auxta pravidelne komunikujú s poradným orgánom Jaspers a s Európskou komisiou.
Najoptimistickejší scenár je podľa Auxta taký, že kritické úseky ako je obchvat Prešova a úsek Budimír - Bidovce, by sa mohli začať stavať na budúcu jar.
Pri úseku diaľnice D3 je situácia iná, keďže ten sa má stavať v takzvanom žltom FIDIC-u. To znamená, že staviteľ si diaľnicu aj doprojektuje a získava na ňu stavebné povolenia. Po podpise zmluvy na projekt tak ešte bude pokračovať na stavbe proces plánovania a získavania technickej dokumentácie. Prípravné práce by sa však v úseku mohli spustiť aj skôr. Začiatok riadnych stavebných prác NDS tiež odhaduje na začiatok budúceho roka.
Čo sa týka predložených ponúk na výstavbu týchto ciest, obchvat Prešova na diaľnici D1, čiže úsek Prešov, západ - Prešov, juh by chcelo najlacnejšie postaviť konzorcium firiem Eurovia SK, Eurovia CS, Doprastav, Metrostav a Metrostav Slovakia. Ich predložená ponuka je vo výške 356,3 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH). Diaľničiari pritom pôvodne predpokladali cenu za túto zákazku vo výške 369,5 milióna eur bez DPH.
V prípade úseku D1 Budimír - Bidovce pri Košiciach predložila najnižšiu cenu firma Skanska SK, a to 197,4 milióna eur bez DPH. Tu diaľničiari pôvodne predpokladali hodnotu zákazky vo výške 209,4 milióna eur bez DPH.
Čo sa týka tretej súťaže na výstavbu časti D3 na Kysuciach, čiže úseku Čadca, Bukov - Svrčinovec, ten chce najlacnejšie postaviť združenie firiem Strabag, PORR a Hochtief. V tendri totiž predložili ponuku vo výške 239,1 milióna eur bez DPH. Táto cena je však vyššia ako pôvodne odhadovaná cena NDS, ktorá ju predpokladala vo výške 199,1 milióna eur bez DPH.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
"Predpokladáme, že zhruba do desiatich dní by sme mali tieto súťaže uzavrieť," uviedol Auxt pre TASR. V máji tohto roku otvorili diaľničiari obálky s ponukami uchádzačov na tieto stavby a následne ich začali vyhodnocovať. V súčasnosti podľa šéfa NDS prebieha komunikácia diaľničnej spoločnosti s uchádzačmi.
Na snímke generálny riaditeľ NDS Róbert Auxt počas štatutárneho kontrolného dňa stavieb „Diaľnica D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka“ a „D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala“ 21. júna 2016. Foto: TASR - Erika Ďurčová
Po vyhodnotení jednotlivých ponúk a určení víťazov tendra budú diaľničiari pokračovať prípravou zmlúv na podpis. "Vidíme to niekedy na začiatok septembra, kedy by niektoré prvé zmluvy už mohli byť podpísané," avizoval riaditeľ diaľničiarov.Čo sa týka samotnej výstavby týchto diaľničných úsekov, tú odsúvajú staršie štúdie vplyvu stavieb na životné prostredie (EIA). Keďže sa na tieto úseky ciest robila EIA ešte pred vstupom Slovenska do EÚ, nespĺňajú všetky aktuálne štandardy. Diaľničiari ale podľa Auxta pravidelne komunikujú s poradným orgánom Jaspers a s Európskou komisiou.
Najoptimistickejší scenár je podľa Auxta taký, že kritické úseky ako je obchvat Prešova a úsek Budimír - Bidovce, by sa mohli začať stavať na budúcu jar.
Pri úseku diaľnice D3 je situácia iná, keďže ten sa má stavať v takzvanom žltom FIDIC-u. To znamená, že staviteľ si diaľnicu aj doprojektuje a získava na ňu stavebné povolenia. Po podpise zmluvy na projekt tak ešte bude pokračovať na stavbe proces plánovania a získavania technickej dokumentácie. Prípravné práce by sa však v úseku mohli spustiť aj skôr. Začiatok riadnych stavebných prác NDS tiež odhaduje na začiatok budúceho roka.
Čo sa týka predložených ponúk na výstavbu týchto ciest, obchvat Prešova na diaľnici D1, čiže úsek Prešov, západ - Prešov, juh by chcelo najlacnejšie postaviť konzorcium firiem Eurovia SK, Eurovia CS, Doprastav, Metrostav a Metrostav Slovakia. Ich predložená ponuka je vo výške 356,3 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH). Diaľničiari pritom pôvodne predpokladali cenu za túto zákazku vo výške 369,5 milióna eur bez DPH.
V prípade úseku D1 Budimír - Bidovce pri Košiciach predložila najnižšiu cenu firma Skanska SK, a to 197,4 milióna eur bez DPH. Tu diaľničiari pôvodne predpokladali hodnotu zákazky vo výške 209,4 milióna eur bez DPH.
Čo sa týka tretej súťaže na výstavbu časti D3 na Kysuciach, čiže úseku Čadca, Bukov - Svrčinovec, ten chce najlacnejšie postaviť združenie firiem Strabag, PORR a Hochtief. V tendri totiž predložili ponuku vo výške 239,1 milióna eur bez DPH. Táto cena je však vyššia ako pôvodne odhadovaná cena NDS, ktorá ju predpokladala vo výške 199,1 milióna eur bez DPH.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR