|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 24.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Emília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
29. januára 2016
Tri nové športiaky, ktoré sa objavia na prestížnom autosalóne v Ženeve
Porsche 718 Boxster, Jaguar F-Type SVR a Opel GT. Aj tieto tri vozidlá budete môcť vidieť, keď prídete na autosalón do Ženevy, ktorý sa otvorí už v marci.
Zdieľať
V poradí už 86. ročník jedného z najprestížnejších autosalónov na svete bude aj tento rok lákať ľudí z celého sveta premiérami luxusných a výkonných automobilov. Švajčiarska Ženeva sa tak stane v marci opäť cieľovou destináciou stoviek novinárov a tisícok fanúšikov motorizmu.
Spolu s ďalšími desiatkami automobilov sa na pripravovanom autosalóne predvedú aj tieto tri automobilové novinky, ktoré nepochybne každý priaznivec automobilového priemyslu netrpezlivo očakáva už dnes. Sú nimi aj Porsche 718 Boxster, Jaguar F-Type SVR a Opel GT.
Porsche 718 Boxster
Porsche Boxster vstupuje do modelového roku 2017 tým, že mierne modernizuje svoj vzhľad a zvyšuje výkon. Modely 718 Boxster a 718 Boxster S pokračujú v tradicii používania 4-valcových motorov umiestnených uprostred, ktorú Porsche započalo ešte pred piatimi desaťročiami.
Základná verzia Boxstera dokáže vďaka dvojlitrovému motoru s preplňovaním vyvinúť maximálny výkon pôsobivých 300 konských síl (220 kW), ktoré vedia s pomerne malým dvojmiestnym vozidlom poriadne zamávať.
Vylepšená verzia s názvom Boxster S bude o niečo výkonnejšia, jej motor posiela na kolesá výkon až 350 konských síl, teda ekvivalent k 257 kW. V tomto silnejšom variante vozidla bude pracovať o niečo väčší, až dva a pol litrový benzínový agregát. Zaujímavosťou je, že model 718 Boxster S spoločne s 911 Turbo tvorí dvojicu jediných benzínových automobilov na svete, ktoré využívajú technológiu VTG. Pod týmto akronymom sa skrývajú slová Variable Turbine Geometry a označuje sa ním technológia efektívnejšieho preplňovania, ktorú majú naftové motory zvládnuté už nejakých tých dvadsať rokov.
Jaguar F-Type SVR
Na autosalóne v Ženeve si svoju premiéru zažije aj famózny Jaguar F-Type SVR. Ide o rýdzo športové vozidlo so schopnosťou jazdiť rýchlosťou až 320 kilometrov za hodinu a s dvojicou sedadiel, ktoré je však zároveň pripravené na každodenné používanie. To tvrdí automobilka Jaguar, aby ešte viac vzbudila záujem o svoj špičkový automobil.
Výrobca vo svojich vyjadreniach zachádza ešte ďalej, podľa šéfa Jaguaru Johna Edwardsa bude nový F-Type SVR pripravený na každodenné jazdenie v akomkoľvek počasí. Ide o prvé vozidlo od tejto britskej prémiovej značky, ktoré bolo navrhnuté pod taktovkou Special Vehicle Operations, čo môžeme považovať za niečo ako AMG v portfóliu Mercedesu a M od BMW. Vozidlá spadajúce pod Special Vehicle Operations budú patriť k tomu najlepšiemu, čo dokáže súčasný automobilový priemysel ponúknuť, pričom skratka SVR bude patriť športovým vozidlám a SVX off-roadom.
Opel GT
Dva vyššie uvedené automobily sú niečím, o čom už dnes spoľahlivo vieme, že pôjde do výroby. Posledný automobil od značky Opel je ale v prvom rade konceptom, od ktorého by sme sa mali dozvedieť viac o možnej budúcnosti dizajnu tejto nemeckej automobilky.
Opel GT je experiment, ktorý bude čakať na reakcie verejnosti. Z profilu sa môže podobať na športový roadster BMW Z4, ale to je asi tak všetko, čo zdieľa s inými automobilmi. Záujem dizajnérov o nový prístup k navrhovaniu malých silných strojov je zjavný.
Koncept GT od značky Opel je obzvlášť nápadný aj vďaka výraznej červenej línii ťahajúcej sa od predných blatníkov kolies až po hranu zadnej kapoty. Široká predná kapota je tvarovaná priam amorfne, pneumatiky kolies vzadu majú odlišnú farbu od tých predných, vozidlo má minimalistické dvere, chýbajú mu spätné zrkadlá a interiér je sústredený na vodiča.
Pojazdné koncepčné vozidlo obsahuje iba litrový benzínový motor s priamym vstrekovaním a výkonom 145 konských síl. Celková hmotnosť automobilu je pritom iba jedna tona, čo v nás ešte väčšmi vzbudzuje záujem niekedy si doň sadnúť a odjazdiť na ňom aspoň jeden okruh. Či sa to ale vôbec niekedy niekomu podarí, to nie je isté - automobilka zatiaľ nehovorí nič o tom, či sa jej koncept niekedy dočká aspoň limitovanej výroby.