Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

23. augusta 2016

Trh technického spotrebného tovaru na trhu SR rástol o takmer 12 %



Trh technického spotrebného tovaru na slovenskom trhu rástol v 2. kvartáli 2016 v porovnaní s 2. kvartálom 2015 o takmer 12 %. Nárast bol ťahaný všetkými sektormi okrem ...



Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/AP
Bratislava 23. augusta (TASR) - Trh technického spotrebného tovaru na slovenskom trhu rástol v 2. kvartáli 2016 v porovnaní s 2. kvartálom 2015 o takmer 12 %. Nárast bol ťahaný všetkými sektormi okrem fota, ktoré zaznamenalo pokles o takmer 17 %. Naopak, najviac sa darilo telekomunikáciám s prírastkom o 25 %.


Vyplýva to z pravidelného prieskumu spoločnosti GfK, ktorý sleduje predaje technického tovaru vo viac ako 41 krajinách. Výsledky sú založené na maloobchodnom paneli GfK, do ktorého je zapojených približne pol milióna maloobchodných predajní po celom svete.

V druhom kvartáli 2016 zaznamenal sektor spotrebnej elektroniky medziročný rast na úrovni 14,9 %. Predaje televízorov v 2. kvartáli 2016 oproti 2. kvartálu 2015 významne vzrástli v hodnotovom vyjadrení, a to hlavne vďaka väčšej orientácii zákazníkov na uhlopriečky 40 palcov a viac, ktoré medziročne vzrástli o takmer 22 %. Silný rast bol zaznamenaný aj v segmente set-top-boxov, a to hlavne vďaka rastúcemu záujmu o funkciu DVB-S2, ktorý vyvolal plánovaný prechod na druhú generáciu štandardu pre satelitné vysielanie v roku 2016.

V 2. kvartáli 2016 sektor fota v Slovenskej republike klesal takmer o 17 % v porovnaní s rovnakým obdobím roku 2015. Došlo k poklesu podielu fotoaparátov s pevným objektívom v prospech fotoaparátov s vymeniteľným objektívom. Rovnako sa medziročne zdvihla priemerná cena digitálnych zrkadloviek a kompaktov s pevným objektívom.

Dva najväčšie segmenty tohto sektora – práčky a chladničky – rástli v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roku o 7,2, resp. 9,6 %. Rast v segmente práčok bol ťahaný zvýšeným dopytom po modeloch s predným plnením a kombinácii práčky a sušičky. V segmente umývačiek riadu vzrástol predaj vstavaných modelov.

V sledovanom období došlo k nárastu hodnoty v sektore malých domácich spotrebičov o 13 % v porovnaní s 2. kvartálom 2015. Všetky segmenty rástli, s výnimkou odšťavovačov a lisov na citrusy, ktoré klesli o 16,2 %.

On-line predaj rástol rovnakým tempom ako off-line predaj. Cena rástla viac agresívne v tradičných kanáloch (off-line). Priemerné ceny sa zvýšili vo všetkých produktových skupinách, a to najmä z dôvodu posunu záujmu smerom k drahším modelom.

Oproti 2. kvartálu 2015 vzrástol trh informačných technológií v 2. kvartáli 2016 o takmer 4 %. Rast bol generovaný vďaka segmentu notebookov, ktoré dokázali rásť o takmer 9 %, a to aj vďaka väčšej priemernej cene. Nárast o 13 % zaznamenali dotykové zariadenia. Z pohľadu monitorov bol medzi zákazníkmi väčší záujem o zariadenia s väčšou uhlopriečkou (24 palcov a viac).

TASR informovala Katarína Lepiešová z GfK.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Migranti na ceste do Európy volia nebezpečnejšie trasy, mnohí zomrú
<< predchádzajúci článok
R. Fico sa vo štvrtok v Moskve stretne s ruským prezidentom Putinom