|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
25. mája 2010
Trh s technických tovarom v 1. Q klesol o 6,1 %
Trh s technickým spotrebným tovarom na Slovensku naďalej klesá. Podľa údajov spoločnosti GfK totiž hodnota trhu v krajine dosiahla v prvom štvrťroku tohto roka 174 mil. eur, ...
Zdieľať
Ilustračné foto: play.sk BRATISLAVA 25. mája (WEBNOVINY) - Trh s technickým spotrebným tovarom na Slovensku naďalej klesá. Podľa údajov spoločnosti GfK totiž hodnota trhu v krajine dosiahla v prvom štvrťroku tohto roka 174 mil. eur, čo znamenalo medziročný pokles o 6,1 %. Obrat medziročne rástol len v sektore malých domácich spotrebičov, trh spotrebnej elektroniky stagnoval a vo všetkých ostatných sektoroch nastal pokles, najvýraznejšie v prípade kancelárskej techniky a telekomunikácií.
Trh s malými domácimi spotrebičmi v prvom štvrťroku vzrástol v medziročnom porovnaní o 4,8 %, keď jeho hodnota dosiahla 14 mil. eur. Predaj spotrebnej elektroniky zaznamenal len minimálny medziročný nárast o 0,1 % na 40 mil. eur. Naopak, najvýraznejší prepad zaznamenal v prvom štvrťroku trh kancelárskej a výpočtovej techniky, ktorý klesol o 15,5 % na 7 mil. eur. Len o niečo miernejší prepad vykázal trh telekomunikácií s medziročným poklesom obratu o 10,6 % na 26 mil.
Vlaňajšiu úroveň predaja však podľa prieskumu GfK nezaznamenali ani informačné technológie, ktoré zaostali o 9,4 %, keď celková hodnota trhu v prvom štvrťroku dosiahla 47 mil. eur. Obrat pri predaji veľkých domácich spotrebičov počas prvých troch mesiacov medziročne klesol o 6,8 % na 38 mil. eur a fotografických prístrojov o 4,6 % na 4 mil. eur.
Slováci v čase hospodárskej krízy na technickom spotrebnom tovare výrazne šetrili už vlani. Hodnota trhu s týmto tovarom sa totiž v krízovom roku 2009 medziročne prepadla až o 23,3 % keď dosiahla 798 mil. eur. V samotnom poslednom štvrťroku pritom medziročný prepad predstavoval až 30 %.
Údaje o trhu technickom spotrebnom tovare GfK zverejňuje vo svojej správe GfK Temax. Táto správa je vydávaná medzinárodne a výsledky sú založené na prieskumoch a údajoch od viac ako 190 tis. maloobchodných predajní po celom svete.
Skupina GfK je celosvetovo štvrtou najväčšou spoločnosťou zameranou na marketingový výskum. Skupina GfK svojimi 115 spoločnosťami pokrýva viac ako 100 krajín. Z celkového počtu zhruba 10-tisíc zamestnancov pracuje viac ako 80 % mimo Nemecko.
SITA
Trh s malými domácimi spotrebičmi v prvom štvrťroku vzrástol v medziročnom porovnaní o 4,8 %, keď jeho hodnota dosiahla 14 mil. eur. Predaj spotrebnej elektroniky zaznamenal len minimálny medziročný nárast o 0,1 % na 40 mil. eur. Naopak, najvýraznejší prepad zaznamenal v prvom štvrťroku trh kancelárskej a výpočtovej techniky, ktorý klesol o 15,5 % na 7 mil. eur. Len o niečo miernejší prepad vykázal trh telekomunikácií s medziročným poklesom obratu o 10,6 % na 26 mil.
Vlaňajšiu úroveň predaja však podľa prieskumu GfK nezaznamenali ani informačné technológie, ktoré zaostali o 9,4 %, keď celková hodnota trhu v prvom štvrťroku dosiahla 47 mil. eur. Obrat pri predaji veľkých domácich spotrebičov počas prvých troch mesiacov medziročne klesol o 6,8 % na 38 mil. eur a fotografických prístrojov o 4,6 % na 4 mil. eur.
Slováci v čase hospodárskej krízy na technickom spotrebnom tovare výrazne šetrili už vlani. Hodnota trhu s týmto tovarom sa totiž v krízovom roku 2009 medziročne prepadla až o 23,3 % keď dosiahla 798 mil. eur. V samotnom poslednom štvrťroku pritom medziročný prepad predstavoval až 30 %.
Údaje o trhu technickom spotrebnom tovare GfK zverejňuje vo svojej správe GfK Temax. Táto správa je vydávaná medzinárodne a výsledky sú založené na prieskumoch a údajoch od viac ako 190 tis. maloobchodných predajní po celom svete.
Skupina GfK je celosvetovo štvrtou najväčšou spoločnosťou zameranou na marketingový výskum. Skupina GfK svojimi 115 spoločnosťami pokrýva viac ako 100 krajín. Z celkového počtu zhruba 10-tisíc zamestnancov pracuje viac ako 80 % mimo Nemecko.
SITA