|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 25.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Dnes je 1. Sviatok vianočný
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Tretina firiem trpí odporom zamestnancov k novým postupom
Výskumná štúdia vypracovaná organizáciou Leading Edge Forum (LEF) spoločnosti CSC uvádza, že vo väčšine firiem nie je vyšší manažment schopný robiť dôležité rozhodnutia týkajúce sa stratégie ...
Zdieľať
BRATISLAVA 2. decembra (WBN/PR) - Výskumná štúdia vypracovaná organizáciou Leading Edge Forum (LEF) spoločnosti CSC uvádza, že vo väčšine firiem nie je vyšší manažment schopný robiť dôležité rozhodnutia týkajúce sa stratégie a zavádzania technológií a to práve v období, kedy "tradičné riadenie spoločnosti a riadenie spoločnosti IT odborníkmi začínajú postupne splývať", ako tvrdí štúdia.
"Globálni podnikateľskí lídri vnímajú to, že nové technológie majú potenciál zmeniť situáciu, mnohí z nich si však nie sú istí, či ich firmy disponujú tou úrovňou riadenia IT odborníkmi, ktorá je v týchto čoraz nepokojnejších časoch potrebná," povedal David C. Moschella, riaditeľ výskumu v CSC LEF.
Štúdia CSC LEF identifikuje to, čo považujú vedúci pracovníci za najväčšie prekážky plného využitia IT potenciálu svojich firiem:
• 32 percent uvádza absenciu spolupráce v rámci spoločnosti medzi jednotlivými oddeleniami v rámci organizácie;
• 28 percent uvádza odpor zamestnancov a/alebo zákazníkov voči novým spôsobom práce;
• 24 percent uvádza absenciu pružnosti a schopnosti reagovať;
• 16 percent uvádza nedostatočné zapájanie sa zo strany riadiacich pracovníkov vo vzťahu k novým iniciatívam v oblasti technológií.
Správa odporúča, aby si podniky, ktoré pracujú s veľkým množstvom informácií, vytvorili plán pre zvyšovanie IT úrovne, ktorý bude založený na štyroch hlavných prvkoch:
• Zaangažovanosť vedúcich pracovníkov – spoločnosti potrebujú na najvyšších miestach ľudí, ktorí veria, že na IT záleží, a akceptujú fakt, že musia prevziať zodpovednosť za hlavné iniciatívy svojej firmy v oblasti IT;
• Partneri, ktorí sa vyznajú v technológiách – úroveň IT je potrebné vnímať v kontexte širšieho firemného ekosystému a potreby využívať nové možnosti v oblasti inovácie a infraštruktúry;
• Zamestnanci s viacerými zručnosťami – spoločnosti potrebujú kultúru, ktorá bude efektívne zavádzať nové spôsoby práce a odmeňovať tých zamestnancov, ktorí využívajú IT na to, aby svoju prácu robili lepšie;
• Revitalizované podnikové IT – centrálne IT musia byť vo väčšej miere nasmerované do externého prostredia, čo povedie k zvýšeniu množstva času venovanému priamej práci so zákazníkmi a dodávateľmi a pomôže iniciovať zmenu vo firme a jej ekosystéme.
Zatváranie nožníc medzi tradičným riadením spoločnosti a riadením spoločnosti IT odborníkmi
I keď klasické riadenie firmy začína pomaly splývať s riadením IT odborníkmi, tieto dva štýly majú úplne odlišný pôvod a to si vyžaduje, aby si firmy osvojovali nové zručnosti a formy správania. Štúdia CSC LEF uvádza desať príkladov toho, ako sa riadenie IT odborníkmi líši od tradičného vedenia firmy. Patria medzi ne aj nasledujúce štyri príklady:
• Prelomenie uzatvorených štruktúr – keďže najdôležitejšie iniciatívy v oblasti IT takmer vždy prechádzajú naprieč všetkými existujúcimi štruktúrami a oblasťami v rámci firmy, jednou z najdôležitejších požiadaviek na IT odborníka – manažéra je schopnosť zabezpečiť realizáciu vecí bez ohľadu na hranice jestvujúce vo firme;
• Rozhodnutia založené na dátach – len približne polovica z tých vedúcich pracovníkov, ktorí sa zúčastnili prieskumu, uviedla, že ich firma skutočne vyvíja činnosť na základe dát, a mnohí z nich sú voči tomuto konceptu ešte stále skeptickí;
• Budovanie spoločenstva – vedenie v takých oblastiach, ako sú napríklad spolupráca v rámci ekosystému, sociálne médiá, otvorená inovácia, crowdsourcing a zaangažovanosť zákazníkov je zvyčajne vecou vplyvu, nie kontroly;
• Stratégia otvorenosti – princípy stojace za presadzovaním používania open-source softvéru sa šíria aj v iných hospodárskych odvetviach vrátane 3D tlače, robotiky, elektrických automobilov, rozsiahlych otvorených on-line kurzov (MOOC) a v rámci riadenia štátu, mnohí vedúci pracovníci však napriek tomu ešte stále uprednostňujú tradičnejšie prístupy využívajúce duševné vlastníctvo.
Správa LEF vychádza z prieskumu, na ktorom sa zúčastnilo 300 vedúcich pracovníkov úrovne C a 300 odborníkov z oblasti IT, ktorí pôsobia v Spojenom kráľovstve a USA, a tento prieskum realizovala pre spoločnosť CSC spoločnosť IDG.
Zhrnutie správy, internetový nástroj pre vlastné ohodnotenie a konferencia o riadení spoločnosti IT odborníkmi
Ak si chcete preštudovať alebo prevziať stručné zhrnutie správy fóra LEF spoločnosti CSC s názvom "Tradičné riadenie spoločnosti a riadenie spoločnosti IT odborníkmi začínajú postupne splývať", navštívte stránku http://www.lef.csc.com/publications/digital-leadership.
Nástroj pre vlastné ohodnotenie pozostávajúci z dvadsiatich otázok, ktorý odhalí kvalitu úrovne riadenia IT odborníkmi v organizácii: http://www.lef.csc.com/leads/digital-leadership-assessment.
Štúdia "Tradičné riadenie spoločnosti a riadenie spoločnosti IT odborníkmi začínajú postupne splývať" bude predmetom diskusie počas exekutívneho fóra CSC LEF, ktoré sa uskutoční 18. septembra 2014 v Londýne.
Viac informácií nájdete na stránke: www.lef.csc.com/events/theforum.
O Leading Edge Forum spoločnosti CSC
Leading Edge Forum (LEF) spoločnosti CSC je komunitou ideových lídrov, ktorá sa zaoberá globálnym výskumom, a jej cieľom je poskytovať pomoc veľkým organizáciám pri identifikovaní a osvojovaní si nových postupov v rámci čoraz väčšieho prelínania sa podnikových a informačných technológií. Prostredníctvom ročného členského programu, ktorý zahŕňa výskum, podujatia, workshopy a poradenské služby, podporuje riaditeľov pre IT (CIO) a iných lídrov v odbore podnikových a informačných technológií v takých oblastiach, ako je tvorba vízií do budúcnosti, stratégie, organizačné zmeny, vzdelávanie vedúcich pracovníkov, rozvoj personálu a budúcnosť fungovania centrálnych IT. Členovia majú k dispozícii personalizovaný prístup do globálnej siete myšlienkových lídrov, klientov a popredných odborníkov z praxe. Ak máte záujem o viac informácií, navštívte stránku lef.csc.com.
O spoločnosti CSC
Spoločnosť Computer Sciences Corporation (CSC) je celosvetovým lídrom v oblasti informačno-technologických (IT) služieb a riešení budúcej generácie. Cieľom spoločnosti je zaistiť mimoriadnu ziskovosť investícií klientov do technológií prostredníctvom riešení, ktoré sú najlepšie vo svojej triede, odbornosti v konkrétnej oblasti a globálneho záberu. Spoločnosť CSC má približne 76 000 zamestnancov a za obdobie 12 mesiacov, ktoré sa skončilo 4. júla 2014, vykázala zisk vo výške 13 mld. USD. Ak máte záujem o viac informácií, navštívte internetovú stránku spoločnosti na adrese www.csc.com.
"Globálni podnikateľskí lídri vnímajú to, že nové technológie majú potenciál zmeniť situáciu, mnohí z nich si však nie sú istí, či ich firmy disponujú tou úrovňou riadenia IT odborníkmi, ktorá je v týchto čoraz nepokojnejších časoch potrebná," povedal David C. Moschella, riaditeľ výskumu v CSC LEF.
Štúdia CSC LEF identifikuje to, čo považujú vedúci pracovníci za najväčšie prekážky plného využitia IT potenciálu svojich firiem:
• 32 percent uvádza absenciu spolupráce v rámci spoločnosti medzi jednotlivými oddeleniami v rámci organizácie;
• 28 percent uvádza odpor zamestnancov a/alebo zákazníkov voči novým spôsobom práce;
• 24 percent uvádza absenciu pružnosti a schopnosti reagovať;
• 16 percent uvádza nedostatočné zapájanie sa zo strany riadiacich pracovníkov vo vzťahu k novým iniciatívam v oblasti technológií.
Správa odporúča, aby si podniky, ktoré pracujú s veľkým množstvom informácií, vytvorili plán pre zvyšovanie IT úrovne, ktorý bude založený na štyroch hlavných prvkoch:
• Zaangažovanosť vedúcich pracovníkov – spoločnosti potrebujú na najvyšších miestach ľudí, ktorí veria, že na IT záleží, a akceptujú fakt, že musia prevziať zodpovednosť za hlavné iniciatívy svojej firmy v oblasti IT;
• Partneri, ktorí sa vyznajú v technológiách – úroveň IT je potrebné vnímať v kontexte širšieho firemného ekosystému a potreby využívať nové možnosti v oblasti inovácie a infraštruktúry;
• Zamestnanci s viacerými zručnosťami – spoločnosti potrebujú kultúru, ktorá bude efektívne zavádzať nové spôsoby práce a odmeňovať tých zamestnancov, ktorí využívajú IT na to, aby svoju prácu robili lepšie;
• Revitalizované podnikové IT – centrálne IT musia byť vo väčšej miere nasmerované do externého prostredia, čo povedie k zvýšeniu množstva času venovanému priamej práci so zákazníkmi a dodávateľmi a pomôže iniciovať zmenu vo firme a jej ekosystéme.
Zatváranie nožníc medzi tradičným riadením spoločnosti a riadením spoločnosti IT odborníkmi
I keď klasické riadenie firmy začína pomaly splývať s riadením IT odborníkmi, tieto dva štýly majú úplne odlišný pôvod a to si vyžaduje, aby si firmy osvojovali nové zručnosti a formy správania. Štúdia CSC LEF uvádza desať príkladov toho, ako sa riadenie IT odborníkmi líši od tradičného vedenia firmy. Patria medzi ne aj nasledujúce štyri príklady:
• Prelomenie uzatvorených štruktúr – keďže najdôležitejšie iniciatívy v oblasti IT takmer vždy prechádzajú naprieč všetkými existujúcimi štruktúrami a oblasťami v rámci firmy, jednou z najdôležitejších požiadaviek na IT odborníka – manažéra je schopnosť zabezpečiť realizáciu vecí bez ohľadu na hranice jestvujúce vo firme;
• Rozhodnutia založené na dátach – len približne polovica z tých vedúcich pracovníkov, ktorí sa zúčastnili prieskumu, uviedla, že ich firma skutočne vyvíja činnosť na základe dát, a mnohí z nich sú voči tomuto konceptu ešte stále skeptickí;
• Budovanie spoločenstva – vedenie v takých oblastiach, ako sú napríklad spolupráca v rámci ekosystému, sociálne médiá, otvorená inovácia, crowdsourcing a zaangažovanosť zákazníkov je zvyčajne vecou vplyvu, nie kontroly;
• Stratégia otvorenosti – princípy stojace za presadzovaním používania open-source softvéru sa šíria aj v iných hospodárskych odvetviach vrátane 3D tlače, robotiky, elektrických automobilov, rozsiahlych otvorených on-line kurzov (MOOC) a v rámci riadenia štátu, mnohí vedúci pracovníci však napriek tomu ešte stále uprednostňujú tradičnejšie prístupy využívajúce duševné vlastníctvo.
Správa LEF vychádza z prieskumu, na ktorom sa zúčastnilo 300 vedúcich pracovníkov úrovne C a 300 odborníkov z oblasti IT, ktorí pôsobia v Spojenom kráľovstve a USA, a tento prieskum realizovala pre spoločnosť CSC spoločnosť IDG.
Zhrnutie správy, internetový nástroj pre vlastné ohodnotenie a konferencia o riadení spoločnosti IT odborníkmi
Ak si chcete preštudovať alebo prevziať stručné zhrnutie správy fóra LEF spoločnosti CSC s názvom "Tradičné riadenie spoločnosti a riadenie spoločnosti IT odborníkmi začínajú postupne splývať", navštívte stránku http://www.lef.csc.com/publications/digital-leadership.
Nástroj pre vlastné ohodnotenie pozostávajúci z dvadsiatich otázok, ktorý odhalí kvalitu úrovne riadenia IT odborníkmi v organizácii: http://www.lef.csc.com/leads/digital-leadership-assessment.
Štúdia "Tradičné riadenie spoločnosti a riadenie spoločnosti IT odborníkmi začínajú postupne splývať" bude predmetom diskusie počas exekutívneho fóra CSC LEF, ktoré sa uskutoční 18. septembra 2014 v Londýne.
Viac informácií nájdete na stránke: www.lef.csc.com/events/theforum.
O Leading Edge Forum spoločnosti CSC
Leading Edge Forum (LEF) spoločnosti CSC je komunitou ideových lídrov, ktorá sa zaoberá globálnym výskumom, a jej cieľom je poskytovať pomoc veľkým organizáciám pri identifikovaní a osvojovaní si nových postupov v rámci čoraz väčšieho prelínania sa podnikových a informačných technológií. Prostredníctvom ročného členského programu, ktorý zahŕňa výskum, podujatia, workshopy a poradenské služby, podporuje riaditeľov pre IT (CIO) a iných lídrov v odbore podnikových a informačných technológií v takých oblastiach, ako je tvorba vízií do budúcnosti, stratégie, organizačné zmeny, vzdelávanie vedúcich pracovníkov, rozvoj personálu a budúcnosť fungovania centrálnych IT. Členovia majú k dispozícii personalizovaný prístup do globálnej siete myšlienkových lídrov, klientov a popredných odborníkov z praxe. Ak máte záujem o viac informácií, navštívte stránku lef.csc.com.
O spoločnosti CSC
Spoločnosť Computer Sciences Corporation (CSC) je celosvetovým lídrom v oblasti informačno-technologických (IT) služieb a riešení budúcej generácie. Cieľom spoločnosti je zaistiť mimoriadnu ziskovosť investícií klientov do technológií prostredníctvom riešení, ktoré sú najlepšie vo svojej triede, odbornosti v konkrétnej oblasti a globálneho záberu. Spoločnosť CSC má približne 76 000 zamestnancov a za obdobie 12 mesiacov, ktoré sa skončilo 4. júla 2014, vykázala zisk vo výške 13 mld. USD. Ak máte záujem o viac informácií, navštívte internetovú stránku spoločnosti na adrese www.csc.com.