|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
20. februára 2018
Tretiaci sa budú učiť z nových učebníc prírodovedy
Na snímke ministerka školstva, vedy, výskumu a športu SR Martina Lubyová.
Zdieľať
Na snímke ministerka školstva, vedy, výskumu a športu SR Martina Lubyová. Foto: TASR - Dano Veselský
Bratislava 20. februára (TASR) - Tretiaci na základných školách sa budú v školskom roku 2018/2019 učiť z nových učebníc prírodovedy. Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR pripravuje v najbližších dňoch distribúciu nových učebníc do škôl, vrátane tých s vyučovacím jazykom maďarským. "Veríme, že trend v dopĺňaní chýbajúcich učebníc bude pokračovať smerom k uspokojeniu potrieb všetkých škôl. Budem sa o to snažiť, aj keď celý proces je zdĺhavý a zložitý," uviedla ministerka školstva Martina Lubyová (nominantka SNS).
V tomto roku je na učebnicovú politiku v rozpočte rezortu školstva vyčlenených približne 10,5 milióna eur. Táto suma je výsledkom rokovaní ministerky Lubyovej s ministrom financií Petrom Kažimírom (Smer-SD), v rámci ktorých sa podarilo zvýšiť pôvodne navrhovaný objem finančných prostriedkov o štyri milióny eur. Nové učebnice boli vybrané vo verejnom obstarávaní.
Učivo v pracovnej učebnici prírodovedy vychádza z tém, ktoré na seba logicky nadväzujú, sú dané štátnym vzdelávacím programom a zároveň dávajú podnety na skúmanie, pozorovanie, logické väzby a priamu skúsenosť žiakov. Obsah učiva je spracovaný formou expozičných, fixačných a overovacích úloh a otázok, prostredníctvom ktorých sa u žiakov postupne rozvíja prírodovedná gramotnosť, ktorá je základom najnovších reforiem prírodovedného vzdelávania v európskych krajinách.
Úlohy sú koncipované tak, aby zahŕňali rôzne aplikačné, aktivizujúce a problémové úlohy, ktoré operujú s pojmami ako pátranie, skúmanie a objavovanie. Žiaci sú nabádaní k tomu, aby sami nachádzali nové poznatky na základe už spomínaného bádania, skúmania a vyhľadávania nových informácií, čím sa rozvíja samotný poznávací proces.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR