Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova    Regióny

27. júla 2010

TRENČÍN: ŽSR predĺžili povolenie prestavby trate



Obvodný úrad životného prostredia v Trenčíne predĺžil o dva roky platnosť stavebného povolenia pre Železnice Slovenskej republiky. Týka sa vodných stavieb v rámci ...



Zdieľať
zeleznice v mumbaji Foto: SITA/Richard Nemec

TRENČÍN 27. júla (WEBNOVINY) – Obvodný úrad životného prostredia v Trenčíne predĺžil o dva roky platnosť stavebného povolenia pre Železnice Slovenskej republiky. Týka sa vodných stavieb v rámci modernizácie železnice v Trenčíne. Jej začiatok v minulosti viackrát preložili a povolenie by v septembri stratilo platnosť.

“Vzhľadom na veľký objem prác a časovú náročnosť stavby nebol do dnešného dna vybraný zhotoviteľ stavby. Správny orgán posúdil dôvody, pre ktoré stavba nebola začatá a pretože podmienky a stanoviská dotknutých orgánov, za ktorých bolo stavebné povolenie vydané, zostali nezmenené, žiadosti vyhovel a predĺžil platnosť povolenia na ďalšie dva roky,” uvádza sa v rozhodnutí úradu, ktoré je zverejnené na úradnej tabuli mesta.

Železnice Slovenskej republiky termín začiatku prestavby etapy cez Trenčín nepoznajú. Komisia podľa hovorkyne železníc Martiny Pavlíkovej doposiaľ nevyhodnotila ponuky v tendri. Ten navyše napadla spoločnosť Skanska, ktorá ponúkla sumu cez 200 miliónov eur, no bola vylúčená s odôvodnením, že nedostatočne vysvetlila ponúknutú cenu. “ŽSR sa snažia, aby zmluva bola uzatvorená čo najskôr, avšak v súlade so všetkými zákonmi, aby tak mohla Slovenská republika úspešne čerpať finančné prostriedky z fondov EÚ,” dodala Pavlíková.

Predpokladaný čas prestavby trate je 40 mesiacov. Železnice ešte nemajú všetky potrebné stavebné povolenia. Podľa Pavlíkovej ich budú získavať postupne, keďže ide o líniovú stavbu. “V súčasnosti máme vydané stavebné povolenia, ktoré umožňujú začatie predmetnej stavby,” spresnila.

Naposledy sa začalo stavebné konanie v súvislosti s povolením na výstavbu nového železničného mosta, ktorý vybudujú, aby zmiernili prílišný oblúk železnice v meste. Nariadené prerokovanie sa však skončilo hádkou medzi pracovníčkou Úradu pre reguláciu železničnej dopravy a miestnymi odporcami trate. Prerokovanie pracovníčka úradu vyhlásila za zmarené.

Modernizácia trate v Trenčíne si vyžiada zbúranie letnej plavárne a presťahovanie tridsiatky rodín. Od začiatku sa stretáva s kritikou časti obyvateľov a komunálnych politikov, ktorí preferujú prekládku trate mimo mesto. Proti, aj za modernizáciu železnice boli v minulosti vypísané dve petície.

Mesto má v trasovaní železnice jasno a už v roku 2005 vydalo územné rozhodnutie k železnici a v súčasnosti stavia pre dotknutých ľudí nové domy a na Ostrove novú letnú plaváreň. Modernizácia železničnej trate sa momentálne blíži k Púchovu. Železnice Slovenskej republiky pracujú na úsekoch medzi Novým Mestom nad Váhom a Zlatovcami pred Trenčínom a medzi Trenčianskou Teplou a Belušou.

SITA

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Belehrad nikdy neuzná Kosovo, chce však rokovať
<< predchádzajúci článok
Trh s nehnuteľnosťami v USA priťahuje investorov