|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
27. júla 2010
TRENČÍN: ŽSR predĺžili povolenie prestavby trate
Obvodný úrad životného prostredia v Trenčíne predĺžil o dva roky platnosť stavebného povolenia pre Železnice Slovenskej republiky. Týka sa vodných stavieb v rámci ...
Zdieľať
Foto: SITA/Richard Nemec
TRENČÍN 27. júla (WEBNOVINY) – Obvodný úrad životného prostredia v Trenčíne predĺžil o dva roky platnosť stavebného povolenia pre Železnice Slovenskej republiky. Týka sa vodných stavieb v rámci modernizácie železnice v Trenčíne. Jej začiatok v minulosti viackrát preložili a povolenie by v septembri stratilo platnosť.
“Vzhľadom na veľký objem prác a časovú náročnosť stavby nebol do dnešného dna vybraný zhotoviteľ stavby. Správny orgán posúdil dôvody, pre ktoré stavba nebola začatá a pretože podmienky a stanoviská dotknutých orgánov, za ktorých bolo stavebné povolenie vydané, zostali nezmenené, žiadosti vyhovel a predĺžil platnosť povolenia na ďalšie dva roky,” uvádza sa v rozhodnutí úradu, ktoré je zverejnené na úradnej tabuli mesta.
Železnice Slovenskej republiky termín začiatku prestavby etapy cez Trenčín nepoznajú. Komisia podľa hovorkyne železníc Martiny Pavlíkovej doposiaľ nevyhodnotila ponuky v tendri. Ten navyše napadla spoločnosť Skanska, ktorá ponúkla sumu cez 200 miliónov eur, no bola vylúčená s odôvodnením, že nedostatočne vysvetlila ponúknutú cenu. “ŽSR sa snažia, aby zmluva bola uzatvorená čo najskôr, avšak v súlade so všetkými zákonmi, aby tak mohla Slovenská republika úspešne čerpať finančné prostriedky z fondov EÚ,” dodala Pavlíková.
Predpokladaný čas prestavby trate je 40 mesiacov. Železnice ešte nemajú všetky potrebné stavebné povolenia. Podľa Pavlíkovej ich budú získavať postupne, keďže ide o líniovú stavbu. “V súčasnosti máme vydané stavebné povolenia, ktoré umožňujú začatie predmetnej stavby,” spresnila.
Naposledy sa začalo stavebné konanie v súvislosti s povolením na výstavbu nového železničného mosta, ktorý vybudujú, aby zmiernili prílišný oblúk železnice v meste. Nariadené prerokovanie sa však skončilo hádkou medzi pracovníčkou Úradu pre reguláciu železničnej dopravy a miestnymi odporcami trate. Prerokovanie pracovníčka úradu vyhlásila za zmarené.
Modernizácia trate v Trenčíne si vyžiada zbúranie letnej plavárne a presťahovanie tridsiatky rodín. Od začiatku sa stretáva s kritikou časti obyvateľov a komunálnych politikov, ktorí preferujú prekládku trate mimo mesto. Proti, aj za modernizáciu železnice boli v minulosti vypísané dve petície.
Mesto má v trasovaní železnice jasno a už v roku 2005 vydalo územné rozhodnutie k železnici a v súčasnosti stavia pre dotknutých ľudí nové domy a na Ostrove novú letnú plaváreň. Modernizácia železničnej trate sa momentálne blíži k Púchovu. Železnice Slovenskej republiky pracujú na úsekoch medzi Novým Mestom nad Váhom a Zlatovcami pred Trenčínom a medzi Trenčianskou Teplou a Belušou.
SITA
“Vzhľadom na veľký objem prác a časovú náročnosť stavby nebol do dnešného dna vybraný zhotoviteľ stavby. Správny orgán posúdil dôvody, pre ktoré stavba nebola začatá a pretože podmienky a stanoviská dotknutých orgánov, za ktorých bolo stavebné povolenie vydané, zostali nezmenené, žiadosti vyhovel a predĺžil platnosť povolenia na ďalšie dva roky,” uvádza sa v rozhodnutí úradu, ktoré je zverejnené na úradnej tabuli mesta.
Železnice Slovenskej republiky termín začiatku prestavby etapy cez Trenčín nepoznajú. Komisia podľa hovorkyne železníc Martiny Pavlíkovej doposiaľ nevyhodnotila ponuky v tendri. Ten navyše napadla spoločnosť Skanska, ktorá ponúkla sumu cez 200 miliónov eur, no bola vylúčená s odôvodnením, že nedostatočne vysvetlila ponúknutú cenu. “ŽSR sa snažia, aby zmluva bola uzatvorená čo najskôr, avšak v súlade so všetkými zákonmi, aby tak mohla Slovenská republika úspešne čerpať finančné prostriedky z fondov EÚ,” dodala Pavlíková.
Predpokladaný čas prestavby trate je 40 mesiacov. Železnice ešte nemajú všetky potrebné stavebné povolenia. Podľa Pavlíkovej ich budú získavať postupne, keďže ide o líniovú stavbu. “V súčasnosti máme vydané stavebné povolenia, ktoré umožňujú začatie predmetnej stavby,” spresnila.
Naposledy sa začalo stavebné konanie v súvislosti s povolením na výstavbu nového železničného mosta, ktorý vybudujú, aby zmiernili prílišný oblúk železnice v meste. Nariadené prerokovanie sa však skončilo hádkou medzi pracovníčkou Úradu pre reguláciu železničnej dopravy a miestnymi odporcami trate. Prerokovanie pracovníčka úradu vyhlásila za zmarené.
Modernizácia trate v Trenčíne si vyžiada zbúranie letnej plavárne a presťahovanie tridsiatky rodín. Od začiatku sa stretáva s kritikou časti obyvateľov a komunálnych politikov, ktorí preferujú prekládku trate mimo mesto. Proti, aj za modernizáciu železnice boli v minulosti vypísané dve petície.
Mesto má v trasovaní železnice jasno a už v roku 2005 vydalo územné rozhodnutie k železnici a v súčasnosti stavia pre dotknutých ľudí nové domy a na Ostrove novú letnú plaváreň. Modernizácia železničnej trate sa momentálne blíži k Púchovu. Železnice Slovenskej republiky pracujú na úsekoch medzi Novým Mestom nad Váhom a Zlatovcami pred Trenčínom a medzi Trenčianskou Teplou a Belušou.
SITA