|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
16. októbra 2012
Trenčín čaká veľká rekonštrukcia, môže ohroziť dopravu
Trenčín čakajú v najbližších rokoch vážne dopravné zmeny. Dôvodom je podpísaná modernizácia železničnej trate na úseku Trenčianska Teplá – Zlatovce, výstavba druhého ...
Zdieľať
TRENČÍN 16. októbra (WEBNOVINY) – Trenčín čakajú v najbližších rokoch vážne dopravné zmeny.
Dôvodom je podpísaná modernizácia železničnej trate na úseku Trenčianska Teplá – Zlatovce, výstavba druhého cestného mosta aj pripravovaná rekonštrukcia autobusovej a železničnej stanice.
„Mesto Trenčín bude jedno veľké stavenisko, ktoré bude znamenať veľké obmedzenia pre obyvateľov mesta, ale zároveň sa mesto veľmi výrazne zmodernizuje a zmení,“ povedal na dnešnej tlačovej besede primátor Trenčína Richard Rybníček.
Len vďaka modernizácii trate čaká Trenčín investícia za 245 mil. eur, ktorá výrazne poznačí jeho tvár. „Berieme to ako fakt a beriem to ako pozitívnu správu,“ dodal primátor.
Peniaze by sa zišli aj na opravy mosta
Pripomienky k modernizácii železničnej trate malo už bývalé vedenie Trenčína. „Išlo o sumu šesť miliónov eur s názvom malá stavba,“ informoval Rybníček.
Pripomienky sa týkali dobudovania inžinierskych sietí na novú letnú plaváreň, opravy mosta cez Váh smerom na Ostrov a opravy ciest v Opatovej a Zlatovciach.
Ako však podotkol primátor, v tomto prípade neexistuje žiadna zmluva, ale len ústna dohoda. Peniaze by mali ísť zo štátneho rozpočtu. Ďalšie pripomienky k stavbe má aj súčasné vedenie. „Našli sme niekoľko dôležitých bodov, ktoré by bolo dobré zmeniť.
Pri výstavbe totiž hrozia isté veci, ktoré môžu skomplikovať dopravu,“ hovorí Rybníček. Desaťbodový materiál odovzdali ministerstvu dopravy i Železnice Slovenskej republiky. Ide pritom o zmeny, ktoré zasahujú do už schválenej stavby, čo môže byť problém, keďže stavba je financovaná z eurofondov.
„Čakajú nás rokovania o jednom, aj o druhom balíčku pripomienok. Tam sa ukáže, do akej miery je to reálne,“ hovorí Rybníček.
Trenčiansky primátor verí, že počas výstavby nenastanú žiadne komplikácie. „Pre mesto by to mohla byť jedna veľká katastrofa. Dúfam, že keď sa výstavba začne, tak sa aj skončí,“ povedal Rybníček. Apeluje preto na vládu aj na Železnice Slovenskej republiky, aby mali situáciu plne pod kontrolou.
Koniec rekonštrukcie plánujú na rok 2015
Modernizácia 12 kilometrovej železničnej trate by sa mala začať ešte v tomto roku a skončiť sa v roku 2015. Ako informoval hovorca rezortu dopravy Martin Kóňa, v súčasnosti sa pripravuje žiadosť o nenávratný finančný príspevok, na Európsku komisiu by mala byť zaslaná v prvom štvrťroku 2013.
„Vzhľadom na to, že komisia zatiaľ nevyjadrila akékoľvek pochybnosti k uvedenému projektu, nevidíme dôvod na obavy zo zastavenia financovania zo strany Európskej únie,“ povedal hovorca.
Potenciálne riziká projektu je podľa neho možné eliminovať takzvaným fázovaním projektu. Koncom októbra budú v Bruseli o tom rokovať.
Železnice Slovenskej republiky a Združenie pod Brezinou, vedené spoločnosťou TSS Grade, a.s., podpísali zmluvu na stavebné práce pri modernizácii 12-kilometrového úseku železničnej trate Zlatovce - Trenčianska Teplá pre rýchlosť 160 kilometrov za hodinu.
Stavebné združenie má práce vykonať za 244,970 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. "ŽSR vyhodnotili ako úspešného uchádzača konzorcium Združenie pod Brezinou pod vedením TSS Grade," informovala hovorkyňa ŽSR Martina Pavliková.
Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR ako riadiaci orgán pre Operačný program Doprava súhlasilo s podpisom zmluvy. Zmluva bola zároveň zverejnená v Centrálnom registri zmlúv a 11. októbra nadobudla účinnosť.
Dôvodom je podpísaná modernizácia železničnej trate na úseku Trenčianska Teplá – Zlatovce, výstavba druhého cestného mosta aj pripravovaná rekonštrukcia autobusovej a železničnej stanice.
„Mesto Trenčín bude jedno veľké stavenisko, ktoré bude znamenať veľké obmedzenia pre obyvateľov mesta, ale zároveň sa mesto veľmi výrazne zmodernizuje a zmení,“ povedal na dnešnej tlačovej besede primátor Trenčína Richard Rybníček.
Len vďaka modernizácii trate čaká Trenčín investícia za 245 mil. eur, ktorá výrazne poznačí jeho tvár. „Berieme to ako fakt a beriem to ako pozitívnu správu,“ dodal primátor.
Peniaze by sa zišli aj na opravy mosta
Pripomienky k modernizácii železničnej trate malo už bývalé vedenie Trenčína. „Išlo o sumu šesť miliónov eur s názvom malá stavba,“ informoval Rybníček.
Pripomienky sa týkali dobudovania inžinierskych sietí na novú letnú plaváreň, opravy mosta cez Váh smerom na Ostrov a opravy ciest v Opatovej a Zlatovciach.
Ako však podotkol primátor, v tomto prípade neexistuje žiadna zmluva, ale len ústna dohoda. Peniaze by mali ísť zo štátneho rozpočtu. Ďalšie pripomienky k stavbe má aj súčasné vedenie. „Našli sme niekoľko dôležitých bodov, ktoré by bolo dobré zmeniť.
Pri výstavbe totiž hrozia isté veci, ktoré môžu skomplikovať dopravu,“ hovorí Rybníček. Desaťbodový materiál odovzdali ministerstvu dopravy i Železnice Slovenskej republiky. Ide pritom o zmeny, ktoré zasahujú do už schválenej stavby, čo môže byť problém, keďže stavba je financovaná z eurofondov.
„Čakajú nás rokovania o jednom, aj o druhom balíčku pripomienok. Tam sa ukáže, do akej miery je to reálne,“ hovorí Rybníček.
Trenčiansky primátor verí, že počas výstavby nenastanú žiadne komplikácie. „Pre mesto by to mohla byť jedna veľká katastrofa. Dúfam, že keď sa výstavba začne, tak sa aj skončí,“ povedal Rybníček. Apeluje preto na vládu aj na Železnice Slovenskej republiky, aby mali situáciu plne pod kontrolou.
Koniec rekonštrukcie plánujú na rok 2015
Modernizácia 12 kilometrovej železničnej trate by sa mala začať ešte v tomto roku a skončiť sa v roku 2015. Ako informoval hovorca rezortu dopravy Martin Kóňa, v súčasnosti sa pripravuje žiadosť o nenávratný finančný príspevok, na Európsku komisiu by mala byť zaslaná v prvom štvrťroku 2013.
„Vzhľadom na to, že komisia zatiaľ nevyjadrila akékoľvek pochybnosti k uvedenému projektu, nevidíme dôvod na obavy zo zastavenia financovania zo strany Európskej únie,“ povedal hovorca.
Potenciálne riziká projektu je podľa neho možné eliminovať takzvaným fázovaním projektu. Koncom októbra budú v Bruseli o tom rokovať.
Železnice Slovenskej republiky a Združenie pod Brezinou, vedené spoločnosťou TSS Grade, a.s., podpísali zmluvu na stavebné práce pri modernizácii 12-kilometrového úseku železničnej trate Zlatovce - Trenčianska Teplá pre rýchlosť 160 kilometrov za hodinu.
Stavebné združenie má práce vykonať za 244,970 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. "ŽSR vyhodnotili ako úspešného uchádzača konzorcium Združenie pod Brezinou pod vedením TSS Grade," informovala hovorkyňa ŽSR Martina Pavliková.
Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR ako riadiaci orgán pre Operačný program Doprava súhlasilo s podpisom zmluvy. Zmluva bola zároveň zverejnená v Centrálnom registri zmlúv a 11. októbra nadobudla účinnosť.