|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
17. augusta 2014
Trať na Hlavnú stanicu začnú opravovať, poznáme termín
Návrat električky na Hlavnú stanicu v Bratislave sa už zdá byť reálnejší. Investor projektu prestavby Hlavnej ...
Zdieľať
Na Hlavnú stanicu v Bratislave už takmer tri roky nejazdia električky pre zlý stav trate.BRATISLAVA 17. augusta (WEBNOVINY) - Návrat električky na Hlavnú stanicu v Bratislave sa už zdá byť reálnejší. Investor projektu prestavby Hlavnej stanice, spoločnosť Transprojekt, spolu s Dopravným podnikom Bratislava (DPB) tento týždeň uzavreli zmluvu o rekonštrukcii električkovej trate od budovy ministerstva financií až po otočku na Hlavnej stanici.
Práce by sa mohli začať už najbližší pondelok (18. augusta) a trať by mala byť opravená v jesenných mesiacoch, informovala agentúru SITA vedúca odboru marketingu a komunikácie DPB Zuzana Vachová. Od ministerstva po Radlinského plánuje trať opraviť radnica z eurofondov.
Na opravy pôjdu státisíce eur
Na spolupráci pri oprave časti električkovej trate na Hlavnú stanicu sa dohodol dopravný podnik s investorom v memorande o spolupráci. Električková trať je od novembra 2011 uzavretá a pre jej zlý technický stav tade nejazdia električky. Oprava časti trate od ministerstva financií po Hlavnú stanicu by mala stáť približne 1,2 milióna eur, prispeje na ňu investor i Dopravný podnik.
Podľa mediálnej zástupkyne projektu rekonštrukcie Predstaničného námestia Márie Adamovej je investor, spoločnosť Transprojekt, pripravený v rámci opravy električkovej trate preinvestovať 500-tisíc eur. "Spoločnosť Transprojekt uhradila všetky náklady v celkovej sume 30-tisíc eur súvisiace s vypracovaním projektu. Uzatvorená zmluva umožňuje rekonštrukciu trate naštartovať," priblížil aj konateľ spoločnosti Transprojekt Igor Ballo.
Mesto podľa investora tiež musí splniť sľub a zrekonštruovať druhú časť električkovej trate od ministerstva financií po Radlinského ulicu.
Mesto musí splniť záväzok
"Chceme podotknúť, že tento projekt má zmysel len vtedy, ak mesto naplní sľuby a zrealizuje opravu úseku trate od Radlinského po Kyčerského, ktorá nadväzuje na trať na stanicu. V opačnom prípade by sme preinvestovali prostriedky do obnovy trate, ktorá nebude mať na čo nadviazať," spresnil investor.
Opravu časti trate od ministerstva po Radlinského mesto už plánuje. Náklady na modernizáciu v minulosti primátor Milan Ftáčnik odhadol na približne šesť miliónov eur, financovať ju chcú z eurofondov. "Mesto vypísalo na zhotoviteľa stavby električkovej trate Radlinského - Kyčerského výberové konanie a o financovaní projektu sa s riadiacim orgánom už rokovalo," informoval o aktuálnej situácii hovorca mesta Bratislavy Stanislav Ščepán.
Oprava musí nadväzovať na projekt
Podmienkou Transprojektu pri oprave časti električkovej trate na Hlavnú stanicu je, aby technické riešenie obnovy trate nadväzovalo na projekt rekonštrukcie predstaničného priestoru, priblížila Adamová. S prestavbou Hlavnej stanice a jej okolia však investor zatiaľ nezačal, s mestom ešte riešia dodatok k uzavretej Zmluve o budúcej kúpnej zmluve. Podľa Adamovej na výslednom znení dodatku k zmluve aktuálne pracujú právnici oboch strán.
Prerokovať by ho mohli bratislavskí mestskí poslanci v septembri. Zrekonštruovať predstaničný priestor, vybudovať cesty a infraštruktúru má investor podľa zmluvy do konca roka 2016. Opraviť za plnej prevádzky majú aj budovu železničnej stanice. S prácami zatiaľ nezačali, aj keď podľa posudku, ktorý si dalo vypracovať mesto, mal investor začať stavať už v júni, aby práce do stanoveného termínu stihol. Investor však tvrdí, že stačí začať na jeseň, podložené to vraj majú aj posudkami stavebných firiem.
Práce by sa mohli začať už najbližší pondelok (18. augusta) a trať by mala byť opravená v jesenných mesiacoch, informovala agentúru SITA vedúca odboru marketingu a komunikácie DPB Zuzana Vachová. Od ministerstva po Radlinského plánuje trať opraviť radnica z eurofondov.
Na opravy pôjdu státisíce eur
Na spolupráci pri oprave časti električkovej trate na Hlavnú stanicu sa dohodol dopravný podnik s investorom v memorande o spolupráci. Električková trať je od novembra 2011 uzavretá a pre jej zlý technický stav tade nejazdia električky. Oprava časti trate od ministerstva financií po Hlavnú stanicu by mala stáť približne 1,2 milióna eur, prispeje na ňu investor i Dopravný podnik.
Podľa mediálnej zástupkyne projektu rekonštrukcie Predstaničného námestia Márie Adamovej je investor, spoločnosť Transprojekt, pripravený v rámci opravy električkovej trate preinvestovať 500-tisíc eur. "Spoločnosť Transprojekt uhradila všetky náklady v celkovej sume 30-tisíc eur súvisiace s vypracovaním projektu. Uzatvorená zmluva umožňuje rekonštrukciu trate naštartovať," priblížil aj konateľ spoločnosti Transprojekt Igor Ballo.
Mesto podľa investora tiež musí splniť sľub a zrekonštruovať druhú časť električkovej trate od ministerstva financií po Radlinského ulicu.
Mesto musí splniť záväzok
"Chceme podotknúť, že tento projekt má zmysel len vtedy, ak mesto naplní sľuby a zrealizuje opravu úseku trate od Radlinského po Kyčerského, ktorá nadväzuje na trať na stanicu. V opačnom prípade by sme preinvestovali prostriedky do obnovy trate, ktorá nebude mať na čo nadviazať," spresnil investor.
Opravu časti trate od ministerstva po Radlinského mesto už plánuje. Náklady na modernizáciu v minulosti primátor Milan Ftáčnik odhadol na približne šesť miliónov eur, financovať ju chcú z eurofondov. "Mesto vypísalo na zhotoviteľa stavby električkovej trate Radlinského - Kyčerského výberové konanie a o financovaní projektu sa s riadiacim orgánom už rokovalo," informoval o aktuálnej situácii hovorca mesta Bratislavy Stanislav Ščepán.
Oprava musí nadväzovať na projekt
Podmienkou Transprojektu pri oprave časti električkovej trate na Hlavnú stanicu je, aby technické riešenie obnovy trate nadväzovalo na projekt rekonštrukcie predstaničného priestoru, priblížila Adamová. S prestavbou Hlavnej stanice a jej okolia však investor zatiaľ nezačal, s mestom ešte riešia dodatok k uzavretej Zmluve o budúcej kúpnej zmluve. Podľa Adamovej na výslednom znení dodatku k zmluve aktuálne pracujú právnici oboch strán.
Prerokovať by ho mohli bratislavskí mestskí poslanci v septembri. Zrekonštruovať predstaničný priestor, vybudovať cesty a infraštruktúru má investor podľa zmluvy do konca roka 2016. Opraviť za plnej prevádzky majú aj budovu železničnej stanice. S prácami zatiaľ nezačali, aj keď podľa posudku, ktorý si dalo vypracovať mesto, mal investor začať stavať už v júni, aby práce do stanoveného termínu stihol. Investor však tvrdí, že stačí začať na jeseň, podložené to vraj majú aj posudkami stavebných firiem.