|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
30. januára 2007
Trasovanie R1 popri Žiari nad Hronom naďalej sporné
Výstavba rýchlostnej cesty R1 v úseku Žarnovica - Šášovské Podhradie je naďalej sporná. Ako uviedol minister dopravy Ľubomír Vážny, občianske združenie Svätokrížsky občiansky spolok ...
Zdieľať
BANSKÁ BYSTRICA 30. januára (WEBNOVINY) - Výstavba rýchlostnej cesty R1 v úseku Žarnovica - Šášovské Podhradie je naďalej sporná. Ako uviedol minister dopravy Ľubomír Vážny, občianske združenie Svätokrížsky občiansky spolok (SOS) zo Žiaru nad Hronom je stále proti výstavbe cesty v koridore medzi riekou Hron a mestom Žiar nad Hronom, podľa neho je to však jediný možný variant. "Tá cesta sa inak trasovať nedá, keby tam bol variant, ja ustúpim," uviedol minister. Podľa neho aktivisti zo SOS zbytočne zdržujú celý proces a natiahnu výstavbu o ďalšie roky. "Už teraz je dvaapolročné zdržanie, čo ma veľmi mrzí, stavba už mohla byť rok rozostavaná. Je scestné, keď iniciatíva skupiny ľudí zahatá takúto výstavbu a zmarí možné čerpanie prostriedkov z eurofondov," uviedol Vážny.
Výstavba 18-kilometrového úseku R1 Žarnovica - Šášovské Podhradie sa pôvodne mala začať v roku 2005. SOS však napadol procesnú stránku územného konania, konkrétne nedostatočnú informovanosť občanov. Najvyšší súd argumenty spolku uznal a v septembri 2005 nariadil územné rozhodnutie na celý úsek zrušiť.
"Pri posudzovaní vplyvov na životné prostredie sa nedodržal zákon, podľa ktorého sa musia posudzovať minimálne dva varianty. Záverečné stanovisko nového posudzovania zatiaľ nemáme, o ďalšom postupe sa rozhodneme, keď bude známe. Zákon však treba dodržiavať," povedala pre agentúru SITA predsedníčka SOS Mária Simanová. S názorom, že zhruba dvojkilometrový úsek popri Žiari nad Hronom sa inak ako medzi mestom a riekou Hron trasovať nedá, zásadne nesúhlasí. "V doline sú štyri koridory. Okrem navrhovanej trasy je možná aj poza Ladomerskú Viesku alebo rozšírenie terajšej cesty alebo severný obchvat," uviedla Simanová. Zdôraznila, že podľa nezávislej urbanistickej štúdie, ktorú si dalo vypracovať ministerstvo životného prostredia, je najvýhodnejší severný obchvat Žiaru, a to aj so zreteľom na plánované napojenie R2 na Prievidzu.
Výstavba úseku Žarnovica - Šášovské Podhradie je teraz rozdelená na dve samostatné etapy. Prvá etapa, zhruba 10 kilometrov zo Žarnovice po Lehôtku pod Brehmi, by sa mala začať v prvom polroku tohto roka. "Pevne verím, že ku koncu tohto roka začneme aj tú spornú druhú etapu z Lehôtky pod Brehmi po Šášovské Podhradie," uviedol minister Vážny s tým, že výstavba by mala trvať zhruba 24 mesiacov. Podľa neho ministerstvo životného prostredia svoje stanovisko k výstavbe spred dvoch rokov nezmení.
SITA