|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 3.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Oldrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
27. mája 2012
Transpetrol chce vybudovať ropovod Bratislava-Schwechat
Ministerstvo hospodárstva SR (MH) aj pod novým vedením pracuje na projekte výstavby ropovodného prepojenia medzi Slovenskom a Rakúskom. Ako uviedol pre agentúru SITA hovorca ministra ...
Zdieľať
BRATISLAVA 27. mája (WEBNOVINY) - Ministerstvo hospodárstva SR (MH) aj pod novým vedením pracuje na projekte výstavby ropovodného prepojenia medzi Slovenskom a Rakúskom.
Ako uviedol pre agentúru SITA hovorca ministra hospodárstva Stanislav Jurikovič, projekt je stále aktuálny. “Projekt je súčasťou Stratégie energetickej bezpečnosti SR a pracuje sa na ňom. Pri jeho realizácii je však popri ekonomickej výhodnosti a posilnení energetickej bezpečnosti potrebné dbať aj na splnenie environmentálnych kritérií,“ dodal Jurikovič.
Vybudovať ropovodné prepojenie plánuje slovenská spoločnosť Transpetrol, ktorú ovláda štát, spolu so svojim rakúskym partnerom OMV, ktorí založili firmu BSP Bratislava-Schwechat Pipeline GmbH. V súčasnosti sa projekt ropovodu Bratislava-Schwechat Pipeline (BSP) nachádza v štádiu prípravy a posudzovania možných alternatív. Pracovať by sa malo aj o analýze ekonomickej efektívnosti.
Nový ropovod zrejme povedie buď cez mesto Bratislava alebo cez pohorie Malých Karpát. Ministerstvo hospodárstva pod vedením bývalého ministra hospodárstva Juraja Miškova vypracovalo desať možných trás ropovodného prepojenia, ktoré by mali viesť cez takzvaný Karpatský alebo Mestský koridor. Dĺžka ropovodného prepojenia by mala predstavovať od 81 kilometrov do 152 kilometrov.
Náklady na výstavbu odhadlo ministerstvo vo výške od 70 mil. eur do 112 mil. eur. Ropovod by mal byť postavený najneskôr do šiestich rokov od začiatku výstavby. Na výhodnosti projektu sa zhodli skoro všetky slovenské politické strany. Proti výstavbe sa vyjadrovala len strana Most-Híd.
Ako uviedol pre agentúru SITA hovorca ministra hospodárstva Stanislav Jurikovič, projekt je stále aktuálny. “Projekt je súčasťou Stratégie energetickej bezpečnosti SR a pracuje sa na ňom. Pri jeho realizácii je však popri ekonomickej výhodnosti a posilnení energetickej bezpečnosti potrebné dbať aj na splnenie environmentálnych kritérií,“ dodal Jurikovič.
Vybudovať ropovodné prepojenie plánuje slovenská spoločnosť Transpetrol, ktorú ovláda štát, spolu so svojim rakúskym partnerom OMV, ktorí založili firmu BSP Bratislava-Schwechat Pipeline GmbH. V súčasnosti sa projekt ropovodu Bratislava-Schwechat Pipeline (BSP) nachádza v štádiu prípravy a posudzovania možných alternatív. Pracovať by sa malo aj o analýze ekonomickej efektívnosti.
Nový ropovod zrejme povedie buď cez mesto Bratislava alebo cez pohorie Malých Karpát. Ministerstvo hospodárstva pod vedením bývalého ministra hospodárstva Juraja Miškova vypracovalo desať možných trás ropovodného prepojenia, ktoré by mali viesť cez takzvaný Karpatský alebo Mestský koridor. Dĺžka ropovodného prepojenia by mala predstavovať od 81 kilometrov do 152 kilometrov.
Náklady na výstavbu odhadlo ministerstvo vo výške od 70 mil. eur do 112 mil. eur. Ropovod by mal byť postavený najneskôr do šiestich rokov od začiatku výstavby. Na výhodnosti projektu sa zhodli skoro všetky slovenské politické strany. Proti výstavbe sa vyjadrovala len strana Most-Híd.