|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 4.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Karol
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
19. júla 2015
Traja vývojári Boeingu majú patent na letecký motor 22. storočia
Súčasné najmodernejšie lietadlá majú motory, v ktorých sa spaľuje kerozín. Nemecká spravodajská televízia stanica N24 však informovala, že americký koncern Boeing je už ...
Zdieľať
Boeing 767 Foto: flightglobal.com
Seattle 19. júla (TASR) - Súčasné najmodernejšie lietadlá majú motory, v ktorých sa spaľuje kerozín. Nemecká spravodajská televízia stanica N24 však informovala, že americký koncern Boeing je už podstatne ďalej, aspoň na papieri. Traja jeho vývojári navrhli motor pre lietadlá, ktorý by mohol prísť do praxe niekedy v budúcom storočí. Dostali naň aj patent.Ak sa z ideového zámeru Američanov stane realita, dôjde k zásadnej, revolučnej zmene v pohone lietadiel. Budú mať laserovo-fúzny-reaktorový pohon, vhodný aj pre rakety.
Idea je zatiaľ veľmi vzdialená od technických možností súčasnosti. Zatiaľ sa vie, že nový pohon lietadiel by mal spočívať v bombardovaní ťažkého vodíkového izotopu deutéria a trícia impulzmi laserových lúčov, čím by sa mala dosiahnuť malá jadrová reakcia. Plyny, ktoré by pri nej vznikali, mali by predstavovať pohon moderných lietadiel budúceho storočia.
Súčasne ústrojenstvo by malo mať vlastný pohon. Bude spočívať v tom, že vnútro spaľovacej komory bude tvoriť urán 238, ktorý bude odovzdávať teplo, keď ho zasiahne energia z fúznej reakcie. Teplo sa vyvedie na zadnú stranu spaľovacej komory a bude poháňať turbínu a aj generátor pre laserový systém.
Ako ďaleko je od reality idea Američanov, ukazuje dlhoročný medzinárodný výskum fúziových reaktorov, pomocou ktorých by sa mala vyrábať na elektrická energia. Pred vedcami, ktorí sa tým zaoberajú, stojí ešte veľmi veľa technických výziev.
Bližšie k významným, ale nie prevratným zmenám v pohone lietadiel je zrejme Airbus. Asi o 20 rokov by chcel prísť na trh s lietadlami pre 70 a viac cestujúcich s hybridným pohonom. V lietadlách by sa mala použiť kombinácia elektrického pohonu a plynovej turbíny.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR