|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 23.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Klement
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
17. októbra 2005
Traja bronzoví chlapi
ýstava Aetas aenea - Doba bronzová má šancu stať sa najnavštevovanejšou počas novodobej existencie bratislavskej galérie Slovenskej sporiteľne na Zelenej ulici.
Zdieľať
VPo hojnej účasti umelcov a verejnosti na štvrtkovej vernisáži prejavovali o ňu živý záujem aj návštevníci počas uplynulého víkendu. Hlavnú pozornosť priťahujú diela akademického sochára Tibora Bártfaya (1922). Ale jeho zdatnými partnermi sú aj dvaja ďalší vystavujúci: tridsaťroční akademickí sochári Martin Pala a Ondrej 4 (ktorým nie je nikto iný ako Ondrej Zimka ml., rovnomenný syn známeho maliara).
Bártfayova socha Zlaté rúno a jeho ďalšie nosné monumentálne či komorné plastiky a koláže sú excelentnou vizitkou nestora moderného slovenského sochárstva. Bártfay sa inšpiruje antickými motívmi, slovenskou históriou, priťahujú ho svetové i naše osobnosti. Jeho sochárske návrhy odliate do bronzu sú vážnou a úctivou poklonou dávnej technológii našich predkov. A - samozrejme - svedectvom umeleckého majstrovstva neúnavného súčasníka.
Martina Palu aj Ondreja Zimku ml. s umeleckým menom Ondrej 4 zhodne zdobia talianske ocenenia za „umelecký objav roka“ na medzinárodných festivaloch. Prvý získal cenu Premio Citta, Ondrej 4 zase cenu v Porto Sant Elpido.
Martin Pala narúša divákom očakávanú obsahovú vážnosť sochárskej tvorby. So sympatickým nadhľadom, ktorému nechýba humor a irónia, zhmotňuje večne inšpiratívny svet detstva aj tvrdé mamonárstvo dospelých (diela Zlatá rybička alebo Slnečnica na jednom póle, Euroanjel či Orol „Dolár“ na druhom). K smrteľne vážne sa tváriacemu svetu a správaniu mocných stavia svoje obranné pozície aj Ondrej 4. Poeticky vyjadruje lásku k drobným veciam. Obdiv k ženskej kráse však originálne posúva do polôh hraničiacich s jednou z najväčších krutostí súčasného „vyspelého“ sveta: zbrojným priemyslom (Sexbomba, F-16-hlavicový drak).
Bártfayova socha Zlaté rúno a jeho ďalšie nosné monumentálne či komorné plastiky a koláže sú excelentnou vizitkou nestora moderného slovenského sochárstva. Bártfay sa inšpiruje antickými motívmi, slovenskou históriou, priťahujú ho svetové i naše osobnosti. Jeho sochárske návrhy odliate do bronzu sú vážnou a úctivou poklonou dávnej technológii našich predkov. A - samozrejme - svedectvom umeleckého majstrovstva neúnavného súčasníka.
Martina Palu aj Ondreja Zimku ml. s umeleckým menom Ondrej 4 zhodne zdobia talianske ocenenia za „umelecký objav roka“ na medzinárodných festivaloch. Prvý získal cenu Premio Citta, Ondrej 4 zase cenu v Porto Sant Elpido.
Martin Pala narúša divákom očakávanú obsahovú vážnosť sochárskej tvorby. So sympatickým nadhľadom, ktorému nechýba humor a irónia, zhmotňuje večne inšpiratívny svet detstva aj tvrdé mamonárstvo dospelých (diela Zlatá rybička alebo Slnečnica na jednom póle, Euroanjel či Orol „Dolár“ na druhom). K smrteľne vážne sa tváriacemu svetu a správaniu mocných stavia svoje obranné pozície aj Ondrej 4. Poeticky vyjadruje lásku k drobným veciam. Obdiv k ženskej kráse však originálne posúva do polôh hraničiacich s jednou z najväčších krutostí súčasného „vyspelého“ sveta: zbrojným priemyslom (Sexbomba, F-16-hlavicový drak).
Tibor Bártfay: Zlaté rúno.