|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
19. októbra 2011
Tragédiu v Jaroslavli spôsobil pilot
Simulácia havárie lietadla, ktoré sa v septembri zrútilo pri ruskom meste Jaroslavľ, naznačuje, že na príčine bola chyba pilota. Lietadlo Jak-42, ktoré viezlo hokejový tím Lokomotiv na zápas do Minska, ...
Zdieľať
MOSKVA 19. októbra (WEBNOVINY) - Simulácia havárie lietadla, ktoré sa v septembri zrútilo pri ruskom meste Jaroslavľ, naznačuje, že na príčine bola chyba pilota. Lietadlo Jak-42, ktoré viezlo hokejový tím Lokomotiv na zápas do Minska, havarovalo 7. septembra krátko po štarte.
Ako uviedol pre televíznu stanicu Prvý kanál testovací pilot Vasilij Sevasťjanov, ktorý sa zúčastňuje na vyšetrovaní príčin tragédie, stroj sa dostal do problémov, pretože pilot po abnormálne pomalom rozbehu príliš prudko brzdil. Úrady zatiaľ presnú príčinu nezverejnili, uviedli však, že systémy lietadla až do pádu fungovali normálne. Pri nehode zahynulo 44 ľudí, prežil len palubný technik Alexander Sizov.
Počas letových skúšok sa podľa ruských médií experimentálne dokázala verzia, že Jak-42 a ľudia na jeho palube nezahynuli pre technické závady či problémy s kvalitou paliva, ale príčinou bolo brzdenie jeho kolies. „Nespôsobila to technika, ale pilot, ktorý z nejakého dôvodu nechal pri vzlete nohy na pedáloch,“ citoval z ruských médií portál idnes.cz.
Ruský Medzištátny letecký výbor (MAK) na letisku pri Moskve uskutočnil sériu testov s lietadlom rovnakého typu, ktoré sa skončili v utorok dvoma poslednými vzletmi. Výsledky budú súčasťou správy jeho technickej komisie.
Pri rýchlosti 220 kilometrov za hodinu prešiel Jak-42 koniec dráhy, pri rýchlosti 230 vzlietol, ale takmer bezprostredne sa zrútil. Na dráhe sa podľa ruských médií našli stopy, ktoré ukazujú, že lietadlo prestalo brzdiť až na poslednú chvíľu.
Pilot napriek zdravému rozumu spustil motory na plný výkon
"Keď lietadlo minulo vzletový medzník na štartovacej dráhe, pilot napriek zdravému rozumu spustil motory na plný vzletový výkon, ale kapitán začal brzdiť, keďže videl, že sa lietadlo nezdvihlo," citoval 29. septembra denník Komsomoľskaja Pravda nemenovaný zdroj blízky vyšetrovaniu. Podľa neho „pri takomto štarte s brzdením sa lietadlo mohlo len odlepiť od zeme, no potom narazilo do antény majáku, vznietilo sa a zrútilo na zem."
Pre túto verziu katastrofy hovoril aj fakt, že druhý pilot lietal predtým ako kapitán a medzi oboma pilotmi sa údajne vyskytla už aj pred osudným incidentom nezdravá súťaživosť, čo Alexander Sizov, ktorý prežil, odmietol.
Zdroj vyvrátil aj autenticitu rozhovoru oboch pilotov počas štartu, ktorý sa objavil na ruských internetových portáloch. "Je nepochopiteľné, odkiaľ sa tento prepis objavil. Máme oficiálny údaj, že sa rozhovory v pilotnej kabíne nenahrávali, pretože zariadenie bolo z nejakej príčiny vypnuté. Takže sa nedá zistiť, o čom spolu piloti hovorili. Kapitán a pilot sa rozprávali bez komunikačného zariadenia. Možno preto medzi nimi došlo k nedorozumeniu," konštatoval jeden z vyšetrovateľov.
Podľa expertov je však kabína Jaku-42 mimoriadne tichá a piloti sa v nej bežne dorozumievajú bez komunikačného zariadenia.
K odhaleniu príčiny katastrofy nepomohli ani údaje z oboch čiernych skriniek lietadla, ani výpoveď palubného inžiniera Alexandra Sizova, ktorý ako jediný prežil haváriu, no v čase štartu nebol v pilotnej kabíne, ale v zadnej časti stroja.
Na prípade pracujú dve expertné komisie. Trestné stíhanie v súvislosti s katastrofou vedie Vyšetrovací výbor Ruskej federácie, ktorý bol ešte donedávna súčasťou generálnej prokuratúry. Ani jedna z inštitúcii zatiaľ nedospela k oficiálnym záverom.
Leteckú katastrofu neprežil nikto z 37 členov výpravy hokejového klubu Lokomotiv Jaroslavľ, vrátane slovenskej hokejovej legendy Pavla Demitru, a 7 z 8 členov posádky.
Ako uviedol pre televíznu stanicu Prvý kanál testovací pilot Vasilij Sevasťjanov, ktorý sa zúčastňuje na vyšetrovaní príčin tragédie, stroj sa dostal do problémov, pretože pilot po abnormálne pomalom rozbehu príliš prudko brzdil. Úrady zatiaľ presnú príčinu nezverejnili, uviedli však, že systémy lietadla až do pádu fungovali normálne. Pri nehode zahynulo 44 ľudí, prežil len palubný technik Alexander Sizov.
Počas letových skúšok sa podľa ruských médií experimentálne dokázala verzia, že Jak-42 a ľudia na jeho palube nezahynuli pre technické závady či problémy s kvalitou paliva, ale príčinou bolo brzdenie jeho kolies. „Nespôsobila to technika, ale pilot, ktorý z nejakého dôvodu nechal pri vzlete nohy na pedáloch,“ citoval z ruských médií portál idnes.cz.
Ruský Medzištátny letecký výbor (MAK) na letisku pri Moskve uskutočnil sériu testov s lietadlom rovnakého typu, ktoré sa skončili v utorok dvoma poslednými vzletmi. Výsledky budú súčasťou správy jeho technickej komisie.
Pri rýchlosti 220 kilometrov za hodinu prešiel Jak-42 koniec dráhy, pri rýchlosti 230 vzlietol, ale takmer bezprostredne sa zrútil. Na dráhe sa podľa ruských médií našli stopy, ktoré ukazujú, že lietadlo prestalo brzdiť až na poslednú chvíľu.
Pilot napriek zdravému rozumu spustil motory na plný výkon
"Keď lietadlo minulo vzletový medzník na štartovacej dráhe, pilot napriek zdravému rozumu spustil motory na plný vzletový výkon, ale kapitán začal brzdiť, keďže videl, že sa lietadlo nezdvihlo," citoval 29. septembra denník Komsomoľskaja Pravda nemenovaný zdroj blízky vyšetrovaniu. Podľa neho „pri takomto štarte s brzdením sa lietadlo mohlo len odlepiť od zeme, no potom narazilo do antény majáku, vznietilo sa a zrútilo na zem."
Pre túto verziu katastrofy hovoril aj fakt, že druhý pilot lietal predtým ako kapitán a medzi oboma pilotmi sa údajne vyskytla už aj pred osudným incidentom nezdravá súťaživosť, čo Alexander Sizov, ktorý prežil, odmietol.
Zdroj vyvrátil aj autenticitu rozhovoru oboch pilotov počas štartu, ktorý sa objavil na ruských internetových portáloch. "Je nepochopiteľné, odkiaľ sa tento prepis objavil. Máme oficiálny údaj, že sa rozhovory v pilotnej kabíne nenahrávali, pretože zariadenie bolo z nejakej príčiny vypnuté. Takže sa nedá zistiť, o čom spolu piloti hovorili. Kapitán a pilot sa rozprávali bez komunikačného zariadenia. Možno preto medzi nimi došlo k nedorozumeniu," konštatoval jeden z vyšetrovateľov.
Podľa expertov je však kabína Jaku-42 mimoriadne tichá a piloti sa v nej bežne dorozumievajú bez komunikačného zariadenia.
K odhaleniu príčiny katastrofy nepomohli ani údaje z oboch čiernych skriniek lietadla, ani výpoveď palubného inžiniera Alexandra Sizova, ktorý ako jediný prežil haváriu, no v čase štartu nebol v pilotnej kabíne, ale v zadnej časti stroja.
Na prípade pracujú dve expertné komisie. Trestné stíhanie v súvislosti s katastrofou vedie Vyšetrovací výbor Ruskej federácie, ktorý bol ešte donedávna súčasťou generálnej prokuratúry. Ani jedna z inštitúcii zatiaľ nedospela k oficiálnym záverom.
Leteckú katastrofu neprežil nikto z 37 členov výpravy hokejového klubu Lokomotiv Jaroslavľ, vrátane slovenskej hokejovej legendy Pavla Demitru, a 7 z 8 členov posádky.
Súvisiace články:
Štart lietadla bol od začiatku problémový, uviedol Sizov (13. 10. 2011)
Športovci môžu získať Cenu Pavla Demitru (6. 10. 2011)
Pavel Hirax Baričák zložil skladbu pre Pavla Demitru (4. 10. 2011)
Štadión v Trenčíne bude niesť meno Pavla Demitru (29. 9. 2011)
Letecká spoločnosť spadnutého Jak-42 prišla o licenciu (21. 9. 2011)
Video: Plný štadión zatlieskal Pavlovi Demitrovi naposledy (15. 9. 2011)
Príbuzní obetí navštívili miesto tragédie v Jaroslavli (15. 9. 2011)
OBRAZOM: Posledná rozlúčka s Pavlom Demitrom (15. 9. 2011)
Tisícky ľudí sa prišli rozlúčiť s Pavlom Demitrom (15. 9. 2011)
Experti spochybnili verziu o zatiahnutej parkovacej brzde (14. 9. 2011)