|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
14. júla 2016
Tragédia v Taliansku: Druhý vlak pustil na trať prednosta stanice
Hasiči prehľadávajú trosky po čelnej zrážke dvoch regionálnych vlakov pri meste Andria v regióne Apúlia 12. júla 2016.
Zdieľať
Hasiči prehľadávajú trosky po čelnej zrážke dvoch regionálnych vlakov pri meste Andria v regióne Apúlia 12. júla 2016. Foto: TASR/AP
Rím 14. júla (TASR) - Prednosta železničnej stanice v juhotalianskom meste Adria, Vito Piccarreta, podľa talianskych médií priznal, že pustil na jednokoľajovú trať jeden z vlakov, ktorý sa niekoľko minút nato čelne zrazil s prichádzajúcim vlakom. Odmietol však, že by mal sám niesť zodpovednosť za tragickú zrážku, pri ktorej zahynulo 23 ľudí a 52 ďalších utrpelo zranenia, informovala dnes stanica BBC."Ja som pustil ten vlak, bol som to ja, kto mu dal zelenú," povedal talianskym médiám.
Piccarretu, ktorý pracuje na železnici už 24 rokov, citoval denník La Stampa a ďalšie noviny. "Ja nie som jediný, kto je vinný, hoci ma všetci obviňujú. Aj ja som obeť," dodal.
Prednostov staníc v mestách Adria a Corate postavili dočasne mimo službu počas vyšetrovania viacnásobného zabitia. Prokurátori prešetrujú aj bezpečnostné postupy na jednokoľajnej trati a to, prečo nebola modernizovaná na dvojkoľajovú napriek financiám z EÚ.
Odporúčame aj: VIDEO: Drvivá zrážka vlakov v Taliansku
Trať severne od prístavného mesta Bari sa spolieha na zastaraný telefonický varovný systém zo 60. rokov, podobne ako asi 600 kilometrov regionálnych tratí po celom Taliansku, uviedla vláda. Odhaduje, že 2 700 kilometrov zo železničnej infraštruktúry v krajine je jednokoľajových.
Vyšetrovateľ novinám La Reppublica povedal, že problém nebol v jednokoľajovej trati, ale v tom, že všade inde bol už varovný systém automatizovaný. Aj v oblasti Bari sa s behom času zvýšil počet vlakov na trati, hoci systém naďalej spolieha na telefonické varovania rušňovodičov prednostami staníc.
Podľa BBC vyšlo najavo, že v čase zrážky vlaky meškali. Navyše sa v oblasti pohybovali až tri vlaky. Prednosta stanice Piccarreta podľa vlastných slov nevedel o tom, že bol z Corate vypravený posilový vlak.
Počas víkendu sa budú konať pohreby prvých obetí zrážky vlakov, ktorá je najhorším železničným nešťastím v Taliansku od roku 2009. Vtedy sa v toskánskom prístavnom meste Viareggio vykoľajil nákladný vlak prevážajúci kvapalný plyn. Pri následnom výbuchu zahynulo vyše 30 ľudí žijúcich v oblasti.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR