|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
17. januára 2014
Tradičná značka Vitana je na predaj, Česi instantné polievky nekupujú
Bujóny, dochucovacie zmesi, či instantné polievky vychádzajú v českých kuchyniach z módy. Aj preto sa v susednej krajine schyľuje k významnému obchodu. Podľa ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: FOTO TASR/František Iván
Praha 17. januára (TASR) - Bujóny, dochucovacie zmesi, či instantné polievky vychádzajú v českých kuchyniach z módy. Aj preto sa v susednej krajine schyľuje k významnému obchodu. Podľa informácií pražského denníka Mladá fronta Dnes (MF DNES) tradičná značka instantných potravín Vitana, ktorú vlastní nórska skupina Orkla, zmení v priebehu niekoľkých mesiacov majiteľa.Predaj Vitany organizuje americká investičná banka Lazard, ktorá ho plánuje dokončiť do polovice tohto roka. Zástupca nórskej spoločnosti tieto informácie nechcel komentovať.
"Nemôžeme komentovať špekulácie ohľadne predaja a akvizícií, pretože sme spoločnosť kótovaná na nórskej burze," uviedol pre MF DNES viceprezident pre korporátne komunikácie Hakon Mageli. No možné zmeny v regióne nepriamo pripustil s odkazom na prezentáciu pre investorov v septembri minulého roka. V tej firma uviedla, že východoeurópske podniky nedosahujú očakávané výsledky a vedenie spoločnosti preskúma strategické možnosti.
Podľa MF DNES by Orkla mohla predať aj svoje prevádzky v Rakúsku, kde funguje pod značkou Felix, a v Poľsku, kde ovláda spoločnosť Delecta. V Česku a na Slovensku operuje pod značkou Vitana.
Vitane v Česku pritom už niekoľko rokov po sebe klesajú tržby. So slabým odbytom zápasí najmä v Česku, zatiaľ čo jej vývoz mierne stúpa.
Spoločnosť zamestnáva v troch výrobných závodoch v ČR zhruba 800 ľudí. Zástupcovia Vitany na otázky MF DNES nereagovali. Predpokladaná predajná cena sa podľa odhadu trhu pohybuje od 800 miliónov do 1 miliardy korún (29,13 - 36,42 milióna eur).
O potenciálnych kupcoch sa zatiaľ len špekuluje. Hovorí sa najmä o veľkých hráčoch – napríklad o chorvátskej Podravke, či tradičných "zberačov značiek", ako sú Unilever alebo Nestlé, ale aj o rakúskej potravinárskej spoločnosti Vivatis.
Trh takzvaných sušených potravín v Česku dlhodobo klesá, potvrdzujú to aj konkurenti Vitany, napríklad Maggi, ktorú vlastní potravinársky obor Nestlé.
Ľudia sa totiž poučili z kuchárskych show a viac dbajú na čerstvosť potravín a sami viac varia.
(1 EUR = 27,458 CZK)
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR