|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
08. júla 2007
Trabanty sa spanilou jazdou rozlúčili s Košicami
Spanilou jazdou cez mesto na Hlavnú ulicu a výstavkou áut skončil dnes v Košiciach VI. celoslovenský Trabant zraz. Ako pre agentúru SITA uviedol jeden z organizátorov Ladislav Durbák, na zraz prišlo okolo ...
Zdieľať
KOŠICE 8. júla (WEBNOVINY) - Spanilou jazdou cez mesto na Hlavnú ulicu a výstavkou áut skončil dnes v Košiciach VI. celoslovenský Trabant zraz. Ako pre agentúru SITA uviedol jeden z organizátorov Ladislav Durbák, na zraz prišlo okolo osemdesiat Trabantov nielen zo Slovenska, ale aj Poľska a Čiech. Na Slovensku jazdí ešte okolo 2 000 trabantov, no aktívnych členov slovenského Trabant klubu je okolo dvesto, dodal Július Cako.
Trabant sa začal vyrábať v bývalej NDR pred 50 rokmi. Bolo to jediné auto s bakelitovou karosériou. V krajinách bývalého socialistického bloku získalo obľubu vďaka nenáročnej obsluhe, nízkej spotrebe a prijateľnej cene.
"Trabant je skvelé autíčko. Navyše aj ekologické, hoci má dvojtaktný motor, lebo je takmer nezničiteľné, pričom za svoju životnosť vypustí do ovzdušia menej škodlivín, ako vznikne pri výrobe dnešných moderných áut. Ja sám jazdím na trabante, ktorý bol vyrobený v roku 1963 a jeden z prvých dovezených na Slovensko. Prvé modely trabantov vyrobené vo východnom Nemecku sa k nám vôbec nedovážali. V poslednej fáze sa trabanty vyrábali dokonca so štvortaktným motorom, jeden bol aj tu na zraze," hovorí Cako. Dodal, že rodina "trabantistov" je veľmi pestrá.
"Nie sú to len dôchodcovia, máme medzi sebou aj 19-ročných, a nie je to len auto chudobných ľudí, ale medzi majiteľmi trabantov sú ľudia, čo majú aj ďalších šesť áut, všetkých nás ale spája práve toto senzačné autíčko, ktoré si každý môže prispôsobiť podľa svojho gusta a naturelu," uviedol Cako.
Zberatelia si tohto veterána upravujú na rôzne spôsoby - ako kabriolet, predlžujú ho na dodávkové vozidlo, zo zadnej nápravy si robia prívesné vozíky, zvyšujú kubatúru, výkony a podobne. "V úpravách vynikajú Poliaci, aj dnes tu je jeden, ktorý má trabant a z trabanta má urobený aj príves. Poliak Zbygniew Oldak z Varšavy, ktorý sa zúčastnil na zraze v roku 2004, mal trabant limuzínu - poskladaný z troch áut. Iní si urobili tuningovú pretekársku verziu so zníženým podvozkom. Mne osobne sa však najviac páčia starostlivo zrenovované a udržiavané pôvodné kusy," povedal Cako.
"Bolo to vynikajúce stretnutie, dobre zabezpečené po organizačnej stránke a tak nič nerušilo vynikajúcu srdečnú atmosféru, aká vládne medzi "trabantistmi"," povedal pre agentúru SITA najstarší účastník zrazu 77-ročný Rudolf Vavrinský z Bratislavy. "Predtým som mal iné autá, škodovky. Mojím prvým autom bol tudor. Posledných 35 rokov však jazdím len na trabantoch. Mal som aj jeden s automatickou prevodovkou hycomat. Trabant je také šikovné malé autíčko, človek s ním všade zaparkuje, nie je náročné na údržbu, takže je veľmi vhodný do mesta," hovorí Vavrinský. Pochválil organizátorov za bohatý a pestrý program, pričom sa mu zvlášť páčila prehliadka leteckého múzea, ale aj samotné mesto.
"Podujatie malo výborný priebeh a vyšlo nám aj počasie a už sa môžeme tešiť na ďalšie stretnutie, ktoré bude na budúci rok v prvý prázdninový víkend na strednom Slovensku, pravdepodobne v Osrblí," zhodnotil zraz Durbák.
SITA