|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 20.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Dagmara
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
18. mája 2009
Toyota stupňuje boj s Hondou
Japonská automobilka Toyota Motor evidovala na domácom trhu predbežné objednávky na 80 tis. automobilov nového modelového typu Prius, čím začala výrazne súperiť s konkurenčným výrobcom hybridných ...
Zdieľať
TOKIO 18. mája (WEBNOVINY) - Japonská automobilka Toyota Motor evidovala na domácom trhu predbežné objednávky na 80 tis. automobilov nového modelového typu Prius, čím začala výrazne súperiť s konkurenčným výrobcom hybridných vozidiel Honda Motor. Toyota, ktorá doteraz dosahovala väčšinu z globálneho predaja vozidiel na kombinovaný elektrický a benzínový pohon, plánuje získať naspäť svoje prvenstvo po tom, čo sa minulý mesiac nový model Honda Insight stal prvým hybridom na čele rebríčka predajnosti v Japonsku. Ako uviedol viceprezident automobilky Ako Toyoda pri uvedení modelu Prius tretej generácie, pred začiatkom predaja v Japonsku už firma evidovala 80 tis. objednávok. Cieľom výrobcu je domáci mesačný predaj na úrovni 10 tis. kusov.
S cieľom podporiť predaj nového radu znížila Toyota jeho cenu v porovnaní s predchádzajúcim o približne 3 tis. USD, čím sa chce priblížiť širšej základni zákazníkov. Riaditeľ Hondy Takeo Fukui však takýto postup kritizoval, pretože náhla zmena cien podľa neho zničí trh. Predaj nového modelu sa po pondelkovom štarte v Japonsku začne v priebehu mesiaca aj v Severnej Amerike a Európe, pričom podľa plánov automobilky by počet vozidiel predaných na celom svete mal v roku 2010 dosiahnuť 400 tis. kusov. Aj napriek poklesu cien benzínu očakávajú výrobcovia vozidiel do budúcnosti rastúci záujem o palivovo úspornejšie technológie. Snahy ďalších automobiliek ako Mercedes-Benz a Volkswagen začleniť sa na trh hybridných vozidiel povedú v roku 2013 podľa banky JPMorgan Securities k nárastu trhu s automobilmi na 3,32 mil. kusov.
SITA_Reuters
S cieľom podporiť predaj nového radu znížila Toyota jeho cenu v porovnaní s predchádzajúcim o približne 3 tis. USD, čím sa chce priblížiť širšej základni zákazníkov. Riaditeľ Hondy Takeo Fukui však takýto postup kritizoval, pretože náhla zmena cien podľa neho zničí trh. Predaj nového modelu sa po pondelkovom štarte v Japonsku začne v priebehu mesiaca aj v Severnej Amerike a Európe, pričom podľa plánov automobilky by počet vozidiel predaných na celom svete mal v roku 2010 dosiahnuť 400 tis. kusov. Aj napriek poklesu cien benzínu očakávajú výrobcovia vozidiel do budúcnosti rastúci záujem o palivovo úspornejšie technológie. Snahy ďalších automobiliek ako Mercedes-Benz a Volkswagen začleniť sa na trh hybridných vozidiel povedú v roku 2013 podľa banky JPMorgan Securities k nárastu trhu s automobilmi na 3,32 mil. kusov.
SITA_Reuters