![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Nedeľa 23.2.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Roman, Romana
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
18. mája 2009
Toyota stupňuje boj s Hondou
Japonská automobilka Toyota Motor evidovala na domácom trhu predbežné objednávky na 80 tis. automobilov nového modelového typu Prius, čím začala výrazne súperiť s konkurenčným výrobcom hybridných ...
Zdieľať

S cieľom podporiť predaj nového radu znížila Toyota jeho cenu v porovnaní s predchádzajúcim o približne 3 tis. USD, čím sa chce priblížiť širšej základni zákazníkov. Riaditeľ Hondy Takeo Fukui však takýto postup kritizoval, pretože náhla zmena cien podľa neho zničí trh. Predaj nového modelu sa po pondelkovom štarte v Japonsku začne v priebehu mesiaca aj v Severnej Amerike a Európe, pričom podľa plánov automobilky by počet vozidiel predaných na celom svete mal v roku 2010 dosiahnuť 400 tis. kusov. Aj napriek poklesu cien benzínu očakávajú výrobcovia vozidiel do budúcnosti rastúci záujem o palivovo úspornejšie technológie. Snahy ďalších automobiliek ako Mercedes-Benz a Volkswagen začleniť sa na trh hybridných vozidiel povedú v roku 2013 podľa banky JPMorgan Securities k nárastu trhu s automobilmi na 3,32 mil. kusov.
SITA_Reuters