|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 8.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Bohumír
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
29. januára 2013
TNT šetrí náklady a emisie na severe Európy cestnými vlakmi
TNT Express začala využívať cestné vlaky na trase medzi švédskym Helsingborgom a nemeckým Puttgardenom s cieľom znížiť emisie a spotrebu paliva. Každý cestný vlak sa skladá z konvenčného ťahača ...
Zdieľať
BRATISLAVA 29. januára (WBN/PR) - TNT Express začala využívať cestné vlaky na trase medzi švédskym Helsingborgom a nemeckým Puttgardenom s cieľom znížiť emisie a spotrebu paliva. Každý cestný vlak sa skladá z konvenčného ťahača s jedným prívesom a jedným tzv. boxom. Zastúpi tak pôvodné tri kamióny, ktoré prepravovali zásielky na tejto 200-kilometrovej trase. Okrem úspory nákladov dosahuje TNT aj lepšiu alokáciu zdrojov a vyťaženie vodičov, ktorí sa častejšie dostanú domov. Prepravné časy a úroveň služieb zostávajú bez zmeny.
Do konca roka 2012 musel vodič každého kamiónu sám prekonať celú 13-hodinovú trasu z Holandska či Nemecka až do Helsingborgu. Dnes si tieto kamióny na polceste v nemeckom prístave Puttgarden len vzájomne vymenia prívesy a boxy s kamiónmi prichádzajúcimi z Helsingborgu a vrátia sa ešte v ten deň domov.
Cestné vlaky sú využívané najmä v Austrálii, USA a Kanade. V Európe boli doteraz predmetom diskusií a testov. Zástancovia cestných vlakov hovoria, že znižujú preťaženie ciest a znečistenie, keďže na prepravu je potrebný menší počet ťahačov. Kritici argumentujú, že majú vplyv na bezpečnosť cestnej premávky, poškodenie ciest a vyšší podiel cestnej dopravy v preprave nákladov. Avšak štúdia dánskeho Výskumného inštitútu pre dopravu (TFK) z roku 2007 (http://goo.gl/zZxkZ) uvádza, že dlhšie vozidlá môžu skutočne zlepšiť bezpečnosť premávky, pretože znižujú počet vozidiel na cestách.
Väčšina krajín EÚ dnes obmedzuje dĺžku súpravy vozidiel na maximálne 18,75 m. Na druhej strane, škandinávske krajiny sú tradične otvorené používaniu dlhých nákladných vozidiel, a to až do dĺžky 25,25 m. Holandsko od roku 2 000 zrealizovalo niekoľko úspešných skúšobných jázd tzv. "dlhších a ťažších vozidiel".
O TNT Express
TNT Express je jednou z najväčších expresných doručovacích spoločností na svete. Denne prepraví približne 1 milión zásielok od dokumentov, balíkov až po ťažký paletový náklad. Využíva cestné aj letecké prepravné siete v Európe, na Strednom Východe a v Afrike, v Tichomorskej Ázii a Amerike. V roku 2011 boli celkové príjmy TNT Express 7,2 miliárd eur. Pre viac informácií navštívte stránku http://www.tnt.com/corporate
TNT Express na Slovensku
TNT Express pôsobí na slovenskom trhu od roku 1991. V roku 1993 vznikla samostatná pobočka TNT Express Worldwide spol. s r.o. so sídlom v Bratislave. Na Slovensku v súčasnosti zamestnáva viac ako 200 interných zamestnancov a zmluvných partnerov a disponuje vozovým parkom s vyše 80-timi vozidlami. Slovenská sieť TNT Express pozostáva z 5 diep a firma svojimi službami pokrýva celé územie Slovenskej republiky. Webová stránka je www.tnt.sk
Do konca roka 2012 musel vodič každého kamiónu sám prekonať celú 13-hodinovú trasu z Holandska či Nemecka až do Helsingborgu. Dnes si tieto kamióny na polceste v nemeckom prístave Puttgarden len vzájomne vymenia prívesy a boxy s kamiónmi prichádzajúcimi z Helsingborgu a vrátia sa ešte v ten deň domov.
Cestné vlaky sú využívané najmä v Austrálii, USA a Kanade. V Európe boli doteraz predmetom diskusií a testov. Zástancovia cestných vlakov hovoria, že znižujú preťaženie ciest a znečistenie, keďže na prepravu je potrebný menší počet ťahačov. Kritici argumentujú, že majú vplyv na bezpečnosť cestnej premávky, poškodenie ciest a vyšší podiel cestnej dopravy v preprave nákladov. Avšak štúdia dánskeho Výskumného inštitútu pre dopravu (TFK) z roku 2007 (http://goo.gl/zZxkZ) uvádza, že dlhšie vozidlá môžu skutočne zlepšiť bezpečnosť premávky, pretože znižujú počet vozidiel na cestách.
Väčšina krajín EÚ dnes obmedzuje dĺžku súpravy vozidiel na maximálne 18,75 m. Na druhej strane, škandinávske krajiny sú tradične otvorené používaniu dlhých nákladných vozidiel, a to až do dĺžky 25,25 m. Holandsko od roku 2 000 zrealizovalo niekoľko úspešných skúšobných jázd tzv. "dlhších a ťažších vozidiel".
O TNT Express
TNT Express je jednou z najväčších expresných doručovacích spoločností na svete. Denne prepraví približne 1 milión zásielok od dokumentov, balíkov až po ťažký paletový náklad. Využíva cestné aj letecké prepravné siete v Európe, na Strednom Východe a v Afrike, v Tichomorskej Ázii a Amerike. V roku 2011 boli celkové príjmy TNT Express 7,2 miliárd eur. Pre viac informácií navštívte stránku http://www.tnt.com/corporate
TNT Express na Slovensku
TNT Express pôsobí na slovenskom trhu od roku 1991. V roku 1993 vznikla samostatná pobočka TNT Express Worldwide spol. s r.o. so sídlom v Bratislave. Na Slovensku v súčasnosti zamestnáva viac ako 200 interných zamestnancov a zmluvných partnerov a disponuje vozovým parkom s vyše 80-timi vozidlami. Slovenská sieť TNT Express pozostáva z 5 diep a firma svojimi službami pokrýva celé územie Slovenskej republiky. Webová stránka je www.tnt.sk