|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
25. marca 2019
Tkáčovú potešil priestor venovaný problémom digitalizácie vzdelávania
Na snímke Zuzana Tkáčová, učiteľka informatiky na Gymnáziu sv. Edity Steinovej v Košiciach, ktorá sa stala prvou víťazkou v súťaži Učiteľ Slovenska 2. októbra 2018 v Bratislave.
Zdieľať
Na snímke Zuzana Tkáčová, učiteľka informatiky na Gymnáziu sv. Edity Steinovej v Košiciach, ktorá sa stala prvou víťazkou v súťaži Učiteľ Slovenska 2. októbra 2018 v Bratislave. Foto: TASR - Jakub Kotian
Dubaj 25. marca (TASR) – Slovenskú učiteľku Zuzanu Tkáčovú, ktorá sa na podujatí Global Education and Skills Forum (GESF), konanom v dňoch 23.–24. marca v Dubaji, stala prvou víťazkou súťaže Učiteľ Slovenska, potešil priestor venovaný problémom nastupujúcej digitalizácie vzdelávania. Uviedla to po skončení podujatia. Okrem toho ju zaujali aj otázky a odpovede na to, ako pripraviť obsah vzdelávania tak, aby boli učitelia - ale aj ďalšia generácia - pripravení na nástup Priemyselnej revolúcie 4.0.
"Čiže, aké zmeny budú potrebné v školách či samotnom procese učenia a čo pripravovať pre mladých ľudí, aby lepšie zvládli následky, ktoré ich v budúcnosti čakajú," povedala Tkáčová.
Počas GESF sa stretli zástupcovia z celého sveta, ktorí sa snažili poukazovať a zároveň aj nájsť riešenia na problémy v školskom systéme v rôznych krajinách.
"Predstavitelia krajín sa snažia hľadať otázky, ktoré sa dajú riešiť spoločne, a poukazujú na to, kam by vzdelanie v celosvetovom chápaní malo smerovať. Ide o viacero oblastí, ktoré sa ukazujú, že sú spoločné pre mnohé krajiny," priblížila Tkáčová.
Fórum bolo podľa nej zamerané nielen na to, aby sa skonštatovalo, "čo nás čaká, ale aby sa ukázali aj možnosti, čo sa dá riešiť".
Ako príklad uviedla ukážky digitálnych technológií. "Nebolo to zamerané len na to, že ich je potrebné dávať do škôl a plošne ich nasadzovať, čo sa ukazuje ako nie vždy najefektívnejší spôsob, ale viac sa zamýšľať nad tým, či sú v danej situácii nevyhnutné. Okrem toho, aj akým spôsobom by mal učiteľ koordinovať prácu, keď nasadzuje tieto technológie," poznamenala učiteľka informatiky na Gymnáziu sv. Edity Steinovej v Košiciach.
GESF je platformou na riešenie problémov v školskom systéme. Stovky delegátov, učiteľov a odborníkov z rôznych oblastí si počas víkendu vymieňali vedomosti a skúsenosti z praxe a ponúkli svoj pohľad na stav a problémy v školskom systéme i ostatným účastníkom podujatia. GESF sa tento rok okrem stoviek učiteľov a členov delegácii zúčastnilo aj 40 ministrov školstva z celého sveta.
(osobitná spravodajkyňa TASR Simona Ivančáková)
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR