|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
30. apríla 2012
Tisícky ľudí naleteli na sporné ponuky na dodávku energií
Tisícky ľudí sa namiesto sľubovanej lacnejšej energie dočkali jej zdraženia. Poslankyňa za OĽaNO a spotrebiteľská ombudsmanka Helena Mezenská na tlačovej besede upozornila na prípady ...
Zdieľať
BRATISLAVA 30. apríla (WEBNOVINY) - Tisícky ľudí sa namiesto sľubovanej lacnejšej energie dočkali jej zdraženia.
Poslankyňa za OĽaNO a spotrebiteľská ombudsmanka Helena Mezenská na tlačovej besede upozornila na prípady spotrebiteľov, ktorým podomoví predajcovia ponúkali zmluvy s prísľubom zníženia cien elektriny a plynu o 12 percent, v skutočnosti sa na inkasnom lístku ukázalo 12-percentné zvýšenie cien.
Spotrebitelia navyše dostali dvanásťeurové faktúry na energetické poradenstvo a dodávateľ, firma Energetické centrum, odmieta zmluvy ukončiť.
Na Mezenskú sa obrátilo 160 občanov, prevažne dôchodcov z Popradu a okolia, ktorí podpísali približne 250 zmlúv, podľa poslankyne sa však na celom Slovensku problém môže týkať tisícok ľudí.
Predajcovia vystupovali ako zástupcovia pôvodného dodávateľa energie - Východoslovenskej energetiky a tvrdili, že zmluva je len dodatkom a predĺžením pôvodnej zmluvy.
Predajcovia pritom boli dílermi firmy Energetické centrum, ktorá vystupuje ako medzičlánok medzi Východoslovenskou energetikou a spotrebiteľmi.
Občania nechcú faktúry uhradiť, pretože by tým podľa Mezenskej uznali platnosť zmluvy a ich šanca vystúpiť z nej by sa významne znížila. „Občanom reálne hrozí odpojenie od plynu a elektriny, ak neuhradia Energetickému centru preddavkové platby,“ upozornila.
Mezenská pripúšťa, že pri podomovom predaji zákon umožňuje odstúpiť od zmluvy bez uvedenia dôvodu len do siedmich dní. Zdôraznila však, že podľa Občianskeho zákonníka je zmluva, ktorá je v rozpore s dobrými mravmi alebo uvádza jednu stranu do omylu, neplatná.
Spoločnosť vracia úder
Konanie a vyjadrovanie predsedníčky Združenia na ochranu práv spotrebiteľov Ombudspot Heleny Mezenskej k praktikám spoločnosti Energetické Centrum považuje samotná spoločnosť za vrcholne manipulatívne a nepodložené faktami.
"Nakoľko pani Mezenská má podľa nášho názoru neustále individuálnu snahu o politické zviditeľnenie sa a zachovanie existencie svojho združenia, rastie aj počet podnetov, ktoré združenie zastrešuje. Podnecovaním fám o nekorektnom získavaní zákazníkov našou spoločnosťou vyvoláva Ombudspot v našich, najmä starších zákazníkoch, pocity obáv, strachu a zneistenia. Energetické Centrum preto podnikne všetky príslušné právne kroky, ktoré budú viesť k ochrane dobrého mena spoločnosti. Zdôrazňujeme, že spoločnosť Energetické Centrum má záujem podnikať v oblasti dodávok elektrickej energie a plynu korektným spôsobom," uviedla spoločnosť v stanovisku pre agentúru SITA.
Drvivá väčšina zákazníkov Energetického Centra po podpise zmluvy v telefonickom verifikačnom hovore potvrdila podľa spoločnosti zrozumiteľnosť zmeny dodávateľa, zmluvných podmienok.
"Ak zákazníci mali záujem aj o energetické poradenstvo, informovali sme ich o príslušnom poplatku. Je teda zrejmé, že vyjadrenia Ombudspot sú nepodložené overiteľnými faktami. Dnes - po troch až šiestich mesiacov zákazníci tvrdia, že boli oklamaní a chcú zmluvy rušiť. Potvrdzuje sa nám teda, že ich konanie je účelovo ovplyvnené pravdepodobne samotným spotrebiteľským združením alebo bývalými energetickými monopolmi," uvádza Energetické Centrum.
Výzva Ficovi
Mezenskej organizácia Združenie pre ochranu práv spotrebiteľov sa obrátila na Slovenskú obchodnú inšpekciu aj Štátnu energetickú inšpekciu, o konzultáciu žiadala aj Komisiu pre posudzovanie podmienok v spotrebiteľských zmluvách a nekalých obchodných praktík pri Ministerstve spravodlivosti SR.
"Jediné odporúčanie, ktoré sme dostali, bolo obrátiť sa na súdy a domáhať sa zrušenia zmluvy,“ povedala Mezenská s tým, že súdy pre ich pomalé rozhodovanie o pomoc žiadať nechcú.
"Existujúce subjekty v systéme ochrany spotrebiteľa by mali zasahovať mimosúdne, aj napríklad formou predbežného opatrenia.“ Mezenská preto vyzvala premiéra Roberta Fica a ministra hospodárstva Tomáša Malatinského, aby občanom pomohli a urýchlene konali.
"Nie je správne, ak štát necháva svojich občanov bez ochrany napospas špekulantom,“ podčiarkla.
Poslankyni sa zároveň nepáči, že zmluvy na dodávky energií občanom ponúkajú brigádnici. "Takáto ponuka je viazaná na vysokú odbornú pripravenosť predajcov," podčiarkla.
Poslankyňa za OĽaNO a spotrebiteľská ombudsmanka Helena Mezenská na tlačovej besede upozornila na prípady spotrebiteľov, ktorým podomoví predajcovia ponúkali zmluvy s prísľubom zníženia cien elektriny a plynu o 12 percent, v skutočnosti sa na inkasnom lístku ukázalo 12-percentné zvýšenie cien.
Spotrebitelia navyše dostali dvanásťeurové faktúry na energetické poradenstvo a dodávateľ, firma Energetické centrum, odmieta zmluvy ukončiť.
Na Mezenskú sa obrátilo 160 občanov, prevažne dôchodcov z Popradu a okolia, ktorí podpísali približne 250 zmlúv, podľa poslankyne sa však na celom Slovensku problém môže týkať tisícok ľudí.
Predajcovia vystupovali ako zástupcovia pôvodného dodávateľa energie - Východoslovenskej energetiky a tvrdili, že zmluva je len dodatkom a predĺžením pôvodnej zmluvy.
Predajcovia pritom boli dílermi firmy Energetické centrum, ktorá vystupuje ako medzičlánok medzi Východoslovenskou energetikou a spotrebiteľmi.
Občania nechcú faktúry uhradiť, pretože by tým podľa Mezenskej uznali platnosť zmluvy a ich šanca vystúpiť z nej by sa významne znížila. „Občanom reálne hrozí odpojenie od plynu a elektriny, ak neuhradia Energetickému centru preddavkové platby,“ upozornila.
Mezenská pripúšťa, že pri podomovom predaji zákon umožňuje odstúpiť od zmluvy bez uvedenia dôvodu len do siedmich dní. Zdôraznila však, že podľa Občianskeho zákonníka je zmluva, ktorá je v rozpore s dobrými mravmi alebo uvádza jednu stranu do omylu, neplatná.
Spoločnosť vracia úder
Konanie a vyjadrovanie predsedníčky Združenia na ochranu práv spotrebiteľov Ombudspot Heleny Mezenskej k praktikám spoločnosti Energetické Centrum považuje samotná spoločnosť za vrcholne manipulatívne a nepodložené faktami.
"Nakoľko pani Mezenská má podľa nášho názoru neustále individuálnu snahu o politické zviditeľnenie sa a zachovanie existencie svojho združenia, rastie aj počet podnetov, ktoré združenie zastrešuje. Podnecovaním fám o nekorektnom získavaní zákazníkov našou spoločnosťou vyvoláva Ombudspot v našich, najmä starších zákazníkoch, pocity obáv, strachu a zneistenia. Energetické Centrum preto podnikne všetky príslušné právne kroky, ktoré budú viesť k ochrane dobrého mena spoločnosti. Zdôrazňujeme, že spoločnosť Energetické Centrum má záujem podnikať v oblasti dodávok elektrickej energie a plynu korektným spôsobom," uviedla spoločnosť v stanovisku pre agentúru SITA.
Drvivá väčšina zákazníkov Energetického Centra po podpise zmluvy v telefonickom verifikačnom hovore potvrdila podľa spoločnosti zrozumiteľnosť zmeny dodávateľa, zmluvných podmienok.
"Ak zákazníci mali záujem aj o energetické poradenstvo, informovali sme ich o príslušnom poplatku. Je teda zrejmé, že vyjadrenia Ombudspot sú nepodložené overiteľnými faktami. Dnes - po troch až šiestich mesiacov zákazníci tvrdia, že boli oklamaní a chcú zmluvy rušiť. Potvrdzuje sa nám teda, že ich konanie je účelovo ovplyvnené pravdepodobne samotným spotrebiteľským združením alebo bývalými energetickými monopolmi," uvádza Energetické Centrum.
Výzva Ficovi
Mezenskej organizácia Združenie pre ochranu práv spotrebiteľov sa obrátila na Slovenskú obchodnú inšpekciu aj Štátnu energetickú inšpekciu, o konzultáciu žiadala aj Komisiu pre posudzovanie podmienok v spotrebiteľských zmluvách a nekalých obchodných praktík pri Ministerstve spravodlivosti SR.
"Jediné odporúčanie, ktoré sme dostali, bolo obrátiť sa na súdy a domáhať sa zrušenia zmluvy,“ povedala Mezenská s tým, že súdy pre ich pomalé rozhodovanie o pomoc žiadať nechcú.
"Existujúce subjekty v systéme ochrany spotrebiteľa by mali zasahovať mimosúdne, aj napríklad formou predbežného opatrenia.“ Mezenská preto vyzvala premiéra Roberta Fica a ministra hospodárstva Tomáša Malatinského, aby občanom pomohli a urýchlene konali.
"Nie je správne, ak štát necháva svojich občanov bez ochrany napospas špekulantom,“ podčiarkla.
Poslankyni sa zároveň nepáči, že zmluvy na dodávky energií občanom ponúkajú brigádnici. "Takáto ponuka je viazaná na vysokú odbornú pripravenosť predajcov," podčiarkla.