|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
25. októbra 2015
TIS: Polovica krajov využíva médiá na propagáciu svojich predsedov
Transparency International
Zdieľať
Transparency International Foto: Transparency International
Kraje hodnotila táto mimovládna organizácia celkove v 11 oblastiach, jednou z nich je mediálna oblasť. Košický samosprávny kraj v nej obhájil svoj výsledok z roku 2013 a opäť získal absolútne hodnotenie 100 percent. Naopak, Banskobystrický samosprávny kraj nezískal ani percento. Pred dvoma rokmi ho ešte TIS ohodnotila na 70 percent.
Značný rozptyl je aj medzi ďalšími krajmi. Druhú najlepšiu mediálnu politiku robí Bratislavský samosprávny kraj (92,6 %), za ktorým nasledujú s veľkým odstupom Prešovský a Trnavský samosprávny kraj (zhodne 51,9 %), Nitriansky a Žilinský samosprávny kraj (zhodne 48,1 %) a napokon Trenčiansky samosprávny kraj (22,2 %).
V porovnaní s rokom 2013 si pritom polepšili Bratislavský, Prešovský a Trnavský kraj, pohoršil okrem Banskobystrického aj Nitriansky kraj a nijako sa situácia nezlepšila v Trenčianskom a Žilinskom kraji.
Kraje TIS hodnotila na základe toho, do akej miery sú nimi platené médiá len politickým nástrojom predsedu kraja. Všímala si tiež, ako predseda kraja využíva v tomto duchu sociálne siete. Konštatovala pritom, že v danej oblasti prevláda nepriaznivý stav.
Programoví analytici Martin Kollárik a Michal Piško upozornili, že až polovica z nich médiá využíva skôr ako nástroj na propagáciu úspechov svojich predsedov. Do extrému potom podľa nich dospel Banskobystrický kraj.
„Vo vydaniach jeho časopisu sa stránka bez fotografie či pozitívnej zmienky o županovi takmer nedá nájsť. Podobne je to aj na Facebooku, kde sa z 55 príspevkov, ktoré sa na stránke župy objavili od januára do júna, predseda Marian Kotleba v texte či na fotke objavil až 49-krát,“ uviedli analytici TIS.
Mimovládna organizácia krajom odporučila, aby viedli nimi platené médiá vo verejnoprávnom duchu. Mali by dávať pravidelné miesto názorovej opozícii, zaviesť pravidelnú diskusnú dvojstranu v každom čísle župných novín, zrušiť akékoľvek pravidelné príhovory politikov, oddeliť pozíciu šéfredaktora od hovorcu župana, pred voľbami dať priestor všetkým kandidátom na župana v rovnakej miere. TIS napokon odporúča aj to, aby kraje raz za rok predložili poslancom správu o pluralite v médiách.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR