|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
02. februára 2010
Tínedžerky sa pre štíhlu postavu cítia pod tlakom
Z posledného výskumu vyplynulo, že Američanky vo veku 13-17 rokov cítia tlak, ktorý na nich vyvíja módny priemysel a médiá a uprednostnili by preto, keby mohli vidieť graficky neupravené modelky.
Zdieľať
Takmer deväť z desiatich tínedžeriek uvádza, že sa kvôli módnemu priemyslu a médiám cítia pod tlakom byť štíhle a vytvoril sa podľa nich nedosiahnuteľný obraz krásy, vyplynulo z výsledkov ankety. Online prieskum uskutočnený na tisícke dievčat vo veku medzi 13 a 17 rokov z organizácie Girl Scouts of the USA ukázal, že až tri štvrtiny dievčat by si radšej kupovali oblečenie, ktoré vidia na modelkách bežných proporcií, ako na vychudnutých ženách. Pritom však rovnaký pomer dievčat uviedol, že je móda pre ne veľmi dôležitá.
"Módny priemysel má aj naďalej silný vplyv na dievčatá a na spôsob, akým vidia samé seba a svoje telá," uviedla výskumníčka Kimberlee Salmond z Girl Scout Research Institute. "Tínedžerky si od modeliek, ktoré vidia v módnych magazínoch a v televízii, berú návod ako by mali vyzerať a niekedy bojujú, aby sa zmierili s tým, aké sú, keď sa na seba pozrú v zrkadle," dodala.
Viac ako 80 percent tínedžeriek uviedlo, že by uprednostnili prirodzené fotografie modeliek pred obrázkami, ktoré boli digitálne pozmenené či vylepšené. Jedno z troch dievčat uviedlo, že už niekedy samo seba vyhladovalo alebo odmietlo jesť pri pokuse schudnúť. A takmer polovica uviedla, že poznajú niekoho vo svojom veku, kto sa po jedle nútil do dávenia. Viac ako tretina z nich pozná niekoho, komu diagnostikovali nejakú poruchu stravovania. Z výskumu tiež vyplynulo, že medzi ďalšie vplyvy, ktoré zasahujú do vnímania tela okrem celebrít a modeliek, sú rovesníci, kamaráti a rodičia.
SITA/Reuters
"Módny priemysel má aj naďalej silný vplyv na dievčatá a na spôsob, akým vidia samé seba a svoje telá," uviedla výskumníčka Kimberlee Salmond z Girl Scout Research Institute. "Tínedžerky si od modeliek, ktoré vidia v módnych magazínoch a v televízii, berú návod ako by mali vyzerať a niekedy bojujú, aby sa zmierili s tým, aké sú, keď sa na seba pozrú v zrkadle," dodala.
Viac ako 80 percent tínedžeriek uviedlo, že by uprednostnili prirodzené fotografie modeliek pred obrázkami, ktoré boli digitálne pozmenené či vylepšené. Jedno z troch dievčat uviedlo, že už niekedy samo seba vyhladovalo alebo odmietlo jesť pri pokuse schudnúť. A takmer polovica uviedla, že poznajú niekoho vo svojom veku, kto sa po jedle nútil do dávenia. Viac ako tretina z nich pozná niekoho, komu diagnostikovali nejakú poruchu stravovania. Z výskumu tiež vyplynulo, že medzi ďalšie vplyvy, ktoré zasahujú do vnímania tela okrem celebrít a modeliek, sú rovesníci, kamaráti a rodičia.
SITA/Reuters
Súvisiace články:
Módna spoločnosť sa ospravedlnila za extrémne upravený pás modelky (12. 10. 2009)