|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
14. januára 2009
Tím ARC Bratislava siahal v Dubaji na víťazstvo
Slovenský tím Autoracingklub (ARC) Bratislava zaznamenal ďalší pozoruhodný výsledok. V 24-hodinových pretekov Toyo Tires Dubaj 2009 prišiel do cieľa na 4. mieste a v najsilnejšej a najpočetnejšej ...
Zdieľať
BRATISLAVA 14. januára (WEBNOVINY) - Slovenský tím Autoracingklub (ARC) Bratislava zaznamenal ďalší pozoruhodný výsledok. V 24-hodinových pretekov Toyo Tires Dubaj 2009 prišiel do cieľa na 4. mieste a v najsilnejšej a najpočetnejšej triede A6 obsadil konečnú 3. priečku. ARC Bratislava pritom takmer desať hodín viedol, čo sa v štartovom poli nabitom menami a tímami s niekoľkonásobne vyššími rozpočtami ako majú Bratislavčania, dá považovať za veľký motoristický zázrak.
Medzinárodnej posádke vo farbách ARC v zložení Miroslav Konôpka (SR), Jiří Janák (ČR), Mauro Casadei (Tal.) a Rüdiger Klos (Nem.) sa v kvalifikácii podarilo zajazdiť šiesty najlepší čas. Preteky sa na 5,43 km dlhom dubajskom Autodrome začali v piatok o 11.00 h SEČ, slovenské Porsche 997 GT3 RSR viedol v prvých kilometroch Miroslav Konôpka. Po osemdesiatich minútach ho na 10. mieste odovzdal tímovému kolegovi J. Janákovi. Opatrnosť bola v prvých kolách namieste, jeden z favoritov, taliansky tím Autorlando doplatil na tlačenicu a po troch kolách musel ísť do boxov, kde opravou stratil dlhých 45 minút.
Postupne sa ARC Bratislava predieral poradím hore, až sa po 7 hodinách a po 211 odjazdených kolách objavil po prvýkrát na 1. mieste. Až do konca sa na najvyššej priečke striedal s nemeckým porsche tímu Land Motorsport 2 a saudskoarabským BMW Z4M tímu Al Faisal Racing. Takmer bezproblémové preteky, keď mechanici okrem výmeny pneumatík, brzdových obložení a dotankovania paliva nemali vlastne čo robiť, sa začali mierne komplikovať až ráno. Vtedy si Talian Mauro Casadei zle vysvetlil hlásenie o stave oleja v motore a zbytočne zastavil v boxoch. Stratil tak trojkolový náskok a dostal celý tím pod tlak.
V naháňačke v posledných hodinách jazdci slovenského tímu dokázali absolvovať aj o päť sekúnd rýchlejšie kolá ako konkurencia, to všetko s vedomím, že pri tomto tempe potrebujú o jedno tankovanie viac ako súperi. Štyridsať minút pred koncom ešte pri dopĺňaní paliva Janáka vystriedal Miroslav Konôpka: "Chceli sme si byť istí, že Janák neprekročí stanovený maximálny limit 2 hodín v aute pre jedného jazdca. Inak by nás neminula penalizácia a dobrý výsledok by bol stratený. Klesli sme na 2. miesto, a tak som poriadne tlačil, aby sme sa dostali späť. V jednej zo zákrut ma pred seba púšťalo jedno z pomalších vozidiel, myslím, že to bol Ford Mustang. Pod modrými vlajkami som si bol istý, že ma vidí, no v poslednom momente ma zavrel a zrážke som už nedokázal zabrániť." Odlomený záves ľavého zadného kolesa znamenal prepad na 4. miesto v celkovom poradí. Sklamanie celého tímu bolo badateľné, veď tím ARC Bratislava mal preteky skvele rozbehnuté. Miro Konôpka však výsledok z Dubaja zobral športovo: "Pre mňa osobne je jedno, či skončím na druhom alebo štvrtom mieste. Ja som chcel vyhrať a preto som na to poriadne tlačil. Takéto drobné incidenty sa stali každému, no iba nám v tom nesprávnom čase, keď sme už stratu nedokázali dohnať. Aj tak si však myslím, že sme predviedli výborný výkon. Veď malý tím zo Slovenska viedol preteky viac ako deväť hodín. Slovenskému motošportu sme určite v Dubaji urobili dobré meno," konštatoval Miroslav Konôpka.
Preteky vyhralo Porsche 997 GT3 Cup tímu Land Motorsport 2 s posádkou Carsten Tilke, Gabriël Abergel, Andrzej Dzikevic a Niclas Kentenich so 49 sekundovým náskokom pred BMW Z4 M Coupé stajne Al Faisal Racing (Abdualziz Al Faisal, Paul Spooner, Claudia Hürtgen a Stian Sorlie).
SITA
Medzinárodnej posádke vo farbách ARC v zložení Miroslav Konôpka (SR), Jiří Janák (ČR), Mauro Casadei (Tal.) a Rüdiger Klos (Nem.) sa v kvalifikácii podarilo zajazdiť šiesty najlepší čas. Preteky sa na 5,43 km dlhom dubajskom Autodrome začali v piatok o 11.00 h SEČ, slovenské Porsche 997 GT3 RSR viedol v prvých kilometroch Miroslav Konôpka. Po osemdesiatich minútach ho na 10. mieste odovzdal tímovému kolegovi J. Janákovi. Opatrnosť bola v prvých kolách namieste, jeden z favoritov, taliansky tím Autorlando doplatil na tlačenicu a po troch kolách musel ísť do boxov, kde opravou stratil dlhých 45 minút.
Postupne sa ARC Bratislava predieral poradím hore, až sa po 7 hodinách a po 211 odjazdených kolách objavil po prvýkrát na 1. mieste. Až do konca sa na najvyššej priečke striedal s nemeckým porsche tímu Land Motorsport 2 a saudskoarabským BMW Z4M tímu Al Faisal Racing. Takmer bezproblémové preteky, keď mechanici okrem výmeny pneumatík, brzdových obložení a dotankovania paliva nemali vlastne čo robiť, sa začali mierne komplikovať až ráno. Vtedy si Talian Mauro Casadei zle vysvetlil hlásenie o stave oleja v motore a zbytočne zastavil v boxoch. Stratil tak trojkolový náskok a dostal celý tím pod tlak.
V naháňačke v posledných hodinách jazdci slovenského tímu dokázali absolvovať aj o päť sekúnd rýchlejšie kolá ako konkurencia, to všetko s vedomím, že pri tomto tempe potrebujú o jedno tankovanie viac ako súperi. Štyridsať minút pred koncom ešte pri dopĺňaní paliva Janáka vystriedal Miroslav Konôpka: "Chceli sme si byť istí, že Janák neprekročí stanovený maximálny limit 2 hodín v aute pre jedného jazdca. Inak by nás neminula penalizácia a dobrý výsledok by bol stratený. Klesli sme na 2. miesto, a tak som poriadne tlačil, aby sme sa dostali späť. V jednej zo zákrut ma pred seba púšťalo jedno z pomalších vozidiel, myslím, že to bol Ford Mustang. Pod modrými vlajkami som si bol istý, že ma vidí, no v poslednom momente ma zavrel a zrážke som už nedokázal zabrániť." Odlomený záves ľavého zadného kolesa znamenal prepad na 4. miesto v celkovom poradí. Sklamanie celého tímu bolo badateľné, veď tím ARC Bratislava mal preteky skvele rozbehnuté. Miro Konôpka však výsledok z Dubaja zobral športovo: "Pre mňa osobne je jedno, či skončím na druhom alebo štvrtom mieste. Ja som chcel vyhrať a preto som na to poriadne tlačil. Takéto drobné incidenty sa stali každému, no iba nám v tom nesprávnom čase, keď sme už stratu nedokázali dohnať. Aj tak si však myslím, že sme predviedli výborný výkon. Veď malý tím zo Slovenska viedol preteky viac ako deväť hodín. Slovenskému motošportu sme určite v Dubaji urobili dobré meno," konštatoval Miroslav Konôpka.
Preteky vyhralo Porsche 997 GT3 Cup tímu Land Motorsport 2 s posádkou Carsten Tilke, Gabriël Abergel, Andrzej Dzikevic a Niclas Kentenich so 49 sekundovým náskokom pred BMW Z4 M Coupé stajne Al Faisal Racing (Abdualziz Al Faisal, Paul Spooner, Claudia Hürtgen a Stian Sorlie).
SITA