|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 16.1.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Kristína
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
16. januára 2025
TikTok sa pripravuje na to, že od nedele ukončí prevádzku v USA. Konkurenčné platformy môžu zvýšiť príjmy z reklamy
Na konci tohto týždňa by mohol v krajine vstúpiť do platnosti zákaz čínskej aplikácie, ak ho nezablokuje najvyšší súd.
Zdieľať
Americký kongres vlani v apríli prijal zákon, podľa ktorého začne platiť zákaz TikToku, ak ho čínsky vlastník ByteDance do 19. januára nepredá.
Pripravované ukončenie prevádzky TikToku sa líši od požiadaviek v zákone. Podľa nich by bolo zakázané len nové sťahovanie aplikácie, kým súčasní používatelia by ju mohli určitý čas ďalej používať.
Podľa zdrojov plán TikToku predpokladá, že používatelia v USA snažiaci sa otvoriť aplikáciu budú presmerovaní na internetové stránky obsahujúce informácie o zákaze.
Mali by zároveň dostať možnosť stiahnuť si z aplikácie všetky svoje dáta.
V prípade, že zákaz bude neskôr zvrátený, dokáže TikTok podľa jedného zo zdrojov v relatívne krátkom čase obnoviť služby pre používateľov v USA.
Kontext:
Donald Trump koncom vlaňajška vyzval najvyšší súd na pozastavenie zákona o zákaze TikToku. Súd sa minulý týždeň prikláňal skôr k jeho platnosti.
Vláda a zákonodarcovia argumentujú tým, že TikTok, pôsobiaci pod hlavičkou ByteDance, predstavuje bezpečnostné riziko a môže slúžiť čínskym záujmom.
Americké úrady verejne nepredložili dôkazy o tom, že by čínsky štát takýmto spôsobom špehoval Američanov alebo zasahoval do spôsobu, akým platforma predkladá obsah používateľom.
Konkurenčné platformy môžu v prípade zákazu TikToku v USA zvýšiť príjmy z reklamy prevzatím časti jeho používateľov, píše denník The Financial Times. Pre Instagram, Facebook, YouTube či Snapchat bude podľa neho ťažké nahradiť TikTok.
Firmy Meta a Snap sa na koniec TikToku pripravujú napríklad uvedením podobných formátov a investíciami do infraštruktúry, aby zvládli očakávaný nárast prevádzky.
„Meta a YouTube čelia záťažovému testu, na ktorý nemusia byť pripravené. Reels chýba sofistikovanosť odporúčacích algoritmov TikToku, YouTube Shorts ešte nezvládli monetizáciu tvorcov,“ uviedol James Kirkham z agentúry Iconic.
Viac informácií:
Podľa odhadov skupiny eMarketer by 22 % reklamných príjmov TikToku mohlo prejsť na Instagram a 17 % na Facebook.
YouTube by s formátom Shorts mohol získať vyše 10 % prerozdelených peňazí, čo by teoreticky znamenalo nárast jeho príjmov až o 750 miliónov dolárov.
Vďaka podobnému zloženiu používateľskej základne očakáva nárast príjmov firma Snap prevádzkujúca aplikáciu Snapchat.
TikTok počas pandémie získal silnú pozíciu v generácii Z, ktorá ho preferuje pred tradičnými reklamnými médiami, ako je televízia. Táto dominancia mu pomohla dosiahnuť v USA v roku 2023 rekordný obrat 16 miliárd dolárov.
Kontext:
Pre nespokojnosť s konvenčnými alternatívami TikToku zaznamenala v posledných dňoch v USA nárast popularity čínska sociálna sieť Xiaohongshu (známa ako Red Note).
Platforma pripomínajúca Instagram sa dostala na vrchol rebríčkov sťahovania na iPhonoch v USA, hoci sa primárne zameriava na čínsky trh.
Zákaz TikToku v Spojených štátoch vstúpi do platnosti 19. januára, ak ju dovtedy jej vlastník ByteDance nepredá. Podľa Reuters sa platforma už pripravuje na ukončenie prevádzky.