|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
13. septembra 2017
Tiesňová linka bude dostupná aj nepočujúcim, pomoc zavolajú esemeskou
Ilustračná snímka
Zdieľať
Ilustračná snímka Foto: TASR - Vladimír Benko/MV SR
Bratislava 13. septembra (TASR) - Nepočujúci budú mať možnosť ozvať sa na tiesňové číslo 112 prostredníctvom krátkych textových správ (SMS správ). Zabezpečí sa im tak rovnaký prístup k tiesňovým službám.Vyplýva to z novely zákona o elektronických komunikáciách, ktorú na dnešnom zasadnutí odobrila vláda. Tiesňové služby sú totiž v súčasnosti ľuďom prístupné bezplatne prostredníctvom národných čísiel tiesňového volania 158, 155 a 150 a prostredníctvom európskeho čísla tiesňového volania 112.
"Prístup k tiesňovým službám je však možný len prostredníctvom hlasového telefonického volania, čo je diskriminujúce voči občanom so sluchovým postihnutím a môže v špecifických prípadoch oddialiť poskytnutie pomoci osobám, ktoré sú obeťami násilnej trestnej činnosti," uvádza sa v novele, ktorú na rokovanie vlády predložilo ministerstvo dopravy spolu s ministerstvom vnútra.
Prístup na číslo tiesňového volania 112 prostredníctvom SMS správy je tak navrhnutý ako prostriedok alternatívneho prístupu ľuďom k tiesňovým službám. Má slúžiť najmä ľuďom so sluchovým postihnutím, ale je vhodný aj pre ľudí v tiesni, pre ktorých nie je bezpečné telefonovať. Ide napríklad o obete a svedkov páchania násilnej trestnej činnosti.
Na základe novely sa má zároveň na Slovensku zabezpečiť príjem a spracovanie volaní eCall. Volanie eCall je tiesňové volanie na číslo 112 z osobného alebo nákladného auta s hmotnosťou do 3,5 tony. Iniciované je buď manuálne posádkou auta v tiesni, alebo automaticky autom v prípade dopravnej nehody.
eCall sa od bežného tiesňového volania líši tým, že okrem nadviazania hlasového spojenia operátora s posádkou auta, je z vozidla prostredníctvom hlasového kanála automaticky odoslaná dátová veta. Tá obsahuje informácie o type vozidla, o jeho polohe a smere jazdy, type paliva a predpokladanom počte pasažierov.
Dostupnosť týchto údajov môže podľa ministerstva výrazne urýchliť zásah zložiek integrovaného záchranného systému a zabezpečiť pomoc v tiesni aj v prípade, že posádka auta nie je schopná v dôsledku dopravnej nehody komunikovať a privolať si pomoc sama.
Novela by mala nadobudnúť účinnosť 1. januára 2018.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR