|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
14. novembra 2005
Textové verzus multimediálne
Existuje boj medzi textovými a multimediálnymi správami? Áno aj nie. Kým klasických SMS napríklad odišlo počas minuloročných sviatkov milióny, multimediálnych správ MMS len státisíce.
Zdieľať
Operátorom mobilných sietí sú pritom oba spôsoby komunikácie veľmi blízke - náklady na odoslanie SMS sa napríklad počítajú v halieroch, kým ceny MMS v korunách.
A ako sa na to pozerajú Slováci? Preferujú SMS alebo MMS?
Spoločnosť GfK robila v septembri na vzorke 1 000 respondentov prieskum obľúbenosti SMS a o mesiac skôr sa zamerali na MMS.
Výsledky sú zaujímavé - len jeden z pätnástich Slovákov, ktorí používajú mobil, nevie, ako sa posiela SMS. Až 72 percent už poslalo aj MMS. Ešte viac ľudí - vyše 75 percent - pritom pošle minimálne jednu SMS týždenne.
Napriek tomu z prieskumov vyplýva, že klasické telefonovanie prevažuje v skupine starších ľudí, len dve tretiny Slovákov nad 60 rokov dokážu textovú správu zo svojho telefónu aspoň poslať. Veľmi podobný stav je aj medzi používateľmi MMS.
Kým textová správa umožňuje iba posielanie krátkeho textu, súčasťou MMS môžu byť obrázky, zvuky alebo videá. Najčastejšie posielame práve obrázky - fotografie situácií, ktoré sme zachytili mobilom. Na druhej priečke sú rôzne melódie. Tie si získali srdcia mládeže vo veku 15-19 rokov.
Pri delení podľa príjmu prevažuje písanie SMS a posielanie MMS medzi chudobnejšími ľuďmi. Dobrým príkladom sú študenti, ktorí často využívajú predplatené karty namiesto paušálov. Im je lacnejšie napísať ako telefonovať.
Spoločnosť GfK robila v septembri na vzorke 1 000 respondentov prieskum obľúbenosti SMS a o mesiac skôr sa zamerali na MMS.
Výsledky sú zaujímavé - len jeden z pätnástich Slovákov, ktorí používajú mobil, nevie, ako sa posiela SMS. Až 72 percent už poslalo aj MMS. Ešte viac ľudí - vyše 75 percent - pritom pošle minimálne jednu SMS týždenne.
Napriek tomu z prieskumov vyplýva, že klasické telefonovanie prevažuje v skupine starších ľudí, len dve tretiny Slovákov nad 60 rokov dokážu textovú správu zo svojho telefónu aspoň poslať. Veľmi podobný stav je aj medzi používateľmi MMS.
Kým textová správa umožňuje iba posielanie krátkeho textu, súčasťou MMS môžu byť obrázky, zvuky alebo videá. Najčastejšie posielame práve obrázky - fotografie situácií, ktoré sme zachytili mobilom. Na druhej priečke sú rôzne melódie. Tie si získali srdcia mládeže vo veku 15-19 rokov.
Pri delení podľa príjmu prevažuje písanie SMS a posielanie MMS medzi chudobnejšími ľuďmi. Dobrým príkladom sú študenti, ktorí často využívajú predplatené karty namiesto paušálov. Im je lacnejšie napísať ako telefonovať.
Problémové MMS
Za pomalým nástupom využívania služby multimediálnych správ možno okrem ceny vidieť aj to, že MMS sa nedá posielať a prijímať medzi telefónmi, ktoré sú u iného mobilného operátora. Vtedy iba príde adresátovi oznam s internetovou adresou a prístupovým menom a heslom, na ktorom sa dá správa nájsť. V takomto prípade zanikajú výhody mobility.
Ceny SMS MMS
Orange (paušál) 2 Sk - 2,50 Sk 9 Sk - 13 Sk
Orange (Prima) 3,50 Sk 11-16 Sk
T-Mobile (paušál) 2,50 Sk 9,90 Sk
T-Mobile (Easy) 3,40 Sk 12,90 Sk
(ceny sú bez DPH, nezohľadňujú špeciálne SMS paušály)
Vojtech Hollan