|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
12. februára 2009
Testovanie vedomostí odhaľuje slabiny
Testovanie vedomostí a zručností žiakov základných škôl odhaľuje, že trend nie je dobrý, priznal dnes minister školstva Ján Mikolaj na odbornom seminári v Bratislave. Približne 200 učiteľov a ...
Zdieľať
BRATISLAVA 12. februára (WEBNOVINY) - Testovanie vedomostí a zručností žiakov základných škôl odhaľuje, že trend nie je dobrý, priznal dnes minister školstva Ján Mikolaj na odbornom seminári v Bratislave. Približne 200 učiteľov a odborníkov sa počas dvoch dní bude zaoberať výsledkami medzinárodných a národných testovaní a implementáciou ich výsledkov do obsahu vzdelávania. "Treba otvorene povedať, že to, čo sa testuje, predovšetkým gramotnosť, pochopenie textu, aplikácia a zrozumiteľnosť, dopadla podľa medzinárodného testovania v rámci krajín OECD v roku 2006 ešte horšie ako v roku 2003," dodal Mikolaj. Podľa ministra majú naši žiaci vynikajúce vedomosti z hľadiska rozsahu vedomostí, kde dosahujú špičkovú úroveň, ale z hľadiska pochopenia, zrozumiteľnosti vysvetlenia a interpretácie sme na chvoste spomedzi krajín OECD, doplnil. Mikolaj by to chcel zmeniť komplexnou reformou školstva, ktorá má tri roviny. Školské vzdelávacie programy nemajú obsahovať veľké množstvo učiva, ale mal by sa dať väčší priestor učiteľovi, mala by sa zvýšiť starostlivosť o pedagógov, aby boli odmeňovaní aj podľa kvality a napokon analyzovať a presadiť nové metódy v školskej praxi.
Učitelia diskutujú aj o výsledkoch testovanie deviatakov v školskom roku 2007/2008, ktoré spracoval Národný ústav certifikovaných meraní vzdelávania (NÚCEM). Ústav spracoval testy zo slovenského jazyka a literatúry od 2 367 žiakov so slovenským, 365 s maďarským a 27 žiakov s vyučovacím jazykom ukrajinským. Priemerná úspešnosť deviatakov v druhej časti testu čitateľskej a jazykovej gramotnosti bola 52 %. Podľa vyučovacieho jazyka školy dosiahli vyššiu úspešnosť školy so slovenským vyučovacím jazykom (54%), ZŠ s vyučovaním v maďarčine mali priemernú úspešnosť (42%). Žiaci Bratislavského kraja dosiahli najvyššiu úspešnosť (58%), školy v Trnavskom kraji 43%. Testy obsahovali 15 otázok, žiaci mali na odpovede 30 minút. Úlohy boli rozdelené na získanie informácií, interpretáciu textov, uvažovanie a hodnotenie.
V druhej časti testu z matematiky dosiahli deviataci 35% úspešnosť. Úlohy riešilo 2 441 žiakov ZŠ s vyučovacím jazykom slovenským, ktorí mali priemernú úspešnosť 35% a 364 žiakom s maďarským vyučovacím jazykom, ktorí mali úspešnosť 31%. Žiaci Prešovského kraja dosiahli nadpriemernú úspešnosť 38%. Test z matematiky obsahoval 15 úloh, ktoré vychádzali z desiatich textových, gramatických a tabuľkových zadaní.
SITA
Učitelia diskutujú aj o výsledkoch testovanie deviatakov v školskom roku 2007/2008, ktoré spracoval Národný ústav certifikovaných meraní vzdelávania (NÚCEM). Ústav spracoval testy zo slovenského jazyka a literatúry od 2 367 žiakov so slovenským, 365 s maďarským a 27 žiakov s vyučovacím jazykom ukrajinským. Priemerná úspešnosť deviatakov v druhej časti testu čitateľskej a jazykovej gramotnosti bola 52 %. Podľa vyučovacieho jazyka školy dosiahli vyššiu úspešnosť školy so slovenským vyučovacím jazykom (54%), ZŠ s vyučovaním v maďarčine mali priemernú úspešnosť (42%). Žiaci Bratislavského kraja dosiahli najvyššiu úspešnosť (58%), školy v Trnavskom kraji 43%. Testy obsahovali 15 otázok, žiaci mali na odpovede 30 minút. Úlohy boli rozdelené na získanie informácií, interpretáciu textov, uvažovanie a hodnotenie.
V druhej časti testu z matematiky dosiahli deviataci 35% úspešnosť. Úlohy riešilo 2 441 žiakov ZŠ s vyučovacím jazykom slovenským, ktorí mali priemernú úspešnosť 35% a 364 žiakom s maďarským vyučovacím jazykom, ktorí mali úspešnosť 31%. Žiaci Prešovského kraja dosiahli nadpriemernú úspešnosť 38%. Test z matematiky obsahoval 15 úloh, ktoré vychádzali z desiatich textových, gramatických a tabuľkových zadaní.
SITA