|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 6.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Renáta
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
13. novembra 2006
Testovaná moderná električka je vhodná aj pre Bratislavu
Počas trojtýždňového testovania modernej električky Škoda 06 T v Bratislave pracovníci bratislavského Dopravného podniku (DPB) zistili, že vozidlo je menej hlučnejšie, má dobré jazdné ...
Zdieľať
BRATISLAVA 13. novembra (WEBNOVINY) - Počas trojtýždňového testovania modernej električky Škoda 06 T v Bratislave pracovníci bratislavského Dopravného podniku (DPB) zistili, že vozidlo je menej hlučnejšie, má dobré jazdné vlastnosti a pri elektrickom brzdení potrebuje menej energie ako električky používané v hlavnom meste SR. DPB testovaním električky určenej pre talianske mesto Cagliari zisťoval, či je vhodné kúpiť podobný typ vozidiel pre plánovanú trať z Petržalky do centra mesta. Ako pre agentúru SITA uviedol generálny riaditeľ DPB Ján Zachar, testy preukázali, že po zavedení nízkopodlažných električiek nebudú v Bratislave potrebné výrazné úpravy koľajových tratí, podľa neho však určite upravia trať na Šafárikovom námestí, Vajanského nábreží a Jesenského ulici.
Nízkopodlažnú električku testovali bez cestujúcich aj obsadenú štyrmi až šiestimi cestujúcimi na meter štvorcový od 19. októbra do 12. novembra medzi Račou a Dúbravkou. Skúšky rýchlosti do 70 kilometrov za hodinu robili na úseku medzi Dolnými a Hornými Krčacami.
Pracovníci DPB otestovali pevnostné skúšky kabíny a podvozku, zmerali vonkajší aj vnútorný hluk, odskúšali brzdy a zabezpečovacie zariadenia počas prevádzky.
Škoda 06 T je obojsmerná, nízkopodlažná, klimatizovaná električka pre rozchod 950 milimetrov, pre skúšky v Bratislave ju upravili na tisícmilimetrový rozchod. Vozidlo tvorí päť článkov, ktoré sú prepojené kĺbmi. Je dlhá 30,5 metra a má kapacitu 279 cestujúcich, z ktorých 44 si môže sadnúť. DPB rokuje aj o testovaní záhrebského vozidla Končar a električky Bombardier vyrobené pre mesto Innsbruck. Obe majú rozchod tisíc milimetrov.
SITA