|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
04. októbra 2013
Testovací elektrobus nezvládol ranné mrazy v Poprade
Prvá skúšobná jazda nového elektrobusu, ktorý bude najbližšie dva týždne jazdiť na linkách Mestskej hromadnej dopravy v Poprade, sa v piatok začala vybitým akumulátorom. Elektrobus nevydržal ranné ...
Zdieľať
POPRAD 4. októbra (WEBNOVINY) – Prvá skúšobná jazda nového elektrobusu, ktorý bude najbližšie dva týždne jazdiť na linkách Mestskej hromadnej dopravy v Poprade, sa v piatok začala vybitým akumulátorom. Elektrobus nevydržal ranné mrazy.
V Poprade teplota klesla na mínus sedem stupňov. Podľa majiteľa spoločnosti Troliga bus Mariána Troligu, ktorá prišla elektrobus do Popradu predstaviť, to nie je žiaden problém a po niekoľkých minútach bol autobus pripravený na prvú skúšobnú jazdu po meste.
Testovacia prevádzka čínskeho elektrobusu BYD na linkách Mestskej hromadnej dopravy v Poprade potrvá dva týždne.
„Ide o akumulátorový autobus a tak ako všetko, skúšame ho najskôr v Poprade. Tento autobus ako aj prvý autobus, ktorý vyrobíme, chceme skúšať v Poprade. Chceli by sme tu vytvoriť zelenú vlnu dopravy, kde by bola ekológia na maximálnej úrovni,“ konštatoval Marián Troliga.
Výhody nového autobusu sú podľa neho v prvom rade nulové emisie. „Je to autobus, ktorý je vo svete na najvyššej úrovni a z hľadiska budúcnosti nám ukazuje cestu, ktorou máme ísť, teda ekológiou,“ dodal Troliga.
Testovať sa bude ešte dva týždne
Počas skúšobnej prevádzky na linkách mestskej hromadnej dopravy budú vodiči overovať a testovať možnosti nového autobusu. Ak by sa osvedčil, už na budúci rok by mohol elektrobus jazdiť pravidelne na linkách mestskej dopravy v Poprade.
„Tieto autobusy už jazdia v piatich európskych štátoch. Na Slovensku by sme boli prví. Ak sa to osvedčí, Poprad by si zaslúžil, aby bol jedným z prvých miest, kde by jazdil elektrobus,“ povedal primátor Popradu Anton Danko.
Podľa neho sa celý svet orientuje na ekológiu „a kde inde by mali jazdiť elektrobusy ak nie v Poprade a pod Tatrami." Elektrobus je bezbariérový. Primátor Popradu je už dnes presvedčený kúpiť prvý elektrobus do Popradu na budúci rok.
Cena súvisí s kapacitou akumulátorov
Cena nového autobusu sa odvíja hlavne od kapacity akumulátorov, čo má vplyv na dojazd autobusu. „Najdrahšie diely na autobuse sú akumulátory. Táto firma má vyvinuté najlepšie akumulátory na svete a s najdlhšou dojazdnosťou,“ povedal Troliga.
Autobus, ktorý dnes začal skúšobnú prevádzku, má dojazd 400 kilometrov v prímestskej doprave, v mestskej prevádzke má dojazd 250 kilometrov. Cena takéhoto autobusu sa pohybuje medzi 300 až 400 000 eur. V prípade nižšej kapacity akumulátorov sú ceny autobusov nižšie.
Elektrobusy od tejto firmy sa tak dajú kúpiť už od 200 000 eur. Výhodou elektrobusov sú podľa Troligu minimálne náklady na prevádzku. Keďže elektrobus si vozí nabíjačku so sebou, bude možné autobus nabiť napríklad aj na konečnej zastávke, kde bude vybudované napájanie.
Čínsky výrobca elektrobusov nie je podľa Troligu žiadna malá firma. Momentálne zamestnáva okolo 180 000 zamestnancov. Do budúcnosti plánuje firma Troliga bus zaviesť výrobu elektrobusov aj na Slovensku.
V Poprade teplota klesla na mínus sedem stupňov. Podľa majiteľa spoločnosti Troliga bus Mariána Troligu, ktorá prišla elektrobus do Popradu predstaviť, to nie je žiaden problém a po niekoľkých minútach bol autobus pripravený na prvú skúšobnú jazdu po meste.
Testovacia prevádzka čínskeho elektrobusu BYD na linkách Mestskej hromadnej dopravy v Poprade potrvá dva týždne.
„Ide o akumulátorový autobus a tak ako všetko, skúšame ho najskôr v Poprade. Tento autobus ako aj prvý autobus, ktorý vyrobíme, chceme skúšať v Poprade. Chceli by sme tu vytvoriť zelenú vlnu dopravy, kde by bola ekológia na maximálnej úrovni,“ konštatoval Marián Troliga.
Výhody nového autobusu sú podľa neho v prvom rade nulové emisie. „Je to autobus, ktorý je vo svete na najvyššej úrovni a z hľadiska budúcnosti nám ukazuje cestu, ktorou máme ísť, teda ekológiou,“ dodal Troliga.
Testovať sa bude ešte dva týždne
Počas skúšobnej prevádzky na linkách mestskej hromadnej dopravy budú vodiči overovať a testovať možnosti nového autobusu. Ak by sa osvedčil, už na budúci rok by mohol elektrobus jazdiť pravidelne na linkách mestskej dopravy v Poprade.
„Tieto autobusy už jazdia v piatich európskych štátoch. Na Slovensku by sme boli prví. Ak sa to osvedčí, Poprad by si zaslúžil, aby bol jedným z prvých miest, kde by jazdil elektrobus,“ povedal primátor Popradu Anton Danko.
Podľa neho sa celý svet orientuje na ekológiu „a kde inde by mali jazdiť elektrobusy ak nie v Poprade a pod Tatrami." Elektrobus je bezbariérový. Primátor Popradu je už dnes presvedčený kúpiť prvý elektrobus do Popradu na budúci rok.
Cena súvisí s kapacitou akumulátorov
Cena nového autobusu sa odvíja hlavne od kapacity akumulátorov, čo má vplyv na dojazd autobusu. „Najdrahšie diely na autobuse sú akumulátory. Táto firma má vyvinuté najlepšie akumulátory na svete a s najdlhšou dojazdnosťou,“ povedal Troliga.
Autobus, ktorý dnes začal skúšobnú prevádzku, má dojazd 400 kilometrov v prímestskej doprave, v mestskej prevádzke má dojazd 250 kilometrov. Cena takéhoto autobusu sa pohybuje medzi 300 až 400 000 eur. V prípade nižšej kapacity akumulátorov sú ceny autobusov nižšie.
Elektrobusy od tejto firmy sa tak dajú kúpiť už od 200 000 eur. Výhodou elektrobusov sú podľa Troligu minimálne náklady na prevádzku. Keďže elektrobus si vozí nabíjačku so sebou, bude možné autobus nabiť napríklad aj na konečnej zastávke, kde bude vybudované napájanie.
Čínsky výrobca elektrobusov nie je podľa Troligu žiadna malá firma. Momentálne zamestnáva okolo 180 000 zamestnancov. Do budúcnosti plánuje firma Troliga bus zaviesť výrobu elektrobusov aj na Slovensku.